Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
OKL-Tezli Yüksek Lisans-2013 OKL7010 Çocukta Okuma Yazma Kavram Gelişmesi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Erken çocukluk döneminde erken okuryazarlık Ve etkili olan faktörlerin incelenmesi, okul olgunluğu ve okuma yazmaya hazırlık konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, ses temelli cümle yöntemi ve bitişik, eğik yazma uygulamalarını incelemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çocukta Bütünsel Gelişim ve Kavramlar Hazır Oluş Kavramı, Akademik Açıdan Okul Olgunluğunun Çocuğun Okula incelenmesi, Sosyal Duygusal Açıdan Okul Olgunluğunun incelenmesi, Çocuklarda Hazırbulunuşluğu Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi, Okuma Yazmaya Yönelik Teorilerin Değerlendirilmesi, ilkokuma Yazma (Kavramına Giriş, Okul öncesi Eğitim Programında Okuma Yazmaya Hazırlık Kavramı, Hazırbulunuşluğun Çocuğun Okula Hazırbulunuşluğunda Ebeveynlerin Rolleri, Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Bitişik Eğik Yazı ile ilkokuma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okul öncesi çocuğun okula hazırlığında gerekli okuma-yazma ve kavram gelişimlerinin özelliklerini bilir.
  • Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
  • Okul öncesi eğitimde bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak eğitim materyali ve programı geliştirebilir.
  • Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.
  • Eğitim teknolojilerini okul öncesi eğitim uygulamalarında kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çocukta Bütünsel Gelişim ve Kavramlar Hazır Oluş Kavramı,
2 Akademik Açıdan Okul Olgunluğunun Çocuğun Okula incelenmesi
3 Sosyal Duygusal Açıdan Okul Olgunluğunun incelenmesi
4 Çocuklarda Hazırbulunuşluğu Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi,
5 Çocuklarda Hazırbulunuşluğu Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi,
6 Okuma Yazmaya Yönelik Teorilerin Değerlendirilmesi,
7 ilkokuma Yazma (Kavramına Giriş,
8 Ara Sınav Haftası
9 ilkokuma Yazma (Kavramına Giriş,
10 Okul öncesi Eğitim Programında Okuma Yazmaya Hazırlık Kavramı
11 Hazırbulunuşluğun Çocuğun Okula Hazırbulunuşluğunda Ebeveynlerin Rolleri,
12 Hazırbulunuşluğun Çocuğun Okula Hazırbulunuşluğunda Ebeveynlerin Rolleri,
13 Ses Temelli Cümle Yöntemi
14 Bitişik Eğik Yazı ile ilkokuma
15 Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Bitişik Eğik Yazı ile ilkokuma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi