Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS3065 | Çocukta Sanatsal Gelişim | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS3065 | Çocukta Sanatsal Gelişim | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Çocuğun kendini ifade etmesinde en önemli projektif (yansıtıcı) araç olarak çocukresimlerinin pedagojik öneminin bilinmesi, çocuğun doğuştan gelen kendidışındaki nesnelerin algılanmasındaki farklı yapılarının bilinmesi, Çocukresimlerinin yetişkinlerden fa
-
Sanatta gelişim kuramları, anaokullarında, ilköğretimde, orttöğretimde ve yükseköğretimde sanat eğitimi, sanatta yaratıcılık, resim yoluyla bellek eğitimi, özel eğitimde sanat, sanatın tarihsel anlayış evreleri.
Çoklu zeka kuramı ışığında ve sanat tarihi, estetik, sanat eleştirisi ve sanat eğitimi alanlarından yararlanılarak sanat eleştirisine dair müfredat geliştirme ve yeni uygulama-öğretme önerileri.
Yok
Türkçe
Kehnemuyi, Z. (2001). Çocuğun Görsel Sanat Eğitimi. İstanbul: YKY Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yay. San, İ. (1979). Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. İstanbul: İŞ Bankası Yay. Yavuzer, H. (2003). Resimleriyle Çocuk. İstanbul:
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuğun gelişimi ve eğitim psikolojisi |
2 | Çocuğun sanatsal gelişimi |
3 | Sanatta gelişim kuramları |
4 | Anaokullarında sanat eğitimi |
5 | İlk ve ortaöğretimde sanat eğitimi - proje sunumları |
6 | Yaratıcılık - proje sunumları |
7 | Yaratıcılık - proje sunumları |
8 | Vize haftası |
9 | Kopya kuramı - proje sunumları |
10 | Sanatsal ve estetiksel gelişim evreleri - proje sunumları |
11 | Sanat tarihsel anlayış evreleri - proje sunumları |
12 | Sanat tarihsel anlayış evreleri - proje sunumları |
13 | Resim yoluyla bellek eğitimi - proje sunumları |
14 | Röprodüksiyon ve sanat eğitimi - proje sunumları |
15 | Perspektif ve sanat eğitimi - proje sunumları |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |