Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MBS3065 Çocukta Sanatsal Gelişim Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çocuğun kendini ifade etmesinde en önemli projektif (yansıtıcı) araç olarak çocukresimlerinin pedagojik öneminin bilinmesi, çocuğun doğuştan gelen kendidışındaki nesnelerin algılanmasındaki farklı yapılarının bilinmesi, Çocukresimlerinin yetişkinlerden fa

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sanatta gelişim kuramları, anaokullarında, ilköğretimde, orttöğretimde ve yükseköğretimde sanat eğitimi, sanatta yaratıcılık, resim yoluyla bellek eğitimi, özel eğitimde sanat, sanatın tarihsel anlayış evreleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Çoklu zeka kuramı ışığında ve sanat tarihi, estetik, sanat eleştirisi ve sanat eğitimi alanlarından yararlanılarak sanat eleştirisine dair müfredat geliştirme ve yeni uygulama-öğretme önerileri.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kehnemuyi, Z. (2001). Çocuğun Görsel Sanat Eğitimi. İstanbul: YKY Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yay. San, İ. (1979). Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. İstanbul: İŞ Bankası Yay. Yavuzer, H. (2003). Resimleriyle Çocuk. İstanbul:

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çocuk resimlerinin, çocuğun eğitimindeki önemini kavrar.
  • Çocuk resimlerinin özelliklerini araştırır, uygulamalar yardımı ile tespitlerde bulunur.
  • Çocuğun karalama evresinden, yetişkinlik dönemine kadar sanatsal gelişim basamaklarını araştırır.
  • Çocuğun sanatsal gelişiminin temel dinamiklerini ve yönlerini kavrar.
  • Çocukların sanatsal gelişimlerini ortaya koyacak orjinal proje çalışmaları hazırlayabilir, sunabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çocuğun gelişimi ve eğitim psikolojisi
2 Çocuğun sanatsal gelişimi
3 Sanatta gelişim kuramları
4 Anaokullarında sanat eğitimi
5 İlk ve ortaöğretimde sanat eğitimi - proje sunumları
6 Yaratıcılık - proje sunumları
7 Yaratıcılık - proje sunumları
8 Vize haftası
9 Kopya kuramı - proje sunumları
10 Sanatsal ve estetiksel gelişim evreleri - proje sunumları
11 Sanat tarihsel anlayış evreleri - proje sunumları
12 Sanat tarihsel anlayış evreleri - proje sunumları
13 Resim yoluyla bellek eğitimi - proje sunumları
14 Röprodüksiyon ve sanat eğitimi - proje sunumları
15 Perspektif ve sanat eğitimi - proje sunumları
16 Ders çalışma haftası
17 Final haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 5 50
Proje ve Hazırlığı 3 1 3
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 6 1 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 6 1 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5