Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik - Lisans %30 | IMT4194 | Creative Writing | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik - Lisans %30 | IMT4194 | Creative Writing | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı İngilizce yazım becerileri üzerinde durularak İngilizce dilinin yapısı ele alınma suretiyle bu becerinin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli kurallar incelenip yazının okuma becerisi ile bağlantısını aktarıp,öğrencilerin eleştirel düşünme ve okuma pratiklerini geliştirerek, ; metin türlerini tanıtarak, İngilizce yazılı metin üretme stratejilerini güçlendirip,metinlerin İngilizce ve Türkçede nasıl yapılandığını ve bu yapısal farklılıkların belli retorik ve dilsel araçlarla nasıl çözümlenebileceğine yönelik farkındalık geliştirerek etkin ve yaratıcı değere sahip yazı yazabilme üzerine yoğunlaşır.
-
Bu dersde İngilizce yazma ve aynı zamanda okuma becerileri üzerinde durulacaktır.Derslerde İngilizce dilinin yapısı ele alınarak bu iki becerinin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli kurallar incelenecek yazma ve okuma alıştırmaları yapılacaktır.Farklı amaçlar için üretilen yazı türleri incelenecek;yazma sürecinin aşamaları irdelenecektir. Görsel okuma ve yazma alıştırmaları dersin önemli parçalarını oluşturmaktadır.Yazım sürecinde kullanılabilecek değişik kaynaklar,bu gibi kaynaklara erişim yazmada incelenecek yöntemler incelenecektir.Dersde yazılı ve görsel medyada kullanılan dilin özellikleri üzerinde de durulacaktır.Medyada yer alan farklı metin türleri, işlevleri ve söylemleri karşılaştırılacak bu metinlerin çevirisinde izlenebilecek uygun yöntemler tartışılacaktır.
Bu derste farklı amaçlarla yazılan kompozisyon ve yazı türleri incelenip okumalar yapılarak veri elde edildikten sonra yazma sürecinin aşamaları irdelenecek, bu süreçte kullanılabilecek değişik kaynaklar, bu gibi kaynaklara erişim, yazmada izlenebilecek yöntemler geliştirilecektir. Farklı bir metin türü olarak yazın çevirisinde yaşanabilen çeşitli zorluklar tartışılacaktır. Yazın çevirisinin neden ön araştırma ve inceleme gerektirdiği açıklanacak, kullanılabilecek stratejiler ve yöntemler uygulamalı olarak ele alınacaktır.Dersin temel metodu ancak çok fazla okuyan araştıran ve inceleyen; yani çok fazla veri toplayan bireylerin iyi yazı yazabileceğine dayanan bir ana prensip üzerine dayanır.
Zorunlu değil.
İngilizce
Kitap ve makaleler; Developing Critical Reading Skills, Spears, Deanne ; Introduction to Communication Studies,Fiske Ders yılına göre güncellenerek seçilmiş çevrimiçi kaynaklara erişim.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çeşitli metinler üzerinde sözbilim çalışmaları. |
2 | Çeşitli metinler üzerinde sözbilim çalışmaları. |
3 | Söylev ve sözbilimsel çalışmalar. |
4 | Söylev ve sözbilimsel çalışmalar. |
5 | Yazma sanatı ve biçemi. |
6 | Yazı ve sözcük kullanma sanatı. |
7 | Yazı ve sözcük kullanma sanatı. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkçe diliçi çeviri çalışmaları; aynı metinlerin farklı versiyonlarının Türkçe yazım çalışmaları |
10 | İngilizce gazete köşe yazılarının Türkçe özetini yazma. |
11 | Sosyal ortamlarda kullanılan dillere alternatif öneriler bulma. |
12 | Şiirsel yazım. |
13 | Kısa hikaye yazma denemeleri. |
14 | Özel alanlar için slogan yazma çalışmaları. |
15 | Deneme yazısı çalışmaları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınav Dönemi. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 32 | 1 | 32 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | ||
Final ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |