Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | BT3003 | Çoklu Ortam Tasarımı | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | BT3003 | Çoklu Ortam Tasarımı | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Ders tamamlandığında öğrencilerden; dersin içeriğindeki teorik bilgiyi kavramış olmaları, bu bilgiyi kullanarak tartışma ortamına katılabilmeleri, bilgisi ışığında yazarlık dillerinden birini kullanarak eğitimsel çoklu ortam tasarım ve geliştirme basamaklarını uygulayabilmeleri ve bunların sonucunda proje raporunu hazırlayabilmeleri beklenmektedir.
-
Çoklu Ortam Kavramı, Çoklu Ortamla Öğrenme Kuramları, Çoklu Ortamla Öğrenme Uygulamaları (öğretici yazılımlar, alıştırma yazılımları, web 2.0 uygulamaları, eğitsel oyunlar, simülasyonlar, animasyonlar, dijital hikayeler, sanal gerçeklik uygulamaları, artırılmış gerçeklik uygulamaları, eğitsel mobil uygulamalar, yapay zekalı ve uzman sistemler, sosyal medya araçları, infografikler), Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri, Yazarlık Dilleri Kullanarak Çoklu Ortam Geliştirilmesi.
Dersin temel öğretim yaklaşımı bilgi inşasıdır. Dolayısıyla ders, öğrencilerin dersle ilgili öğrenmeleri gerçekleştirmelerinin yanında bilgi inşasını hedeflemektedir. Öğrenciler, öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak kendilerine özgü “bilgi” inşa edeceklerdir. Bunun sağlanması ise öğrencilerin zihinlerini dersin problemleri ile meşgul etmelerine bağlıdır. Ders, bilgi inşasının yanında birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning) ve durumsal öğrenme (situated learning) metotlarını içermektedir. Bu çerçevede, aktif öğrenme stratejileri ile öğrencilerin çok yönlü düşünce modellerini, yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri planlanmaktadır. Bu derste, ezberlenmiş bilgilerden ziyade öğrencinin kendi iç dünyasında ve zihninde anlamlaştırıp mantıklı bir forma soktuğu bilgiler ve bu bilgileri uygulayarak oluşturdukları ürünler puanlanacaktır.
Yok
Türkçe
Gerekli Ders Kitabı • Dursun, Ö. Ö. & Odabaşı, H. F. (2014). Çoklu Ortam Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi. Yardımcı Kaynaklar • Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Massachusetts: Allyn & Bacon. • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2011). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons. • Kabakçı Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Genel Giriş: Ders İçeriğinin Tanıtımı ve Projelerin Paylaşılması |
2 | Çoklu ortam teknolojileri; kuram ve uygulamalar |
3 | Öğretim Yazılımların Temel Özellikleri |
4 | Yazarlık dilleri kullanılarak eğitsel çoklu ortam geliştirilmesi |
5 | Ekran tasarımı; ses ve konuşma, resim ve video kullanımı |
6 | Çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayımlanması, değerlendirilmesi |
7 | Öğretici Programlar Yazılımları (Tutorials) |
8 | Ara Sınav |
9 | Alıştırma Yazılımları (Drills) |
10 | Web Tabanlı Öğretim (Web Based Learning) |
11 | Web macerası (Webquest), Knowledge Forum |
12 | Eğitsel oyun tasarımı: eğitsel oyunların bileşenleri |
13 | Yazarlık dilleri kullanılarak eğitsel çoklu ortam geliştirilmesi |
14 | Animasyonlar ve Simülasyonlar |
15 | Yapay Zekâ ve Sanal Gerçeklik Uygulamaları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 |