Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Coğrafya Öğretmenliği | COGO8005 | Coğrafya Eğitiminde Program Geliştirme | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Coğrafya Öğretmenliği | COGO8005 | Coğrafya Eğitiminde Program Geliştirme | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu ders, coğrafya eğitiminde etkili öğretim programlarının tasarlanması ve geliştirilmesi sürecini öğretmeyi, öğrencilere pedagojik yöntemler ile coğrafya dersine özgü içeriklerin nasıl uyumlu bir şekilde birleştirileceğini göstermeyi amaçlamaktadır.
-
-
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Coğrafya eğitimine genel bir bakış ve program geliştirme sürecinin tanıtımı |
2 | Coğrafya öğretiminde kullanılan öğrenme teorilerinin incelenmesi |
3 | Eğitim programlarının tasarım sürecindeki temel aşamalar |
4 | Türkiye’de ve dünyada coğrafya eğitim programlarının tarihsel gelişimi |
5 | Coğrafya dersinde hedef belirleme ve başarıyı ölçme yöntemleri |
6 | Coğrafya öğretiminde farklı pedagojik yaklaşımların uygulanması |
7 | Öğrenci ihtiyaçlarını analiz etme ve farklı öğrenme stillerine yönelik stratejiler |
8 | Coğrafya konularının müfredatla entegrasyonu ve uyum sağlanması |
9 | Coğrafya dersi için etkin ders planlarının hazırlanması |
10 | Coğrafya eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin analizi |
11 | Coğrafya öğretiminde teknolojinin rolü ve etkin kullanımı |
12 | Coğrafya eğitimi için değerlendirme yöntemleri ve araçları |
13 | Coğrafya öğretiminde yenilikçi yaklaşımlar ve uygulamalar |
14 | Alan çalışmaları ve coğrafya eğitimi üzerine pratik uygulamalar |
15 | Etkili sınıf yönetimi teknikleri ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi |
16 | Coğrafya eğitiminde kültürel ve sosyal faktörlerin dikkate alınması |
17 | Öğrencilerin final projeleri ve programın genel değerlendirilmesi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |