Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans SO2053 Çocuk Ruh Sağlığı Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ruh sağlığının önemini anlayabilme. Ruhsal bozuklukların tanımını ve nedenlerini açıklayabilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

- Ruh Sağlığı Kavramı - Davranış ve Uyum Bozukluğunun Tanımı - Davranış ve Uyum Bozukluğu İle İlgili Yaklaşımlar - Davranış ve Uyum Bozukluğunun Sınıflandırılması - Psikolojik Değerlendirme - Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Bozuklukları ve Tedavisi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

- Anlatım - Tartışma - Soru-Cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- DSM-V - Orhan Öztürk. Ruh Sağlığı Bozuklukları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir.
  • İlköğretim çağı çocuklarının ruh sağlığı ve uyum bozukluklarının neler olduğu, belirtileri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İlköğretim çağı çocuklarının ruh sağlığı ile ilgili olarak sınıf öğretmenine düşen sorumlulukları bilerek bu sorumlulukların gerektirdiklerini yapabilecek becerilere sahip olur.
  • İlköğretim çağı çocuklarının ruh sağlığı ile ilgili olarak sınıf öğretmeninin sınırlılıklarını bilerek risk oluşturabilecek davranışlardan ve yaklaşımlardan kaçınır.
  • Çocuk ruh sağlığı ile ilgili uzman kişi ve kurumlarla işbirliği halinde çalışabilecek anlayış ve yeterlilikleri kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ruh Sağlığı Kavramlarının Analizi
2 Ruh Sağlığı İle İlgili Dünyada ve Türkiye’deki Tarihsel Gelişmeler
3 Psikoanalitik Yaklaşım ve Savunma Mekanizmaları
4 Ruh Sağlığı İle İlgili Bilişsel ve Davranışçı Yaklaşım
5 Çocukla İlgili Psikolojik Değerlendirme Görüşmesi
6 DSM IV’e Göre Çocuk ve Ergenlerde Görülen Davranış ve Uyum Bozuklukların Sınıflandırılması
7 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
8 Ara Sınav Haftası
9 Özel Öğrenme Güçlüğü
10 Zeka Geriliği
11 Konuşma Bozuklukları
12 Tik Bozuklukları
13 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
14 Dışa Atım Bozuklukları
15 Yaygın Gelişim Bozuklukları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5