Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknik Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği - Kontrol CCT372 Control Systems II Zorunlu 6 6,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kalıcı hal hatalarını ve sistem tip numarasını belirlemek, Zaman düzlemi kriterlerini kavramak, Kararlılık analizi yapmak, Analog kontrolörleri kavramak, PID kontrolör tasarlamak, Ziegler-Nichols yöntemi ile PID katsayılarını tespit etmek, Kök-Yer eğrisi yöntemini uygulamak, Frekans cevabı yöntemini kavramak,Durum-uzayı analizini gerçekleştirmek, Durum-uzayı transfer fonksiyonu dönüşümlerini gerçekleştirmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kalıcı hal hataları, Tip numarası, Bozucu giriş için kalıcı hal hataları, Zaman düzlemi kriterleri, Kararlılık ve Routh-Hurwitz Kararlılık kriteri, Analog kontrolörler; ON-OFF, P, PI, PD ve PID kontrolörler, Ziegler-Nichols yöntemi ile PID katsayılarının tespiti, Kök-Yer eğrisi yöntemi, Frekans cevabı yöntemi, Durum-uzayı, Durum-uzayı transfer fonksiyonu dönüşümü

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, Sunu, Video, Ödev, Uygulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Automatic Control Systems, Benjamin C. Kuo, Prentice Hall Modern Control Engineering, K.Ogata, Prentice Hall Modern Control Systems, Richard C.Dorf and Robert H.Bishop, Prentice Hall

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • PID kontrolörü tanımlayabilir ve Opamplarla oluşturabilir
  • Ziegler-Nichols metodunu uygulayabilir
  • Durum-Uzayı modelini oluşturabilir
  • Durum denklemlerini laplace yöntemi ile çözebilir
  • Kök-Yer diyagramını çizebilir ve kararlılık analizinde kullanabilir
  • Frekans cevabı analizini gerçekleştirebilir
  • Kalıcı hal hatalarını bulabilir, tip numarasını tespit edebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kalıcı hal hataları, Tip numarası,
2 Bozucu giriş için kalıcı hal hataları, Zaman düzlemi kriterleri,
3 Kararlılık ve Routh-Hurwitz Kararlılık kriteri, örnek çözümler
4 Routh Kriterinde özel hal 1 ve özel hal 2, örnek uygulamalar
5 Analog kontrolörler; ON-OFF kontrolör, Opamplarla oluşturulmuş ON-OFF kontrolör
6 Oransal Konrtrolör, transfer eğrisi, Oransal kontrolörün Opamplarla oluşturulması
7 Tip 0 ve Tip 1 sistemlerin Oransal kontrolörle denetimi
8 Integral kontrolör, Integral kontrolörün Opamplarla oluşturulması, örnek uygulamalar
9 Ara Sınav
10 Türev kontrolör, Türev kontrolörün Opamplarla oluşturulması, örnek uygulamalar
11 PID kontrolör, Katsayıların etkisi, Ziegler-Nichols yöntemi ile PID katsayılarının tespiti,
12 Kök-yer eğrisi metodu, tanımlamalar ve çizim kuralları
13 Kök-yer eğrisinin çizimi (Matlab da çizim) ve kararlılık analizinde kullanılması
14 Frekans düzlemi analizi, Bode diyagramları ve çizimi, Matlab da oluşturulması ve kararlılık analizi
15 Kutupsal diyagram, Nyquist diyagramının çizilmesi, Matlabda oluşturulması
16 Durum-uzayı, Durum-uzayı transfer fonksiyonu dönüşümü
17 Durum-Uzayı modelinin s düzleminde çözümü
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 6 2 12
Ödev ve Hazırlığı 4 3 12
Laboratuvar ve Hazırlığı 5 6 30
Sunum ve Hazırlığı 3 1 3

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7