Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7001 Çocuklarda Düşünce ve Değerler Eğitimi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Okul öncesi dönemde evrensel değerler Ve bu değerlerin eğitim ortamlarında çocuğa yansımaları üzerine öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilerin evrensel değerler eğitimine ilişkin uygulamalarını desteklemek amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Değerlerin Yaşantımızdaki Yeri ve işlevi, Kültür İçinde Değerlerin Gelişimi, Çocukta Düşüncenin Gelişimi Zihin Kuramı ve üstbiliş Becerilerinin Gelişimi Çocukta Sosyal- Duygusal Gelişim, Moral Ahlaki Kuramları, Barış Ve Demokrasi kavramları Çocuk Hakları, Değerler Çocukta Felsefi Düşüncenin Gelişimi, Değerlerin Kazanımı Ve Değer Öğretim Yöntemlerin Belirlenmesi Evrensel, Dünyada Uygulanan Değerler Programlarının incelenmesi, Değer Eğitiminde Ailelerin önemi, Değer Eğitiminde Eğitimcilerin Rolleri, ülkemizde Değerler Eğitimine İlişkin Yapılan Araştırmaların incelenmesi, Dünyada Değerler Eğitimi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İzmir: İlya Yayınevi.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim düşüncesinin gelişimini ve çocukta düşünce ve değerler gelişimini bilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
  • Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır.
  • Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.
  • Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Değerlerin Yaşantımızdaki Yeri
2 Değerlerin Yaşantımızdaki Yeri ve işlevi,
3 Kültür İçinde Değerlerin Gelişimi,
4 Çocukta Düşüncenin Gelişimi Zihin Kuramı ve üstbiliş Becerilerinin Gelişimi Çocukta Sosyal- Duygusal Gelişim,
5 Çocukta Düşüncenin Gelişimi Zihin Kuramı ve üstbiliş Becerilerinin Gelişimi Çocukta Sosyal- Duygusal Gelişim,
6 Moral Ahlaki Kuramları
7 Barış Ve Demokrasi kavramları Çocuk Hakları,
8 Ara Sınav Haftası
9 Değerler Çocukta Felsefi Düşüncenin Gelişimi,
10 Değerlerin Kazanımı Ve Değer Öğretim Yöntemlerin Belirlenmesi
11 Değerlerin Kazanımı Ve Değer Öğretim Yöntemlerin Belirlenmesi
12 Evrensel, Dünyada Uygulanan Değerler Programlarının incelenmesi,
13 Değer Eğitiminde Ailelerin önemi,
14 Değer Eğitiminde Eğitimcilerin Rolleri
15 ülkemizde Değerler Eğitimine İlişkin Yapılan Araştırmaların incelenmesi, Dünyada Değerler Eğitimi.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi