Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık (İngilizce) Şehir Ünv | ARCH 303 | Conservation and Design | Zorunlu | 5 | 3,00 | 1 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık (İngilizce) Şehir Ünv | ARCH 303 | Conservation and Design | Zorunlu | 5 | 3,00 | 1 | 2 |
Koruma ve Tasarım dersini alan öğrencilerin kültür varlıklarına ilişkin koruma kavramı, değeri, yasal statüsü, koruma süreçleri ve yöntemleri konularında teorik bilgi edinmeleri; koruma projelerinin hazırlanmasına yönelik metodolojiyi öğrenmeleri, mimari
-
Hem teori hem de uygulama şeklinde yürütülen bu ders; korumanın kuramsal temeli, tarihsel süreçte gelişimi ile restorasyon çalışmalarının öncesinde yapılan belgeleme ve araştırmalar, analizler, yasal ve kuramsal bilgileri içermektedir. Ders kapsamında hem
-
-
İngilizce
Ahunbay, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma-İlke ve Teknikleri, İstanbul: YEM Yayınevi. Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınları. Uluengin, B. (2002). Rölöve, İstanbul: YEM Yayınevi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Koruma kavramı, genel tanımlar, koruma ve değerlendirme ölçütleri Okulda uygulama yapılması: Bir mekânın plan ve kesit krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-1 |
2 | Türkiye’de ve Dünya’da koruma kavramının gelişimi, yasal çerçevesi; Venedik Tüzüğü ve koruma alanındaki uluslararası kararlar Okulda uygulama yapılması: Bir mekânın plan ve kesit krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-2 |
3 | Proje konularının belirlenmesi ve sunulması Okulda uygulama yapılması: Bir mekânın plan ve kesit krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-3 |
4 | Kültür varlığı olan yapılarda uygulama öncesi yürütülen çalışmalar Belgeleme: Konu olarak verilen yapılarda plan, kesit ve cephe krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-1 |
5 | Yapıdaki hasarlar, nedenleri ve teknik analiz çalışmaları Belgeleme: Konu olarak verilen yapılarda plan, kesit ve cephe krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-2 |
6 | Öğrenci araştırma sunumları Belgeleme: Konu olarak verilen yapılarda plan, kesit ve cephe krokilerinin çizilmesi, ölçülendirme ve ölçekli çizim haline dönüştürme-3 |
7 | Belgeleme süreci: Analitik rölöve hazırlanması Malzeme-Bozulma Durumu Analizlerinin hazırlanması |
8 | Kronolojik analiz ve restitüsyon Restitüsyon: Verilerinin Sunulması |
9 | Kronolojik analiz ve restitüsyon Öğrenci Sunumları Restitüsyon: Verilerinin Sunulması |
10 | Restorasyon teknikleri-1: Sağlamlaştırma yöntemleri, Ayıklama-Temizleme- Bütünleme Restitüsyon: Projenin Sunulması |
11 | Restorasyon teknikleri-2: Yeniden yapım ve taşıma Müdahale analizine yönelik çizim alıştırmaları |
12 | Restorasyon teknikleri-3: Yenileme /sıhhileştirme, Çağdaş ek Restorasyon ve yeniden kullanıma yönelik çizim alıştırmaları |
13 | Restorasyon teknikleri-4: Arkeolojik restorasyon Restorasyon ve yeniden kullanıma yönelik çizim alıştırmaları |
14 | Tarihi Çevre, Kentsel Koruma Koruma Projesi, Anıt Fişi ve Koruma Raporu Hazırlanması |
15 | Türkiye’den ve Dünya’dan mimari koruma örnekleri |
16 | - |
17 | - |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 13 | 3 | 39 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 13 | 1 | 13 |
Uygulama Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |