Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO3008 | Çocuklara Almanca Yabancı Dil Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO3008 | Çocuklara Almanca Yabancı Dil Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Dersin amacı erken yaşta yabancı dil öğretimini nöröbiyolojik-bilişsel, dilbilimsel ve yöntemsel açılardan ele almak ve mevcut yöntemleri bu üç açıdan değerlendirmektir.
-
Derste erken yaşta yabancı dil öğrenme-öğretme olgusuyla çocuklardaki kognitif ve nörobiyolojik gelişmeler arasındaki paralelliklerden hareketle yabancı dil öğretmen adayının bu kognitif ve dil edinimi gelişmeler hakkında bilgilendirilmesi; öğretmenin sınıf içinde etkin bir dilsel etkileşim sağlayabilmek açısından yabancı dil datalarının seçiminde ve sunumunda göz önünde tutulması gereken hususlar;Avrupa ülkelerinde uygulanmakta olan yabancı dil öğrenme ve öğretme modellerin değerlendirilmesi bu modellerin uyarlanabilirliliği konusunda çalışmaların yapılması; çocuk gelişimine ve dil edinimi prosesine göre çeşitli yaklaşımların incelenmesi üzerinde durulmaktadır.
Interaktif çalışmalar, bireysel ve grup sunumları, atölye çalışmaları
Bu derste staj yapılmamaktadır.
Türkçe
Annemarie Peltzer-Karpf, Renate Zangl (1998). Die Dynamik des frühen Fremdsprachenerwerbs. Tübingen,Narr. Fremdsprachen in der Grundschule (2003). Hrsg. von Werner Bleyhl. Schroedel Verlag. Jörg Roche (2008).Fremdsprachenerwerb und Fremdsprachendidaktik. 2. überarb. u. erw. Aufl. Tübingen, Narr Verlag. Feruzan Akdoğan (2007). Thesen und Beispiele zum frühen Unterricht in der Fremdsprache Deutsch. Frankfurt a.M. [u.a.], Peter Lang.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Konusuna Genel Bir Giriş |
2 | Beyin Gelişimi ve Nörobiyoloji (Selbstorganisation): Temel Bilgiler |
3 | Beyin Gelişimi ve Nörobiyoloji (Selbstorganisation): Temel Bilgiler |
4 | Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir? |
5 | Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir? |
6 | Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir? |
7 | Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir? |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yabancı Dil Öğrenme Sürecinin Kuramsal ve Yöntemsel Özellikleri |
10 | Yabancı Dil Öğrenme Sürecinin Kuramsal ve Yöntemsel Özellikleri |
11 | Yabancı Dil Öğrenme Sürecinin Kuramsal ve Yöntemsel Özellikleri |
12 | Dil ve Eylem |
13 | Dinleme ve Anlama |
14 | Öykü Bazında Öğrenme (Story Telling) |
15 | İlk Ders |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |