Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
COGO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | COGO7010 | Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
COGO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | COGO7010 | Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Coğrafya öğretiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarının öğretimi ve doğru ve etkin bir şekilde kullanımını amaçlanmaktadır.
-
Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar, Ölçme Kavramı ve Özellikleri, Ölçme Çeşitleri Değerlendirme Kavramı ve Özellikleri, Değerlendirme, çeşitleri Yapılış Şekline ve Ölçütün Yapısına Göre Değerlendirmeler Yapılış Amacına Göre Değerlendirmeler Ölçme ve Değerlendirmenin Amacı ve Faydaları 2.5.1.Öğrenci Açısından Öğretim Süreci ve Programın Hedefleri Açısından Öğretmen Açısından Öğretim Kurumu Açısından; Rehberlik Hizmeti Açısından Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Ölçek Türleri Sınıflama (Adlandırma) Ölçekleri Sıralama Ölçekleri Aralık Ölçeği (Eşit Aralıklı Ölçek) Eşit Oranlı Ölçekler
İşbirlikli Öğrenme, Beyin fırtınası, Probleme Dayalı Öğrenme
Yok
Türkçe
Ünlü, M. 2014. Coğrafya Öğretimi. Pegem yayınevi Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme-Gereçlerinin Kapsamı |
2 | Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar |
3 | Ölçme Kavramı ve Özellikleri, Ölçme Çeşitleri, Ölçme Kavramı ve Özellikleri, Ölçme Çeşitleri |
4 | Değerlendirme Kavramı ve Özellikleri, Değerlendirme Çeşitleri |
5 | Ölçme ve Değerlendirmenin Amacı ve Faydaları, Ölçme Aracında Bulunması Gereken Nitelikler |
6 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri |
7 | Ölçme Araçlarının Seçimi,Geleneksel Coğrafya Dersi Ölçme Araçları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Coğrafyada Öğrenci Davranışlarının Ölçülmesi Bilişsel Davranışlar |
10 | Bilişsel Davranışlar |
11 | Duyuşsal Alandaki Davranışlar (Tutum, Tavır, İlgi) |
12 | Duyuşsal Alandaki Davranışlar (Tutum, Tavır, İlgi) |
13 | Psikomotor (Devinimsel) Alandaki Davranışlar |
14 | Psikomotor (Devinimsel) Alandaki Davranışlar |
15 | Not Verme, 1 Eğitimde Niçin Not Verilmelidir? 2. Not Vermeyi Etkileyen Faktörler , 3. Not Vermede Ölçüt Seçimi ve Çeşitleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |