Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği YDAO3008 Çocuklara Almanca Yabancı Dil Öğretimi Zorunlu 6 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı erken yaşta yabancı dil öğretimini nöröbiyolojik-bilişsel, dilbilimsel ve yöntemsel açılardan ele almak ve mevcut yöntemleri bu üç açıdan değerlendirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Derste erken yaşta yabancı dil öğrenme-öğretme olgusuyla çocuklardaki kognitif ve nörobiyolojik gelişmeler arasındaki paralelliklerden hareketle yabancı dil öğretmen adayının bu kognitif ve dil edinimi gelişmeler hakkında bilgilendirilmesi; öğretmenin sınıf içinde etkin bir dilsel etkileşim sağlayabilmek açısından yabancı dil datalarının seçiminde ve sunumunda göz önünde tutulması gereken hususlar;Avrupa ülkelerinde uygulanmakta olan yabancı dil öğrenme ve öğretme modellerin değerlendirilmesi bu modellerin uyarlanabilirliliği konusunda çalışmaların yapılması; çocuk gelişimine ve dil edinimi prosesine göre çeşitli yaklaşımların incelenmesi üzerinde durulmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Interaktif çalışmalar, bireysel ve grup sunumları, atölye çalışmaları

Staj Durumu

Bu derste staj yapılmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Annemarie Peltzer-Karpf, Renate Zangl (1998). Die Dynamik des frühen Fremdsprachenerwerbs. Tübingen,Narr. Fremdsprachen in der Grundschule (2003). Hrsg. von Werner Bleyhl. Schroedel Verlag. Jörg Roche (2008).Fremdsprachenerwerb und Fremdsprachendidaktik. 2. überarb. u. erw. Aufl. Tübingen, Narr Verlag. Feruzan Akdoğan (2007). Thesen und Beispiele zum frühen Unterricht in der Fremdsprache Deutsch. Frankfurt a.M. [u.a.], Peter Lang.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çocukta önemli kognitif ve nörobiyolojik gelişmeleri özetleyebilir
  • Dil edinimi sürecini ana hatlarıyla anlatabilir ve kategorize edebilir
  • Anadil Edinimi Sürecinin önemli aşamalarını Yabancı Dil Öğretimine uyarlayabilir
  • Anadil Edinimi Sürecinin önemli aşamalarını Yabancı Dil Öğretimine uyarlayabilir
  • Çocuk gelişimine uygun öğretim modellerini irdeleyebilir ve çıkarımlar yapabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Konusuna Genel Bir Giriş
2 Beyin Gelişimi ve Nörobiyoloji (Selbstorganisation): Temel Bilgiler
3 Beyin Gelişimi ve Nörobiyoloji (Selbstorganisation): Temel Bilgiler
4 Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir?
5 Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir?
6 Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir?
7 Dil Öğrenme Nasıl Bir Süreçtir?
8 Ara Sınav Haftası
9 Yabancı Dil Öğrenme Sürecinin Kuramsal ve Yöntemsel Özellikleri
10 Yabancı Dil Öğrenme Sürecinin Kuramsal ve Yöntemsel Özellikleri
11 Yabancı Dil Öğrenme Sürecinin Kuramsal ve Yöntemsel Özellikleri
12 Dil ve Eylem
13 Dinleme ve Anlama
14 Öykü Bazında Öğrenme (Story Telling)
15 İlk Ders
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 3 42
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 8 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi