Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Coğrafya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Coğrafya Öğretmenliği EGT4065 Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 7 7,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim materyallerinin eğitimdeki yeri ve önemi Öğretim sürecinde kullanılan araçlar (görsel ve işitsel araçlar) Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri Uzaktan eğitim, bilgisayar destekli eğitim yazılımı hazırlama projesi Eğitim yazılımlarını değerlendirme Proje tabanlı öğrenme Coğrafya eğitiminde projenin önemi Proje sunumları ve değerlendirmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci Merkezli Yaklaşım İşbirlikçi Öğrenme Sorgulama Temelli Öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel,Ö. - Altun E. (2007), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem yayıncılık, Ankara. İşman, A, (2015) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık. Kaya, Z. (2006) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık. Şahin, T. Y. - Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara. Yalın, H.İ. (2002), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Coğrafya derslerinde araç-gereç kullanabilir ve deney hazırlayabilir.
  • Öğretim ortamları için gelişmiş teknoloji ve araç gereçlerin farkında olur.
  • Coğrafya dersi projesinin nasıl hazırlanacağını bilir.
  • Öğretim materyalleri hazırlama ilkelerini öğrenir.
  • Coğrafya öğretiminde görsel destekli materyallerin değerlendirmesini ders esnasında yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretimde İletişim, Etkileşim, Yöntem, Teknik, Teknoloji ve Materyaller
2 Eğitimde Teknolojinin Tarihsel Gelişimi
3 Eğitim Teknolojisi ve Kuramlar
4 Öğretim Analizi
5 Öğretim Durumlarını Planlama
6 Araç - Gereçlerin Öğretimdeki Yeri, Önemi ve Seçimi
7 Görsel Materyaller Tasarımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
10 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
11 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
12 Türkiye'deki Uzaktan Eğitim Uygulamasında Teknoloji ve Materyal Kullanımı
13 Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımının Yasal Boyutları
14 Ürün Değerlendirme
15 Ürün Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 7 4 28
Ödev ve Hazırlığı 7 4 28
Sunum ve Hazırlığı 7 4 28
Araştırma ve Hazırlığı 14 4 56
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Final ve Hazırlığı 1 4 4

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5