Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

- -

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Seçmeli

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"The core idea in this course is to inform the candidates for managerial positions about the various internal and external factors affecting the decision making process of the buyers in different market conditions as well as to let them develop a customer focused view in business operations. The following questions are highlighted within this framework during the course: 1.how and why people buy and use products and services 2.importance of Consumer Behavior in marketing 3.types of internal and external factors influential in consumer decision making process 4.marketing strategies for the individual steps in consumer decision making 5.new trends in Consumer Behavior approach: Relationship Marketing and beyond "

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Bilgin, Zeynep (2010). Basics for Consumer Behavior. İstanbul: Türkmen Kitabevi. - Selected Chapters from various Consumer Behavior books like - Sheth Mittal & Newmann, - Hanna & Wozniak, - Schiffmann & Kanuk. The students are free to choose the books on CB as additional material for the lecture.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • kurumlarda alıcı / müşteri olarak da tanımlanabilecek müşteriyi anlamak
  • tüketici haklarının bilincince olarak müşterilerin ihtiyaç ve değer beklentilerine uygun ve etik pazarlama stratejileri geliştirebilmek
  • doğru pazarlama stratejileri geliştirmek: aile, referans grupları gibi dış etki faktörlerini gözönüne alarak pazarlama iletişim karması stratejileri geliştirebilmek
  • doğru pazarlama stratejileri geliştirmek: kültür, demografik faktörler ve sosyal sınıf gibi dış etki faktörlerini gözönğne alarak ürün, hizmet ve fiyat stratejileri geliştirebilmek
  • kişilik, algı ve tutum farklılıklarını göz önüne alarak pazarı bölümlere ayırabilmek
  • müşteriyi üretim ve ürün geliştirme süreçlerinin içine çekebilecek kadar tanıyabilmek ve bu sayede yanlış strateji geliştirmeyi engellemek
  • müşterilerin sorunlarını bir bütün çerçevesinde değerlendirerek müşteri memnuniyeti ve sadakati için gerekli stratejileri geliştirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Konu 1 - Tüketici Davranışının pazarlamadaki önemi / Importance of Consumer Behavior for Marketing Konu 2 - Pazar Bölümleme / Segmentation for Market
2 Konu 3 - Tüketicilik ve tüketici hakları, AB Tüketici Hakları / Consumerism and Consumer Rights, EU Cons. Rights Konu 4 - Tüketici Satınalım Süreci / Consumer Decision Making Process
3 Konu 5: Kültür ve Tüketici davranışı çalışmaları / Culture and CB Studies
4 Konu 6 - Demografik ve sosyal sınıf çalışmaları / Demographics and Social Class Studies
5 Konu 7: Aile ve Hane etkisi / Family and Household Influence
6 Konu 8: Tüketici davranışına grup etkisi
7 Vizeler haftası
8 Vizeler haftası
9 Bayram tatili
10 Konu 9: Tüketici ihtiyaçları + Değerler + Motivasyon
11 Konu 10: Kişilik
12 Konu 11: Yaşam biçimi ve psikografik
13 Konu 12: Tüketici algısı
14 Konu 13: Öğrenme
15 Konu 13: Bilgi
16 Konu 14: Tüketici tutumlarının yapısı
17 Konu 14: Tutum biçimlendirme ve tutumun değişimi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7