Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mimarlık ve Tasarım Fakültesi - Mimarlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Mimarlık (İngilizce) Şehir Ünv ARCH 303 Conservation and Design Zorunlu 5 3,00 1 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Koruma ve Tasarım dersini alan öğrencilerin kültür varlıklarına ilişkin koruma kavramı, değeri, yasal statüsü, koruma süreçleri ve yöntemleri konularında teorik bilgi edinmeleri; koruma projelerinin hazırlanmasına yönelik metodolojiyi öğrenmeleri, mimari

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hem teori hem de uygulama şeklinde yürütülen bu ders; korumanın kuramsal temeli, tarihsel süreçte gelişimi ile restorasyon çalışmalarının öncesinde yapılan belgeleme ve araştırmalar, analizler, yasal ve kuramsal bilgileri içermektedir. Ders kapsamında hem

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahunbay, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma-İlke ve Teknikleri, İstanbul: YEM Yayınevi. Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınları. Uluengin, B. (2002). Rölöve, İstanbul: YEM Yayınevi.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bireysel ve grup çalışması olarak araştırma becerisi kazanılması ve geliştirilmesi
  • Türkiye’den ve Dünya’dan Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında bilgi ve bilinç sahibi olunması
  • Yasal çerçeve ile etik ve mesleki hükümlerin bilinmesi
  • Tarihi yapılarda araştırma, belgeleme, ölçme tekniklerinin; tarihi, estetik ve teknik analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
  • Çağdaş koruma ilkeleri doğrultusunda proje hazırlama metodolojinin öğrenilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Koruma kavramı, genel tanımlar, koruma ve değerlendirme ölçütleri Okulda uygulama yapılması: Bir mekânın plan ve kesit krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-1
2 Türkiye’de ve Dünya’da koruma kavramının gelişimi, yasal çerçevesi; Venedik Tüzüğü ve koruma alanındaki uluslararası kararlar Okulda uygulama yapılması: Bir mekânın plan ve kesit krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-2
3 Proje konularının belirlenmesi ve sunulması Okulda uygulama yapılması: Bir mekânın plan ve kesit krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-3
4 Kültür varlığı olan yapılarda uygulama öncesi yürütülen çalışmalar Belgeleme: Konu olarak verilen yapılarda plan, kesit ve cephe krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-1
5 Yapıdaki hasarlar, nedenleri ve teknik analiz çalışmaları Belgeleme: Konu olarak verilen yapılarda plan, kesit ve cephe krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-2
6 Öğrenci araştırma sunumları Belgeleme: Konu olarak verilen yapılarda plan, kesit ve cephe krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-3
7 Belgeleme süreci: Analitik rölöve hazırlanması Malzeme-Bozulma Durumu Analizlerinin hazırlanması
8 Kronolojik analiz ve restitüsyon Restitüsyon: Verilerinin Sunulması
9 Kronolojik analiz ve restitüsyon Öğrenci Sunumları Restitüsyon: Verilerinin Sunulması
10 Restorasyon teknikleri-1: Sağlamlaştırma yöntemleri, Ayıklama-Temizleme- Bütünleme Restitüsyon: Projenin Sunulması
11 Restorasyon teknikleri-2: Yeniden yapım ve taşıma Müdahale analizine yönelik çizim alıştırmaları
12 Restorasyon teknikleri-3: Yenileme /sıhhileştirme, Çağdaş ek Restorasyon ve yeniden kullanıma yönelik çizim alıştırmaları
13 Restorasyon teknikleri-4: Arkeolojik restorasyon Restorasyon ve yeniden kullanıma yönelik çizim alıştırmaları
14 Tarihi Çevre, Kentsel Koruma Koruma Projesi, Anıt Fişi ve Koruma Raporu Hazırlanması
15 Türkiye’den ve Dünya’dan mimari koruma örnekleri
16 -
17 -

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 13 3 39
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 1 3
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 3 3
Teorik Ders Saati 13 1 13
Uygulama Ders Saati 13 2 26

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5