Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB152 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB152 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğrenciler; çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, gelişim alanlarını ve gelişim dönemlerini ve dönemlerin özelliklerini, çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenir.
-
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; özel gereksinimleri olan ço
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemleri.
Yok.
Türkçe
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5) (E. Köroğlu, Çev.). American Psychiatric Pub. Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications. Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge. Onur, B. (2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge. Özer, S. & Özer, K. (2008). Çocuklar bizden, biz çocuklardan öğrenirken. İstanbul: Sistem. Piaget, J. & Inhelder, B. (2016). Çocuk psikolojisi. Ankara: Pinhan. Stearns, P. N. (2018). Çocukluğun tarihi. Ankara: Dedalus. Yörükoğlu, A. (2016). Çocuk ruh sağlığı: çocuğun kişilik gelişimi, yetiştirilmesi ve ruhsal sorunları. İstanbul: Özgür.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı ? Giriş |
2 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları ve tarihçesi |
3 | Bebeklik Dönemi Gelişim Özellikleri: Erken Öğrenme, Motor Beceriler, Algısal Kapasite |
4 | İlk/Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri |
5 | Son Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri |
6 | Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim: Piaget ve Vygotsky?nin Kuramsal Perspektifi |
7 | Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi, Duygusal Gelişim, Ahlak Gelişimi |
8 | Ara sınav |
9 | Çocukluk Dönemi uyum sorunlarına gelişimsel perspektiften yaklaşmak |
10 | Çocukluk Dönemi uyum sorunlarına gelişimsel perspektiften yaklaşmak |
11 | Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Okul öncesi ve okul yaşantısıyla ilgili güçlükler |
12 | Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Gelişimsel gecikme/geriliğin yarattığı güçlükler-DSM-V Perspektifinden Nörogelişimsel Bozukluklar |
13 | Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Gelişimsel gecikme/geriliğin yarattığı güçlükler-DSM-V Perspektifinden Nörogelişimsel Bozukluklar |
14 | Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Toplumsal güçlükler |
15 | Özel gereksinimli çocuklar ve çocukla çalışırken etik konular |
16 | Final Sınavına Hazırlık |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 8 | 8 | 64 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |