Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2022 COH7002 Çocuk Hastalıkları Hemşireliği Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencide fiziksel ve duygusal yönden normalden sapma durumlarında çocuğa yönelik bakım verebilmeme becerisi kazandırır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrencide fiziksel ve duygusal yönden normalden sapma durumlarında çocuğa yönelik bakım verebilmeme becerisi kazandırır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, proje, ödev Yüzyüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay

Staj Durumu

Evet

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Wong DL., Hockenberry MJ., Wilson D., Wilkelstein ML, Ahmann E, Divito-Thomas P. (2015). Whaley and Wong's Nursing Care of Infants and Children, 9th Ed Mosby-Year Book. Ball, J., Bindler, R.C., Kay, C. (2014) Child Health Nursing. 3rd Ed. Pearson. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. (2015). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara, Göktuğ Yayıncılık. Kyle T.(2017) Essentials of Pediatric Nursing. 3rd ed. Wolters Kluver. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kİtabevi, Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci fonksiyonel ve disfonksiyonel aile özelliklerini bilir
  • Öğrenci disfonksiyonel aileye yönelik bakım verir
  • Öğrenci ruhsal sorunlu çocuk ve ailesine bakım verir
  • Öğrenci akut fiziksel sorunlu çocuk ve ailesine bakım verir
  • Öğrenci yoğun bakım ünitesinde yaşam desteği sunulan çocuk ve ailesine bakım verir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hastane Enfeksiyonları ve Çocuk Sağlığına Etkisi
2 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Travmalar)
3 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar ( Yanıklar) (devam)
4 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Zehirlenmeler) (devam)
5 Aile İçi İletişime Temelli Duygusal ve Davranışsal Sorunlar
6 Aile İçi İletişime Temelli Duygusal ve Davranışsal Sorunlar
7 Öğrenme Kuramcılarına Temellendirilmiş Hasta Çocuk ve Ailesinin Eğitimi (Kohlberg)
8 Ara Sınav
9 Öğrenme Kuramcılarına Temellendirilmiş Hasta Çocuk ve Ailesinin Eğitimi (Sullivan) (devam)
10 Öğrenme Kuramcılarına Temellendirilmiş Hasta Çocuk ve Ailesinin Eğitimi (Bandura) (devam)
11 Çocuk Hastalıklarının Bakımında Hemşirelik Süreci
12 Çocukta Ağrı Kavramı ve Teorileri
13 Akut Hastalıkların Çocuk ve Aileye Etkileri (Acil Ünitesi, Yoğun Bakım Ünitesi)
14 Kronik Hastalıkların Çocuk ve Aileye Etkileri (Fiziksel Engelli Çocuklar, Mental Özürlü Çocuklar, Terminal Dönem)
15 Kronik Hastalıkların Çocuk ve Aileye Etkileri (Fiziksel Engelli Çocuklar, Mental Özürlü Çocuklar, Terminal Dönem) (devam)
16 ÇALIŞMA HAFTASI
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 42 42
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 28 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 42 42
Teorik Ders Saati 1 28 28
Uygulama Ders Saati 1 28 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5