Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Coğrafya

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - Coğrafya - Lisans COG3102 Coğrafi Ekoloji ve Ortam Sorunları Zorunlu 6 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ekosistemleri niteliklerine ve ölçeklerine göre sınıflandırarak, tanımak. Ekosistemlerde bozulma ve kirlenmenin sebep olduğu ortam sorunlarını değerlendirmek. Türkiye'nin Çevre Sorunlarına Coğrafi bir bakış getirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ekoloji Biliminin Tanımı ve Tarihçesi Ekosistem ve Ekosistem Çeşitleri Ekolojik Açıdan Atmosfer Hava Kirliliği Türkiye'de Hava Kirliliğinin Sebepleri Genel Görünümü Hava Kirliliği Kontrolü ve Yönetimi Ekolojik Açıdan Hidrosfer Su Kirliliği Türkiye'de Su Kirliliği ve Sebepleri Su Kirliliği Kontrolü ve Yönetimi Ekolojik Açıdan Litosfer Toprak Sorunları: Bozulma ve Kirlenme Türkiye'de Toprak Sorunları Radyoaktiviteden Kaynaklanan Kirlilik. Gürültü Kirliliği.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf ortamında derse aktif katılım. Dersle ilgili güncel konuları tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ERİNÇ, S. (1984)., Ortam Ekolojisi ve Degredasyonal Ekosistem Değişiklikleri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları.GARİPAĞAOĞLU, N., (2002). Türkiye’de Hava Kirliliği ve Coğrafi Esasları. İstanbul: Arya Matbaacılık Yayıncılık Ltd. GARİPAĞAOĞLU, N., (2015). Türkiye Ortam Sorunları Coğrafyası. (2.basım). İstanbul: Yeditepe Yayınevi. GARİPAĞAOĞLU, N., (2019). Türkiye Hava Kalitesinin Havza Tabanlı İncelenmesi ve Yönetilmesine Dair Bir Öneri. 1. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi Bildiri Kitabı, 933-949, İstanbul. GARİPAĞAOĞLU, N., (2020). Türkiye’nin Hava Kalitesinin Maksimumlar ve Limit Değerler Açısından İncelenmesi. Türkiye’de Coğrafya Araştırmaları. 186-222. Gazi Kitabevi, Ankara. İNECİK, S., (1994). Hava Kirliliği. İstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, İstanbul. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi, Hava Kalitesi İzleme Projesi (https://havakalitesi.ibb.gov.tr Erişim tarihi: 15-1-2021) KARPUZCU, M., (1994). Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı. KIRIMHAN, S., (2006). Hava Kirliliği ve Kontrolü. Ankara: Turhan Kitabevi. MUSLU, Y., (2000). Ekoloji ve Çevre Sorunları. Aktif Yayınevi, İstanbul.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Coğrafi ekolojik yaklaşımları öğrenir.
  • Ekosistemleri sınıflandırır, işleyişini öğrenir.
  • Ekosistemlerdeki değişimleri sebepleriyle tanır.
  • Ekolojik ortam sorunlarını algılar ve sınıflandırır.
  • Ortam sorunlarına çözüm önerileri getirir ve aktif rol alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ekoloji Biliminin Tanımı ve Tarihçesi
2 Ekosistem ve Ekosistem Çeşitleri
3 Ekolojik Açıdan Atmosfer
4 Hava Kirliliği
5 Türkiye'de Hava Kirliliği Ve Yönetimi
6 Hava Kirliliği Kontrolü ve Yönetimi
7 Ekolojik Açıdan Hidrosfer
8 Ara Sınav Haftası
9 Su Kirliliği
10 Türkiye'de Su Kirliliği ve Sebepleri
11 Su Kirliliği Kontrolü ve Yönetimi
12 Ekolojik Açıdan Litosfer
13 Toprak Sorunları: Bozulma ve Kirlenme
14 Radyoaktif Kirlilik
15 Gürültü Kirliliği.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 9 4 36
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 7 2 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi