Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme Yönetimi (İngilizce) (UOLP-ABD North Carolina Üniversitesi (UNCW))

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 İşletme Yönetimi (İngilizce) OB1087 Creativity at Work Seçmeli 3 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin yeni fikirler üretmek, olanaklar yaratmak ve bir tek doğru cevap yaratmak yerine bircok doğru cevap yaratmaktır. Ayrıca öğrencilerin yaratıcı potansiyellerinin farkına vardıklarında yaptıkları işe ne kadar anlamlı katkı sağlayabileceklerini de görme fırsatı vermektedir. Ayrıca yaratıcı sonuçlara ulaşabilmek için kullanılan metodlar öğretilip sınıf içinde yapılan uygulamalarla pekiştirilecektir. Yaratıcılığı engelleyici ve geliştirici tutumlar da tartışılacaktır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tanıtım Yaratıcı zekayı keşfetmek Yaratıcı potansiyeli keşfetmek Yaratıcılık nasıl öldürülür Yaratıcı proble cözme prensipleri Yaratıcılığın boyutları Yaratıcılığı geliştirme Yaratıcılığı geliştirmek için 4 prensip

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, Uygulamalar ve Tartışma

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Amabile, M. Teresa (1989) Growing Up Creative – Nurturing a Lifetime Creativity, USA: CEF Press Black, A. R. (1995). Broken Crayons – Break Your Crayons and Draw Outside the Lines, USA: Rab Inc. Dombroski, W. Thomas (2000). Creative Problem-solving. The Door to Progress and Change, Lincoln: Excel Press. Henry, J. (2006) Creative Management and Development, London: Sage Publications Levesque, C. Lynne (2001). Breakthrough Creativity. California: Davies-Black Publishing Michalko, M. (1991). Thinkertoys. A Handbook of Business Creativity, Berkeley: Ten Speed Press Rowe, J. Alan, (2004). Creative Intelligence, USA: Pearson Education Ltd

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Yeni şeyler denemekten korkmamak
  • Yeni fikirler keşfetmek
  • Bir değil bir çok cevap bulmak
  • Sorunlara değişik açılardan bakmak
  • Eleştirmeden dinlemek Listen to each other without criticizing

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanıtım
2 Yaratıcı Zeka
3 Kişinin Yaratıcı Potansiyelini Keşfetmek
4 Yaratıcı Becerileri Keşfetmek
5 Yaratıcı problem çözme teknikleri
6 Yaratıcı problem çözme teknikleri
7 Bilgi toplama süreci
8 Ara Sınav Haftası
9 Fikir üretme süreci
10 Yaratıcılığı Geliştiren 4 Prensip
11 Yaratıcılığı Geliştiren 4 Prensip
12 Yaratıcı problem çözme teknikleri
13 Yaratıcı problem çözme teknikleri
14 Yaratıcı problem çözme teknikleri
15 Yaratıcı problem çözme teknikleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5