Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Coğrafya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Coğrafya Öğretmenliği COG2036 Coğrafya Öğretim Programı Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve program geliştirme sürecini öğretmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri) Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller) Eğitim programı tasarımları Program geliştirme modelleri Programın deneme uygulaması ve değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikli Öğrenme Sunum Yapma Sorgulama Temelli Öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi yayıncılık. Demirel, Ö (2011). Kuramdan uygulamaya program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi yayıncılık. Erden, M. (2006). Program Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükahmet, L. (2011). Program geliştirme ve öğretim. Nobel Yayıncılık. Sönmez, V. (2006). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Öğrenciler, bu disiplini profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • Öğrenciler, program geliştirme süreci ile ilişkili analiz yapabilirler.
  • Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrarlar.
  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program Geliştirme ile İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri (Tarihi, Felsefi Temelleri)
3 Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri (Psikolojik ve Toplumsal Temeller)
4 Eğitim Programı Tasarımları
5 Program Geliştirme Modelleri
6 Program Geliştirme Süreci (Planlama, Tasarı Hazırlama, Deneme-Değerlendirme, Programa Süreklilik Kazandırma)
7 İhtiyaç Belirleme (Kullanılan Yaklaşımlar ve Teknikler)
8 Ara Sınav Haftası
9 Eğitimde Hedefler, Hedeflerin Sınıflandırması, Bilişsel Alanda Hedef Yazma
10 Duyuşsal ve Psikomotor Alanda Hedef Yazma
11 İçerik, İçerik Düzenlemedeki Yaklaşımlar
12 Öğretim İlkeleri, Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları, Öğretimin Planlanması (Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Plan ve Etkinlik Örnekleri)
13 Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Bunların Uygulama ile İlişkilendirilmesi
14 Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Bunların Uygulama ile İlişkilendirilmesi
15 Programın Deneme Uygulaması ve Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 3 8 24
Sunum ve Hazırlığı 3 6 18
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Final ve Hazırlığı 1 4 4

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5