Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7001 | Çocuklarda Düşünce ve Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7001 | Çocuklarda Düşünce ve Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Okul öncesi dönemde evrensel değerler Ve bu değerlerin eğitim ortamlarında çocuğa yansımaları üzerine öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilerin evrensel değerler eğitimine ilişkin uygulamalarını desteklemek amaçlanmaktadır.
-
Değerlerin Yaşantımızdaki Yeri ve işlevi, Kültür İçinde Değerlerin Gelişimi, Çocukta Düşüncenin Gelişimi Zihin Kuramı ve üstbiliş Becerilerinin Gelişimi Çocukta Sosyal- Duygusal Gelişim, Moral Ahlaki Kuramları, Barış Ve Demokrasi kavramları Çocuk Hakları, Değerler Çocukta Felsefi Düşüncenin Gelişimi, Değerlerin Kazanımı Ve Değer Öğretim Yöntemlerin Belirlenmesi Evrensel, Dünyada Uygulanan Değerler Programlarının incelenmesi, Değer Eğitiminde Ailelerin önemi, Değer Eğitiminde Eğitimcilerin Rolleri, ülkemizde Değerler Eğitimine İlişkin Yapılan Araştırmaların incelenmesi, Dünyada Değerler Eğitimi.
-
-
Türkçe
Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İzmir: İlya Yayınevi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Değerlerin Yaşantımızdaki Yeri |
2 | Değerlerin Yaşantımızdaki Yeri ve işlevi, |
3 | Kültür İçinde Değerlerin Gelişimi, |
4 | Çocukta Düşüncenin Gelişimi Zihin Kuramı ve üstbiliş Becerilerinin Gelişimi Çocukta Sosyal- Duygusal Gelişim, |
5 | Çocukta Düşüncenin Gelişimi Zihin Kuramı ve üstbiliş Becerilerinin Gelişimi Çocukta Sosyal- Duygusal Gelişim, |
6 | Moral Ahlaki Kuramları |
7 | Barış Ve Demokrasi kavramları Çocuk Hakları, |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Değerler Çocukta Felsefi Düşüncenin Gelişimi, |
10 | Değerlerin Kazanımı Ve Değer Öğretim Yöntemlerin Belirlenmesi |
11 | Değerlerin Kazanımı Ve Değer Öğretim Yöntemlerin Belirlenmesi |
12 | Evrensel, Dünyada Uygulanan Değerler Programlarının incelenmesi, |
13 | Değer Eğitiminde Ailelerin önemi, |
14 | Değer Eğitiminde Eğitimcilerin Rolleri |
15 | ülkemizde Değerler Eğitimine İlişkin Yapılan Araştırmaların incelenmesi, Dünyada Değerler Eğitimi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |