Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
COGO-Tezli Yüksek Lisans-2013 COGO7010 Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Coğrafya öğretiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarının öğretimi ve doğru ve etkin bir şekilde kullanımını amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar, Ölçme Kavramı ve Özellikleri, Ölçme Çeşitleri Değerlendirme Kavramı ve Özellikleri, Değerlendirme, çeşitleri Yapılış Şekline ve Ölçütün Yapısına Göre Değerlendirmeler Yapılış Amacına Göre Değerlendirmeler Ölçme ve Değerlendirmenin Amacı ve Faydaları 2.5.1.Öğrenci Açısından Öğretim Süreci ve Programın Hedefleri Açısından Öğretmen Açısından Öğretim Kurumu Açısından; Rehberlik Hizmeti Açısından Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Ölçek Türleri Sınıflama (Adlandırma) Ölçekleri Sıralama Ölçekleri Aralık Ölçeği (Eşit Aralıklı Ölçek) Eşit Oranlı Ölçekler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikli Öğrenme, Beyin fırtınası, Probleme Dayalı Öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ünlü, M. 2014. Coğrafya Öğretimi. Pegem yayınevi Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, ölçme ve değerlendirme araç ve gereçlerini doğru biçimde coğrafya derslerinde nasıl kullanılabileceğini öğrenir.
  • Öğrenci, Ölçme ve Değerlendirme araç ve gereçlerinin özelliklerini öğrenir.
  • Öğrenci, ölçme ve değerlendirme araç ve gereçlerini doğru kullanabilme becerisi kazanır.
  • Öğrenci, ölçme ve değerlendirmeders araç ve gereçlerine doğru ve hızlı şekilde erişebilme becerisi kazanır.
  • Öğrenci, ölçme ve değerlendirme ders araç ve gereçleriyle uygulama ve sunma becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme-Gereçlerinin Kapsamı
2 Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar
3 Ölçme Kavramı ve Özellikleri, Ölçme Çeşitleri, Ölçme Kavramı ve Özellikleri, Ölçme Çeşitleri
4 Değerlendirme Kavramı ve Özellikleri, Değerlendirme Çeşitleri
5 Ölçme ve Değerlendirmenin Amacı ve Faydaları, Ölçme Aracında Bulunması Gereken Nitelikler
6 Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri
7 Ölçme Araçlarının Seçimi,Geleneksel Coğrafya Dersi Ölçme Araçları
8 Ara Sınav Haftası
9 Coğrafyada Öğrenci Davranışlarının Ölçülmesi Bilişsel Davranışlar
10 Bilişsel Davranışlar
11 Duyuşsal Alandaki Davranışlar (Tutum, Tavır, İlgi)
12 Duyuşsal Alandaki Davranışlar (Tutum, Tavır, İlgi)
13 Psikomotor (Devinimsel) Alandaki Davranışlar
14 Psikomotor (Devinimsel) Alandaki Davranışlar
15 Not Verme, 1 Eğitimde Niçin Not Verilmelidir? 2. Not Vermeyi Etkileyen Faktörler , 3. Not Vermede Ölçüt Seçimi ve Çeşitleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5