Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | GK180 | Çok Kültürlülük ve Gelişim | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | GK180 | Çok Kültürlülük ve Gelişim | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı; öğrencinin farklı kültürlerle bir arada yaşama ve çokkültürlü bir vatandaşlık anlayışının gelişimine ve günümüz toplumlarındaki görünümlerine odaklanmasını sağlamaktır. Öğrencinin küreselleşen dünyada vatandaşlık anlayışına ilişkin geniş bir bakış açısı kazanması amaçlanmaktadır.
-
Çokkültürlülük konusuyla ilgili kavram ve tanımlamaları öğrencilere aktarmak, kültürel farklılıklar ve ilgili olgular hakkında öğrencilerin bilgi düzeylerinin gelişimine katkıda bulunmaktır. Bu kapsamda, çokkültürlülük konusunun coğrafi düşünce ve örüntüleri bağlamında öğrencilere aktarılması ve öğrencilerin Çokkültürlülük kavramı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlamak, dersin temel hedeflerindendir.
Soru Cevap ve anlatım
Yok
Türkçe
Doytcheva, Milena, and Tuba Akıncılar-Onmuş. (2009). Çokkültürlülük. İstanbul: İletişim Yayınları Özensel, Ertan. (2012), Çokkültürlülük Uygulaması Olarak Kanada Çokkültürlülüğü. Akademik İncelemeler Dergisi. 1 (7), 55-69. Kymlicka, W. (1988). Çokkültürlü yurttaşlık. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları Yanık, Celalettin. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlülük. Bursa: Sentez Yayın ve Dağıtım Touraine, Alain. (2017). Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çokkültürlülük Kavramı Üzerine, |
2 | Küreselleşme- Kültür ve Çokkültürlülük, |
3 | Çokkültürlü Toplumlar ve Çoğulculuk Biçimleri, |
4 | Çokkültürlü Toplumlarda Çoğunluk ve Çoğulluk, |
5 | Çokkültürlü Toplumlarda Kimlik Politikaları, |
6 | Çokkültürlü Toplumlarda Dil, Din ve Mezhep, |
7 | Çokkültürlü Toplumlarda Aidiyet ve Temsiliyet, |
8 | Ara Sınav |
9 | Farklılık- Çokluk ve Eşitlik, |
10 | Çokkültürlülük ve Özcülük, |
11 | Çokkültürlü Yurttaşlık, |
12 | Çokkültürlü Toplumlarda İktidar ve Mekânsal Üretimler, |
13 | Çokkültürlü Toplumlarda Mekân ve Temsilleri, |
14 | Çokkültürlü Toplumlarda Birlikte Yaşama Becerisi |
15 | Ödev ve Sunum |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |