Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Coğrafya Öğretmenliği | COG2036 | Coğrafya Öğretim Programı | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Coğrafya Öğretmenliği | COG2036 | Coğrafya Öğretim Programı | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve program geliştirme sürecini öğretmek.
-
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri) Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller) Eğitim programı tasarımları Program geliştirme modelleri Programın deneme uygulaması ve değerlendirme
İşbirlikli Öğrenme Sunum Yapma Sorgulama Temelli Öğrenme
Yok
Türkçe
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi yayıncılık. Demirel, Ö (2011). Kuramdan uygulamaya program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi yayıncılık. Erden, M. (2006). Program Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükahmet, L. (2011). Program geliştirme ve öğretim. Nobel Yayıncılık. Sönmez, V. (2006). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program Geliştirme ile İlgili Temel Kavramlar |
2 | Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri (Tarihi, Felsefi Temelleri) |
3 | Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri (Psikolojik ve Toplumsal Temeller) |
4 | Eğitim Programı Tasarımları |
5 | Program Geliştirme Modelleri |
6 | Program Geliştirme Süreci (Planlama, Tasarı Hazırlama, Deneme-Değerlendirme, Programa Süreklilik Kazandırma) |
7 | İhtiyaç Belirleme (Kullanılan Yaklaşımlar ve Teknikler) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Eğitimde Hedefler, Hedeflerin Sınıflandırması, Bilişsel Alanda Hedef Yazma |
10 | Duyuşsal ve Psikomotor Alanda Hedef Yazma |
11 | İçerik, İçerik Düzenlemedeki Yaklaşımlar |
12 | Öğretim İlkeleri, Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları, Öğretimin Planlanması (Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Plan ve Etkinlik Örnekleri) |
13 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Bunların Uygulama ile İlişkilendirilmesi |
14 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Bunların Uygulama ile İlişkilendirilmesi |
15 | Programın Deneme Uygulaması ve Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 8 | 24 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |