Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | EE3082 | Communication Engineering | Zorunlu | 6 | 7,00 | 3 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | EE3082 | Communication Engineering | Zorunlu | 6 | 7,00 | 3 | 2 |
Bu dersin amacı bir sayısal haberleşme sistemini oluşturan temel verici alıcı bileşenleri öğrencilere tanıtmaktır. Bu ders aynı zamanda teknik seçmeli haberleşme derslerine yönelecek öğrencilere gerekli altyapıyı da hazırlar.
-
Isaret analizi ve iletimi, genlik modulasyonu ve demodulasyonu, aci modulasyonu ve demodulasyonu, ornekleme teoremi. darbe genlik modülasyonu. Zaman bölmeli çoğullama. Darbe modülasyonu teknikleri. Kuantalama. Kodlama. Analog/Sayısal dönüştürücüler. Temelbant veri iletimi. Simgelerarası girişim. Uyumlu süzgeçli alıcı.
Ders notları, sunumlar, ödevler ve projeler.
Yok
İngilizce
Ders Kitapları: B.P. Lathi and Z. Ding, Modern Digital and Analog Communication Systems, 4th edition, Oxford University Press B. Sklar, Digital Communications, 2nd edition, Prentice Hall
Yok.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders tanıtımı, periyodik işaretlerin Fourier Dönüşümü |
2 | Fourier Dönüşümü ve özellikleri |
3 | Genlik Modülasyonu |
4 | Açı Modülasyonu |
5 | Örnekleme teoremi |
6 | Kuantalama, PCM |
7 | Sıfır simgelerarası girişim için Nyquist’in 1. kriteri ve minimum iletim bantgenişliği |
8 | Arasınav 1 |
9 | Olasılık temelleri, Gauss olasılık yoğunluk işlevi ve en uygun karar verme |
10 | Alıcıda uyumlu süzgeç |
11 | İkili PAM modülasyonu için bit hata oranı hesaplanması |
12 | İkili PAM ve M-li PAM’ın analizi. Güç, bandgenişliği, bit hata oranı karşılaştırılması |
13 | Arasınav 2 |
14 | M-QAM, MFSK, MPSK modülasyonları |
15 | M-QAM, MFSK, MPSK modülasyonlarının güç, bandgenişliği, bit hata oranı gereksinimlerinin karşılaştırılması |
16 | Yarıyıl sonu sınavı çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |