Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Coğrafya Öğretmenliği COGO8005 Coğrafya Eğitiminde Program Geliştirme Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, coğrafya eğitiminde etkili öğretim programlarının tasarlanması ve geliştirilmesi sürecini öğretmeyi, öğrencilere pedagojik yöntemler ile coğrafya dersine özgü içeriklerin nasıl uyumlu bir şekilde birleştirileceğini göstermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, coğrafya eğitiminde program geliştirme sürecinin temel aşamalarını kavrayarak etkili bir eğitim programı tasarlayabilirler.
  • Coğrafya öğretiminde kullanılan pedagojik yaklaşımları analiz ederek, farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemleri geliştirebilirler.
  • Coğrafya ders müfredatındaki konuları etkin bir şekilde birleştirerek, ders planları hazırlama becerisi kazanabilirler.
  • Teknolojinin coğrafya eğitimine entegrasyonu konusunda bilgi sahibi olarak, teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanabilirler.
  • Coğrafya eğitiminde değerlendirme ve ölçme yöntemlerini kullanarak, öğrenci başarılarını objektif bir şekilde ölçebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafya eğitimine genel bir bakış ve program geliştirme sürecinin tanıtımı
2 Coğrafya öğretiminde kullanılan öğrenme teorilerinin incelenmesi
3 Eğitim programlarının tasarım sürecindeki temel aşamalar
4 Türkiye’de ve dünyada coğrafya eğitim programlarının tarihsel gelişimi
5 Coğrafya dersinde hedef belirleme ve başarıyı ölçme yöntemleri
6 Coğrafya öğretiminde farklı pedagojik yaklaşımların uygulanması
7 Öğrenci ihtiyaçlarını analiz etme ve farklı öğrenme stillerine yönelik stratejiler
8 Coğrafya konularının müfredatla entegrasyonu ve uyum sağlanması
9 Coğrafya dersi için etkin ders planlarının hazırlanması
10 Coğrafya eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin analizi
11 Coğrafya öğretiminde teknolojinin rolü ve etkin kullanımı
12 Coğrafya eğitimi için değerlendirme yöntemleri ve araçları
13 Coğrafya öğretiminde yenilikçi yaklaşımlar ve uygulamalar
14 Alan çalışmaları ve coğrafya eğitimi üzerine pratik uygulamalar
15 Etkili sınıf yönetimi teknikleri ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi
16 Coğrafya eğitiminde kültürel ve sosyal faktörlerin dikkate alınması
17 Öğrencilerin final projeleri ve programın genel değerlendirilmesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 10 50
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 10 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 10 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi