Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO3010 | Çok Dillilik - Çok Kültürlülük | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO3010 | Çok Dillilik - Çok Kültürlülük | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı iki yönlüdür: bir yandan çağdaş dünyada diller arasındaki ilişkilere dair sosyolinguistik bir düşünce geliştirmek, diğer yandan öğrencilere geleceklerinde yardımcı olacak kavram, araç ve yöntemler sağlamak. öğretmen yaklaşımı. Kurs, diller
-
Çok kültürlülük ve çok dillilik – çok dillilik ve çok kültürlülük karşılaştırması – Çok kültürlülük ve çok dillilik tarihi - Çok kültürlülük ve çok kültürlülük arasındaki fark – çok kültürlülük ve çok kültürlülük arasındaki fark – çok kültürlülük ve bunun
Kurs, grup tartışması – film gösterimi ve tartışma – öğrenci tarafından bir sunum yazarak özerk çalışma – Resimsel veya sanatsal temsilin karşılaştırılması ve ardından bir tartışma vb. ile yapılacaktır. Öğrenciler, diller ve dil temas durumları ile ilgili
staj yok
Türkçe
Carton, F. & Riley, F. (2003). Introduction: vers une compétence plurilingue. Français dans le monde, Recherches et Applications, juillet, 4-6. Charles Taylor, Multiculturalisme, différence et démocratie, Paris, Aubier, 1992. Jean-Loup Amselle, Vers un mu
http://www.lacase.org/L-interculturel https://www.christianpuren.com/2014/08/22/multiculturalisme-pluriculturalisme-et-perspective-actionnelle/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dünyada ve Tarihte Çok Kültürlülük ve İki Dillilik |
2 | Dil, diller ve dilsel çeşitlilik |
3 | Dillerin ekolojisi |
4 | Temas halindeki diller ve kültürel çeşitlilik |
5 | Dillerin Rönesansı |
6 | kültür ve dil |
7 | dil ve millet |
8 | dilsel temsiller |
9 | Çok kültürlülük ve çok dillilik şimdiki durumu |
10 | Çok kültürlülük ve toplumdaki etkileri |
11 | Çok kültürlülük ve eğitim ortamındaki etkileri |
12 | FLE çevresinde dil didaktiğinde çok kültürlülük ve çok dillilik |
13 | Dil politikaları |
14 | Çok Dillilik ve Çok Kültürlülük. geleceğe projeksiyon |
15 | Çok Dillilik ve Çok Kültürlülük. geleceğe projeksiyon 2 |
16 | revizyon |
17 | final sinav |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |