Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat | ADH706 | Çocuk İstismarı ve İhmali | Zorunlu | 2 | 6,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat | ADH706 | Çocuk İstismarı ve İhmali | Zorunlu | 2 | 6,00 | 2 | 2 |
Öğrenciye; çocuk istismarı ve ihmalini tanılayabilme, kayıt edebilme, rapor edebilme, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, çocuk ve ailenin rehabilitasyonunda aktif rol alabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.
-
Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar Risk Faktörleri Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri a. Fiziksel İstismar Fiziksel istismarın tanılanması Fiziksel istismar bulguları Fiziksel istismardan ayırt edilmesi gereken durumlar Fiziksel istismarın tedavi ve yönetimi Fiziksel istismarın yasal yönleri (Kayıt, protokol, rapor etme vb) Fiziksel istismarı önleme Fiziksel istismarda hemşirelik yaklaşımı b.Duygusal İstismar Duygusal istismarın tanılanması Duygusal istismar bulguları Duygusal istismardan ayırt edilmesi gereken durumlar Duygusal istismarın tedavi ve yönetimi Duygusal istismarın yasal yönleri (Kayıt, protokol, rapor etme vb) Duygusal istismarı önleme Duygusal istismarda hemşirelik yaklaşımı c.Cinsel İstismar Cinsel istismarın tanılanması Cinsel istismar bulguları Cinsel istismardan ayırt edilmesi gereken durumlar Cinsel istismarın tedavi ve yönetimi Cinsel istismarın yasal yönleri (Kayıt, protokol, rapor etme vb) Cinsel istismarı önleme Cinsel istismarda hemşirelik yaklaşımı
Sözel anlatım, ,grup tartışması, gözlem, görüşme, problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, vaka analizi, olgu sunumu
Yok
Türkçe
Johnson, C.F. (2000). Abuse and Neglect of Children. Behrman, R.E., Kliegman,R.M., Arvin, A.M. (eds), Nelson Textbook of Pediatrics, 16th ed., WB Saunders, Philadelphia. Polat O.: Çocuk istismarı, Seçkin yayıncılık, I. baskı, 2007. Sözen Ş, Uğur Baysal S, Arıcan N. 2005: Adli Tıp, Çocuk Hakları, Çocuk İstismarı ve İhmali, Devecioğlu Ö, Öneş Ü, Ünüvar E. (Editörler), Pediatride Rutinler, İstanbul Medikal Yayıncılık,İstanbul Genişletilmiş 2. Baskı.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu |
2 | Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar |
3 | Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri |
4 | Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri |
5 | Fiziksel İstismar |
6 | Fiziksel İstismar |
7 | Fiziksel İstismar |
8 | Ara sınav |
9 | Duygusal istismar |
10 | Duygusal istismar |
11 | Duygusal istismar |
12 | Ekonomik istismar |
13 | Ekonomik istismar |
14 | Cinsel istismar |
15 | Cinsel istismar |
16 | Çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (Final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |