Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği MB152 Çocuk Psikolojisi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciler; çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, gelişim alanlarını ve gelişim dönemlerini ve dönemlerin özelliklerini, çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çocuk psikolojisinin temel kavramları, yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; özel gereksinimleri olan ço

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemleri.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5) (E. Köroğlu, Çev.). American Psychiatric Pub. Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications. Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge. Onur, B. (2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge. Özer, S. & Özer, K. (2008). Çocuklar bizden, biz çocuklardan öğrenirken. İstanbul: Sistem. Piaget, J. & Inhelder, B. (2016). Çocuk psikolojisi. Ankara: Pinhan. Stearns, P. N. (2018). Çocukluğun tarihi. Ankara: Dedalus. Yörükoğlu, A. (2016). Çocuk ruh sağlığı: çocuğun kişilik gelişimi, yetiştirilmesi ve ruhsal sorunları. İstanbul: Özgür.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar.
  • Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar
  • Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar
  • Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar
  • Özel gereksinimli çocukları diğerlerinden ayırt eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı ? Giriş
2 Çocuk psikolojisinin temel kavramları ve tarihçesi
3 Bebeklik Dönemi Gelişim Özellikleri: Erken Öğrenme, Motor Beceriler, Algısal Kapasite
4 İlk/Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri
5 Son Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri
6 Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim: Piaget ve Vygotsky?nin Kuramsal Perspektifi
7 Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi, Duygusal Gelişim, Ahlak Gelişimi
8 Ara sınav
9 Çocukluk Dönemi uyum sorunlarına gelişimsel perspektiften yaklaşmak
10 Çocukluk Dönemi uyum sorunlarına gelişimsel perspektiften yaklaşmak
11 Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Okul öncesi ve okul yaşantısıyla ilgili güçlükler
12 Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Gelişimsel gecikme/geriliğin yarattığı güçlükler-DSM-V Perspektifinden Nörogelişimsel Bozukluklar
13 Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Gelişimsel gecikme/geriliğin yarattığı güçlükler-DSM-V Perspektifinden Nörogelişimsel Bozukluklar
14 Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Toplumsal güçlükler
15 Özel gereksinimli çocuklar ve çocukla çalışırken etik konular
16 Final Sınavına Hazırlık
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 8 8 64
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5