Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | COH7002 | Çocuk Hastalıkları Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | COH7002 | Çocuk Hastalıkları Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Öğrencide fiziksel ve duygusal yönden normalden sapma durumlarında çocuğa yönelik bakım verebilmeme becerisi kazandırır.
-
Öğrencide fiziksel ve duygusal yönden normalden sapma durumlarında çocuğa yönelik bakım verebilmeme becerisi kazandırır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, proje, ödev Yüzyüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay
Evet
Türkçe
Wong DL., Hockenberry MJ., Wilson D., Wilkelstein ML, Ahmann E, Divito-Thomas P. (2015). Whaley and Wong's Nursing Care of Infants and Children, 9th Ed Mosby-Year Book. Ball, J., Bindler, R.C., Kay, C. (2014) Child Health Nursing. 3rd Ed. Pearson. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. (2015). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara, Göktuğ Yayıncılık. Kyle T.(2017) Essentials of Pediatric Nursing. 3rd ed. Wolters Kluver. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kİtabevi, Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hastane Enfeksiyonları ve Çocuk Sağlığına Etkisi |
2 | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Travmalar) |
3 | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar ( Yanıklar) (devam) |
4 | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Zehirlenmeler) (devam) |
5 | Aile İçi İletişime Temelli Duygusal ve Davranışsal Sorunlar |
6 | Aile İçi İletişime Temelli Duygusal ve Davranışsal Sorunlar |
7 | Öğrenme Kuramcılarına Temellendirilmiş Hasta Çocuk ve Ailesinin Eğitimi (Kohlberg) |
8 | Ara Sınav |
9 | Öğrenme Kuramcılarına Temellendirilmiş Hasta Çocuk ve Ailesinin Eğitimi (Sullivan) (devam) |
10 | Öğrenme Kuramcılarına Temellendirilmiş Hasta Çocuk ve Ailesinin Eğitimi (Bandura) (devam) |
11 | Çocuk Hastalıklarının Bakımında Hemşirelik Süreci |
12 | Çocukta Ağrı Kavramı ve Teorileri |
13 | Akut Hastalıkların Çocuk ve Aileye Etkileri (Acil Ünitesi, Yoğun Bakım Ünitesi) |
14 | Kronik Hastalıkların Çocuk ve Aileye Etkileri (Fiziksel Engelli Çocuklar, Mental Özürlü Çocuklar, Terminal Dönem) |
15 | Kronik Hastalıkların Çocuk ve Aileye Etkileri (Fiziksel Engelli Çocuklar, Mental Özürlü Çocuklar, Terminal Dönem) (devam) |
16 | ÇALIŞMA HAFTASI |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Teorik Ders Saati | 1 | 28 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 1 | 28 | 28 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |