Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Coğrafya Öğretmenliği | EGT3072 | Coğrafya Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Coğrafya Öğretmenliği | EGT3072 | Coğrafya Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Konu alanında öğretim yöntemlerinin öğrenme-öğretme süreçleri açısından değerlendirilmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi.
-
Coğrafya öğretimin planlaması Coğrafya programın genel amaçları, vizyonu Coğrafya programının temel öğeleri beceriler kavramlar ve değerler ve tutumlar Coğrafyada öğretim programı kazanım içeriklerinin değerlendirmesi Coğrafya öğretiminde Labratuvar çalışmaları Coğrafya öğretiminde inceleme gezileri ve arazi çalışmaları Coğrafya öğretiminde örnek olay uygulamları Zihin haritaları ve harita okuma becerisi Coğrafya öğretiminde proje Coğrafya öğretiminde bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı Coğrafya öğteiminde ölçme ve değerlendirme çalışmaları Eleştirel düşünme ve uygulamaları Proje sunum değerlendirmesi Coğrafya öğretiminde öğretmenlik mesleği ve öğretimin değerlendirlmesi
İşbirlikçi Öğrenme Sorgulama Temelli Öğrenme Öğrenci Merkezli Yaklaşım
Yok
Türkçe
Doğanay ,H. (2005). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi Yayınları. MEB. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Özey, R. - Demirci, A. (2008) Coğrafya Öğretim Metotları ve Uygulamaları. Aktif Yayınevi. Ünlü, M. (2014). Coğrafya Öğretimi. Pegem Akademi.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Coğrafya Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler |
2 | Yöntem Seçimini Etkileyen Faktörler |
3 | Anlatım Yöntemi |
4 | Soru Cevap Yöntemi |
5 | Problem Çözme Yöntemi |
6 | Arazi Çalışması ve Gözlem Yöntemi |
7 | Drama Yöntemi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Örnek Olay İnceleme |
10 | İşbirlikli Öğretim Yöntemi |
11 | Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi |
12 | Grup Tartışması Öğretim Yöntemi |
13 | Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemi |
14 | Mikro Öğretim Yöntemi |
15 | Beyin Temelli Öğrenme Yöntemi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev ve Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |