Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Coğrafya Öğretmenliği | COGO7007 | Coğrafya Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Coğrafya Öğretmenliği | COGO7007 | Coğrafya Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Günümüz şartlarında kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini coğraya eğitiminde en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak.
-
Bütünlük, güncellik, sosyallite ilkelerini kullanma, buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğrenme, problem çözme, gösteri, örnek olay inceleme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme
Bütünlük, güncellik, sosyallite ilkelerini kullanma, buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğrenme, problem çözme, gösteri, örnek olay inceleme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme
Yok
Türkçe
Öğretmen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (Çeviri), Nobel Akademik
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Coğrafya Öğretmenleri öğrencilerine uzaktan eğitim çerçevesinde nasıl ödev verebilir ve bunları nasıl teslim alabilir? Kullanabilecek iletişim teknolojileri ve program örnekleri. |
2 | İletişim teknolojilerini kullanarak sınıf dışından, herhangi bir sınıftaki öğrencilerinize nasıl ders anlatabilirsiniz? |
3 | Bolson topografya şekillerinden nubbin ve playa vb. kavramları öğretmek için uygulanabilir örnek bir yöntem geliştirme. |
4 | Yöntem, amaç, sınırlılık vb bağlamda Uluslararası bir sınavda kullanılmış coğrafya soruslarını tahlil. |
5 | Öngörü uygulaması: 2020 yılında coğrafya eğitimi nasıl olur/olmalıdır? |
6 | Avrupa ya da Amerika’da okutulan coğrafya ders kitabındaki beşeri coğrafya konusuyla Türkiye’dekini karşılaşma. |
7 | ABD, İngiltere, Fransa ya da Almanya’da okutulan ders kitabındaki fiziki coğrafya ile ilgili bir konunun Türkiye’deki ile karşılaştırılması. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Üç boyutlu coğrafya eğitiminde nasıl faydalanılabilir? |
10 | CBS Uygulamaları ve özellikleri. ABD-Türkiye karşılaştırması. |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojileri; Ölçme ve değerlendirme. |
12 | Bilgi ve iletişim teknolojileri; Rapor yazma. |
13 | Veri toplama yöntemleri |
14 | Araştırma yaklaşım ve tasarımları |
15 | Araştırma yöntemleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |