Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği YDIO3002 Çocuklara İngilizce Öğretimi II Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarına çocukların zihinsel ve sosyal gelişimine uygun dinleme, konuşma, yazma, kelime ve gramer öğretme amaçlı aktiviteleri geliştirme, bu dil becerilerini öğretirken kullanılacak materyalleri hazırlama ve sınıfiçinde uygulama konularında bilgi vermeyi hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dört temel yabancı dil becerisinin çocuklara öğretimi konusunda teorik ve pratik bilgiler, çocukların edindiği yabancı dilin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, ders planlaması ve sunumu.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, ders planı hazırlama, ders planı sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brown, H. D. (2001). Teaching by Principles: An interactive approach to language pedagogy. New York: Pearson Education. Copland, F. & Garton. S. (2014). Key themes and future directions in teaching English to young learners: introduction to the Special Issue. ELT Journal, 68(3), 223-230. Enever, J. (2011). ELLiE. Early language learning in Europe. London: British Council. Haznedar, B. & Uysal, H. H. (Eds.). (2010). Handbook for teaching foreign languages to young learners in primary schools. Ankara: Anı Publishing. Hughes, G. & Moate, J. (2011). Practical classroom English. Oxford: Macmillan Heinemann. Kırkgöz, Y. (2008). A case study of teachers’ implementation of curriculum innovation in English language teaching in Turkish primary education. Teaching and Teacher Education, 24(7), 1859-1875. Moon, J. (2000). Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann. Scott, W. A. & Ytreberg, I. H. (1990). Teaching English to children. New York: Longman. Slatery, M. & Willis, J. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun konuşma ve dinleme aktiviteleri hazırlayabilme
  • Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun okuma aktiviteleri hazırlayabilme
  • Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun yazma aktiviteleri hazırlayabilme
  • Çocuklara İngilizce öğretmek icin uygun kelime ve gramer aktiviteleri hazırlayabilme
  • Çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmek için uygun materyalleri hazırlayıp kullanma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma ve Ders tanıtımı
2 Key themes and future directions (Copland & Garton article)
3 Teaching across age levels (Brown Ch. 6), Effective teacher-pupil interaction (Moon Ch. 5) (Hughes & Moate chapters)
4 Ellie Study (Ch. 2 & 3)
5 Makale/Bölüm sunumları (Haznedar & Uysal chapters) (Kırkgöz article)
6 Makale/Bölüm sunumları
7 Makale/Bölüm sunumları, How to plan a lesson / Lesson evaluation criteria (Brown Ch. 10)
8 Ara Sınav Haftası
9 Ders sunumları: Listening & Speaking (Slatery & Willis)
10 Ders sunumları: Listening & Speaking (Slatery & Willis)
11 Ders sunumları: Listening & Speaking (Slatery & Willis)
12 Ders sunumları: Reading & Writing (Slatery & Willis) (Scott & Ytreberg)
13 Ders sunumları: Reading & Writing (Slatery & Willis) (Scott & Ytreberg)
14 Ders sunumları: Reading & Writing (Slatery & Willis) (Scott & Ytreberg)
15 Ders sunumları: Reading & Writing (Slatery & Willis) (Scott & Ytreberg)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 4 60
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 4 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 2 4 8
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5