Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL8003 | Çocuk ve Kültür | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL8003 | Çocuk ve Kültür | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Kültürün tarihsel süreç içinde oluşumu, uygarlık sürecinde kültürün oluşumunu etkileyen faktörler, değişen uygarlıklar bu süreç içinde çocuğun genel toplumsal yapının bir parçası olarak değerlendirmek dersin kapsamını oluşturur. Dersin amacını ise gelişmekte olan çocuğun bütün yönleriyle (dil, din, gelenek, sanat ve eğitim vb.) değerlendirmek 'çocuk içinde bulunduğu toplumun kültürel yapısı ve yaşının gerektirdiği yeteneklere göre değerlendirilmeli ve çocukla ilgili programlar bu çerçeve oluşturulmalıdır' ilkesi oluşturur.
-
Kültürün tanımı, kavram ve öğeleri. Uygarlık tarihi boyunca çeşitli etmenlerce oluşan kültür, Kültürlerarası etkileşim, Toplum ve Kimlik, Çocukluğun tarihi, Çocuğun Kültürleşme Süreci ve bu süreci etkileyen faktörler. Dil ve Kültür, Eğitim ve Kültür, Din ve Kültür, Oyun ve Kültür, Sanat ve Kültür, Tarih ve kültür. Günümüz popüler kültürü içinde çocuk, Modernite ve post-Modernite bu dersin konularıdır.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. Kent ve Kültür kavramı, Sürdürülebilir Kentler ve Yerel Yönetimler, Kültürel Bağlamda Çocuk Dostu Şehir ve Çocuk Katılımı kavramları. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Kültür. |
2 | Kültürel İlişkiler ve Süreçler: Kültürleme, Kültürel Yayılma, Kültürleşme, Kültürlenme, Kültür Şoku, Zorla-Kültürleme, Kültürel Asimilasyon, Kültürel Değişme veya Kültür Değişmesi, Çok Kültürlülük, Kültürlerarasılık kavramları. |
3 | Tarih öncesi (avcı ve toplayıcı kültürler, tarım kültürü), geleneksel kültür, popüler kültür. (Childe, Gordon. Kendini Yaratan İnsan, (1951). Güvenç, Bozkurt. İnsan ve Kültür, (1972) Kağıtçıbaşı, Çiğdem. İnsan Aile ve Kültür (1990), Onur, Bekir. Müze ve Oyun Kültürü, 2013. |
4 | Şehirde Çocuk (Child in The City), Kent ve Çocuk (City and Children), Yaratıcı Şehirler Ağı (Creative Cities Network), Yavaş Şehirler (Slow City), İstanbul 95, Kent ve Çocuk (City and Children), “31 Ekim Dünya Şehirleri Günü” Etkinlikleri. New York, Londra, Tokyo ve İstanbul. |
5 | Hafta: İnsan Davranışının Ekolojisi ve Çevre İle İlgili Teoriler (Bronfenbrenner 1977, 1979, Whiting ve Whiting, Vygotsky, 1978). |
6 | Felsefe ve kültür ilişkisi. |
7 | Dil, din ve kültür ilişkisi. |
8 | Edebiyat ve kültür ilişkisi. |
9 | Sanat ve kültür ilişkisi. |
10 | Yaratıcılık ve kültür ilişkisi. |
11 | Doğal çevre ve kültürel çevre ilişkisi. |
12 | Somut ve somut olmayan kültürel miras. |
13 | Materyal (oyuncak) kültürü, müze kültürü, oyun kültürü. |
14 | UN- Birleşmiş Milletler, UNESCO, ICCROM, ICOMOS, ICOM sivil toplum kuruluşlarının kültüre katkıları. |
15 | Çocuk kültürü ve 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü, 11 Haziran Birleşmiş Milletler Uluslararası Oyun Günü Etkinlikleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Dersi değerlendirme. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |