Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Sosyoloji (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sosyoloji (İngilizce) - Şehir Ünv - 2.sınıf SOC4001 Contemporary Sociological Theory Zorunlu 7 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere 20. yüzyıl sosyolojik düşüncesindeki bazı temel akımlarla tanıştırmaktır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş Yapısalcılık ve Postyapısalcılık: Devamlılık mı, Kopuş mu? Ferdinand de Saussure ve Anlambilim Roland Barthes ve Yapısal Analiz Jacques Lacan ve Psikoanaliz Louis Althusser ve Aygıtlar Michel Foucault ve Yeni Tarih Metodu Jacques Derrida ve Kurgusöküm Guy Debord ve Gözteri Toplumu Postmodern Teori Aydınlanmayı Yeniden Düşünmek - Foucault ve Kant Sosyal Bilimleri Açın - Sosyal Bilimlerin Geleceği

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bu ders, ders anlatma ve tartışma bölümlerinden oluşur. Üç saat olduğundan ilk iki saat kırkar dakika ders anlatımı, onar dakika ise öğrencilerin sorularının cevaplanmasından oluşur. Dersin sonuncu saati ise yarı yarıya bölünerek, otuz dakika ders anlatımı otuz dakika da öğrencilerin kendi aralarında tartışmaya teşvik edecek biçimde düzenlenmiştir. Derste önemli miktarda görsel materyal kullanılır. Bu görsel materyal powerpoint sunumları ya da belgesel gösterimi olabilir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sosyal bilimlerdeki güncel tartışmalarla ilgili sözlü sunum yapabilmek.
  • Güncel sosyal teorinin temel kavramlarını sosyolojik analizde kullanabilmek.
  • Güncel sosyal teorinin teorisyenleri tarafından yazılan orjinal metinleri yorumlayabilmek.
  • Sosyal gerçeklik ve sosyal teori arasında ilişki kurabilmek.
  • Güncel sosyal teorinin edebiyat, sinema ve sanatın her türlü diğer alanlarındaki etkisini gözlemleyebilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Yapısalcılık ve Postyapısalcılık: Devamlılık mı, Kopuş mu?
3 Ferdinand de Saussure ve Anlambilim
4 Roland Barthes ve Yapısal Analiz
5 Jacques Lacan ve Psikoanaliz
6 Louis Althusser ve Aygıtlar
7 Michel Foucault ve Yeni Tarih Metodu
8 Arasınav haftası
9 Jacques Derrida ve kurgusöküm
10 Postmodern teori 1
11 Guy Debord ve Gösteri Toplumu
12 Postmodern Teori 2
13 Postmodern Teori 3
14 Aydınlanmayı Yeniden Düşünmek - Foucault ve Kant 1
15 Aydınlanmayı Yeniden Düşünmek - Foucault ve Kant 2
16 Sosyal Bilimleri Açın - Sosyal Bilimlerin Geleceği
17 Final sınavı haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5