Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat ADH706 Çocuk İstismarı ve İhmali Zorunlu 2 6,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciye; çocuk istismarı ve ihmalini tanılayabilme, kayıt edebilme, rapor edebilme, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, çocuk ve ailenin rehabilitasyonunda aktif rol alabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar Risk Faktörleri Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri a. Fiziksel İstismar Fiziksel istismarın tanılanması Fiziksel istismar bulguları Fiziksel istismardan ayırt edilmesi gereken durumlar Fiziksel istismarın tedavi ve yönetimi Fiziksel istismarın yasal yönleri (Kayıt, protokol, rapor etme vb) Fiziksel istismarı önleme Fiziksel istismarda hemşirelik yaklaşımı b.Duygusal İstismar Duygusal istismarın tanılanması Duygusal istismar bulguları Duygusal istismardan ayırt edilmesi gereken durumlar Duygusal istismarın tedavi ve yönetimi Duygusal istismarın yasal yönleri (Kayıt, protokol, rapor etme vb) Duygusal istismarı önleme Duygusal istismarda hemşirelik yaklaşımı c.Cinsel İstismar Cinsel istismarın tanılanması Cinsel istismar bulguları Cinsel istismardan ayırt edilmesi gereken durumlar Cinsel istismarın tedavi ve yönetimi Cinsel istismarın yasal yönleri (Kayıt, protokol, rapor etme vb) Cinsel istismarı önleme Cinsel istismarda hemşirelik yaklaşımı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sözel anlatım, ,grup tartışması, gözlem, görüşme, problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, vaka analizi, olgu sunumu

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Johnson, C.F. (2000). Abuse and Neglect of Children. Behrman, R.E., Kliegman,R.M., Arvin, A.M. (eds), Nelson Textbook of Pediatrics, 16th ed., WB Saunders, Philadelphia. Polat O.: Çocuk istismarı, Seçkin yayıncılık, I. baskı, 2007. Sözen Ş, Uğur Baysal S, Arıcan N. 2005: Adli Tıp, Çocuk Hakları, Çocuk İstismarı ve İhmali, Devecioğlu Ö, Öneş Ü, Ünüvar E. (Editörler), Pediatride Rutinler, İstanbul Medikal Yayıncılık,İstanbul Genişletilmiş 2. Baskı.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çocuk istismarı - ihmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki durumunu bilir.
  • Çocuk istismarı - ihmalindeki risk faktörlerini bilir.
  • Çocukta fiziksel istismarı ve ihmali tanılar
  • Çocukta duygusal istismarı ve ihmali tanılar.
  • Çocukta ekonomik istismarı ve ihmali tanılar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu
2 Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar
3 Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri
4 Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri
5 Fiziksel İstismar
6 Fiziksel İstismar
7 Fiziksel İstismar
8 Ara sınav
9 Duygusal istismar
10 Duygusal istismar
11 Duygusal istismar
12 Ekonomik istismar
13 Ekonomik istismar
14 Cinsel istismar
15 Cinsel istismar
16 Çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (Final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 14 70
Sunum ve Hazırlığı 2 14 28
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5