Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Coğrafya Öğretmenliği COGO7007 Coğrafya Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Günümüz şartlarında kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini coğraya eğitiminde en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bütünlük, güncellik, sosyallite ilkelerini kullanma, buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğrenme, problem çözme, gösteri, örnek olay inceleme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bütünlük, güncellik, sosyallite ilkelerini kullanma, buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğrenme, problem çözme, gösteri, örnek olay inceleme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretmen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (Çeviri), Nobel Akademik

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini coğraya eğitiminde kullanmayı öğrenir.
  • Coğrafi kavramları kazandırmada teknolojiyi işe koşar.
  • Derslerde ve sınavlarda ihtiyacı doğrultusunda bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanır.
  • CBS Uygulamaları ve özellikleri hakkında bilgi edinir.
  • CBS uygulamalarını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafya Öğretmenleri öğrencilerine uzaktan eğitim çerçevesinde nasıl ödev verebilir ve bunları nasıl teslim alabilir? Kullanabilecek iletişim teknolojileri ve program örnekleri.
2 İletişim teknolojilerini kullanarak sınıf dışından, herhangi bir sınıftaki öğrencilerinize nasıl ders anlatabilirsiniz?
3 Bolson topografya şekillerinden nubbin ve playa vb. kavramları öğretmek için uygulanabilir örnek bir yöntem geliştirme.
4 Yöntem, amaç, sınırlılık vb bağlamda Uluslararası bir sınavda kullanılmış coğrafya soruslarını tahlil.
5 Öngörü uygulaması: 2020 yılında coğrafya eğitimi nasıl olur/olmalıdır?
6 Avrupa ya da Amerika’da okutulan coğrafya ders kitabındaki beşeri coğrafya konusuyla Türkiye’dekini karşılaşma.
7 ABD, İngiltere, Fransa ya da Almanya’da okutulan ders kitabındaki fiziki coğrafya ile ilgili bir konunun Türkiye’deki ile karşılaştırılması.
8 Ara Sınav Haftası
9 Üç boyutlu coğrafya eğitiminde nasıl faydalanılabilir?
10 CBS Uygulamaları ve özellikleri. ABD-Türkiye karşılaştırması.
11 Bilgi ve iletişim teknolojileri; Ölçme ve değerlendirme.
12 Bilgi ve iletişim teknolojileri; Rapor yazma.
13 Veri toplama yöntemleri
14 Araştırma yaklaşım ve tasarımları
15 Araştırma yöntemleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Ödev ve Hazırlığı 10 5 50
Araştırma ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 25 25

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5