Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği - Lisans EGT214 Çocuk Ruh Sağlığı Seçmeli 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ruh Sağlığının Tanımı, Önemi, Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemlerinin Tanısı ve Tedavisi, Aile İçindeki Özel Durumların Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ruh Sağlığının Tanımı, Önemi Ve Tarihsel Gelişimi, Normal ve Normaldışı Davranışlar, Ruh Sağlığı Kuramları, Kekemelik , Mutizm, Parmak Emme, Tırnak Yeme, Enürezis, Enkoprezis, Saldırganlık, Kıskançlık, Tik, İnatçılık, Uyku Bozuklukları, Beslenme Alışkanlığı Bozuklukları, Korku, Okul Korkusu, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Hırsızlık, Yalan Söyleme, Mastürbasyon, Çocuk İstismarı ve İhmali, Savunma Mekanizmaları, Aile İçindeki özel durumlar (Ölüm, Ayrılık), Aile İçindeki özel durumlar (Boşanma, Üvey Anne-baba, Anne Baba Tutumları),

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma,Soru-cevap, Örnek Olaylar, Değerlendirme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilgin, Hülya. Çocuk Ruh Sağlığı. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2003 Ekşi, Aysel. Ben Hasta Değilim: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Psikososyal Rolü, Nobel Tıp Yayınları, Ankara, 1999 Jersild, Arthur T. Çocuk Psikolojisi (Çeviren: Gülseren Günçe)., Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınlarından No: 79, 1979 Öztürk, Mualla. “Çocukluk Çağı Ruhsal Sorunları ve Bozuklukları”. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Medikomat Basım Yayın San. ve Tic. Ltd. Şti. Ankara, 1995 Yörükoğlu, Atalay. Çocuk Ruh Sağlığı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Ankara, 1988.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ruh sağlığının temel konularını ve davranış sorunlarını bilir (P.Ç.1)
  • Okul öncesi dönemdeki çocukların davranış sorunlarına ilişkin gerekli önlemleri alır (P.Ç.3)
  • Okul öncesi dönemdeki çocukların ailelerini tutumlar konusunda destekler (boşanma, anne ya da baba yoksunluğu gibi (P.Ç.4).
  • Okul öncesi dönemdeki çocukların ruh sağlığı ve davranış bozukluklarının çözümüne yönelik disiplinler arası çalışır. (PÇ. 13)
  • Okul öncesi dönemde ruh sağlığına yönelik gelişmeleri takip eder. (PÇ1)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ruh Sağlığının Tanımı, Önemi Ve Tarihsel Gelişimi
2 Normal ve Normaldışı Davranışlar
3 Ruh Sağlığı Kuramları
4 Kekemelik , Mutizm, Parmak Emme, Tırnak Yeme
5 Enürezis, Enkopürezis,
6 Saldırganlık, Kıskançlık, Tik
7 İnatçılık, Uyku Bozuklukları
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Beslenme Alışkanlığı Bozuklukları
11 Korku, Okul Korkusu, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
12 Hırsızlık, Yalan Söyleme, Mastürbasyon, Çocuk İstismarı ve İhmali
13 Savunma Mekanizmaları
14 Savunma Mekanizmaları
15 Aile İçindeki özel durumlar (Ölüm, Ayrılık)
16 Aile İçindeki özel durumlar (Boşanma, Üvey Anne-baba, Anne Baba Tutumları)
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5