Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği GK180 Çok Kültürlülük ve Gelişim Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencinin farklı kültürlerle bir arada yaşama ve çokkültürlü bir vatandaşlık anlayışının gelişimine ve günümüz toplumlarındaki görünümlerine odaklanmasını sağlamaktır. Öğrencinin küreselleşen dünyada vatandaşlık anlayışına ilişkin geniş bir bakış açısı kazanması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çokkültürlülük konusuyla ilgili kavram ve tanımlamaları öğrencilere aktarmak, kültürel farklılıklar ve ilgili olgular hakkında öğrencilerin bilgi düzeylerinin gelişimine katkıda bulunmaktır. Bu kapsamda, çokkültürlülük konusunun coğrafi düşünce ve örüntüleri bağlamında öğrencilere aktarılması ve öğrencilerin Çokkültürlülük kavramı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlamak, dersin temel hedeflerindendir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru Cevap ve anlatım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Doytcheva, Milena, and Tuba Akıncılar-Onmuş. (2009). Çokkültürlülük. İstanbul: İletişim Yayınları Özensel, Ertan. (2012), Çokkültürlülük Uygulaması Olarak Kanada Çokkültürlülüğü. Akademik İncelemeler Dergisi. 1 (7), 55-69. Kymlicka, W. (1988). Çokkültürlü yurttaşlık. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları Yanık, Celalettin. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlülük. Bursa: Sentez Yayın ve Dağıtım Touraine, Alain. (2017). Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çokkültürlülük dersi kapsamında, öğrenciler, kültürel farklılıkları ve kültürler arası etkileşimlerle ‘birlikte yaşama becerisi’ gösterme davranışını kavrayacaktır.
  • Değişkenler bağlamında (ırk, etnisite, inanç/din, mezhep, cinsiyet, sermaye/ sınıf vs. gündelik yaşama içkin yansımaları açısından) ve farklı yaklaşımlarla kavraması
  • Öğrencilerde «farkındalık yaratacak ve duyarlı davranışların gelişimine katkılar sağlayacak, bilişsel ve duyuşsal gelişimlere zemin hazırlayacaktır
  • Çokkültürlülük dersi kapsamında, öğrenciler, kültürel farklılıkları ve kültürler arası etkileşimlerle çevresel algı, tutum, kimlik, aidiyet, değer ve tüm bunları kapsayan toplumsal farklılıkları kavrayacaktır.
  • Çokkültürlülük dersi kapsamında, öğrenciler, kültürel farklılıkları ve kültürler arası etkileşimlerle karşılıklı etkileşimleri kavrayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çokkültürlülük Kavramı Üzerine,
2 Küreselleşme- Kültür ve Çokkültürlülük,
3 Çokkültürlü Toplumlar ve Çoğulculuk Biçimleri,
4 Çokkültürlü Toplumlarda Çoğunluk ve Çoğulluk,
5 Çokkültürlü Toplumlarda Kimlik Politikaları,
6 Çokkültürlü Toplumlarda Dil, Din ve Mezhep,
7 Çokkültürlü Toplumlarda Aidiyet ve Temsiliyet,
8 Ara Sınav
9 Farklılık- Çokluk ve Eşitlik,
10 Çokkültürlülük ve Özcülük,
11 Çokkültürlü Yurttaşlık,
12 Çokkültürlü Toplumlarda İktidar ve Mekânsal Üretimler,
13 Çokkültürlü Toplumlarda Mekân ve Temsilleri,
14 Çokkültürlü Toplumlarda Birlikte Yaşama Becerisi
15 Ödev ve Sunum
16 Çalışma Haftası
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 4 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5