Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 İşletme Yönetimi (İngilizce) | OB1087 | Creativity at Work | Seçmeli | 3 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 İşletme Yönetimi (İngilizce) | OB1087 | Creativity at Work | Seçmeli | 3 | 3,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı öğrencilerin yeni fikirler üretmek, olanaklar yaratmak ve bir tek doğru cevap yaratmak yerine bircok doğru cevap yaratmaktır. Ayrıca öğrencilerin yaratıcı potansiyellerinin farkına vardıklarında yaptıkları işe ne kadar anlamlı katkı sağlayabileceklerini de görme fırsatı vermektedir. Ayrıca yaratıcı sonuçlara ulaşabilmek için kullanılan metodlar öğretilip sınıf içinde yapılan uygulamalarla pekiştirilecektir. Yaratıcılığı engelleyici ve geliştirici tutumlar da tartışılacaktır
-
Tanıtım Yaratıcı zekayı keşfetmek Yaratıcı potansiyeli keşfetmek Yaratıcılık nasıl öldürülür Yaratıcı proble cözme prensipleri Yaratıcılığın boyutları Yaratıcılığı geliştirme Yaratıcılığı geliştirmek için 4 prensip
Ders anlatımı, Uygulamalar ve Tartışma
Yok.
İngilizce
Amabile, M. Teresa (1989) Growing Up Creative – Nurturing a Lifetime Creativity, USA: CEF Press Black, A. R. (1995). Broken Crayons – Break Your Crayons and Draw Outside the Lines, USA: Rab Inc. Dombroski, W. Thomas (2000). Creative Problem-solving. The Door to Progress and Change, Lincoln: Excel Press. Henry, J. (2006) Creative Management and Development, London: Sage Publications Levesque, C. Lynne (2001). Breakthrough Creativity. California: Davies-Black Publishing Michalko, M. (1991). Thinkertoys. A Handbook of Business Creativity, Berkeley: Ten Speed Press Rowe, J. Alan, (2004). Creative Intelligence, USA: Pearson Education Ltd
Yok.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanıtım |
2 | Yaratıcı Zeka |
3 | Kişinin Yaratıcı Potansiyelini Keşfetmek |
4 | Yaratıcı Becerileri Keşfetmek |
5 | Yaratıcı problem çözme teknikleri |
6 | Yaratıcı problem çözme teknikleri |
7 | Bilgi toplama süreci |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Fikir üretme süreci |
10 | Yaratıcılığı Geliştiren 4 Prensip |
11 | Yaratıcılığı Geliştiren 4 Prensip |
12 | Yaratıcı problem çözme teknikleri |
13 | Yaratıcı problem çözme teknikleri |
14 | Yaratıcı problem çözme teknikleri |
15 | Yaratıcı problem çözme teknikleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |