Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme (İngilizce) - Lisans OB2044 Culture and Communication Seçmeli 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kültürlerarası ve Örgütsel iletişim vurgusu yapılarak iletişim sürecini incelemek. Öğrencilerin kendilerinin ve başkalarının iletişim becerilerinin farkına varmasını sağlamak. Kültür ve kültürlerarası iletişim farkındalığı ve anlayışını oluşturmak. Öğrenc

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İletişim sürecine giriş, İletişim kuramları, Algı süreci, Kültür kavramı, Kültürel değerler, Hofstede'nin kültür boyutlari, Hall'un kültür boyutlari, Trompenaar'in kültür boyutları, Sözel olmayan iletişim, Dinleme düzeyleri ve dinleme becerisinin gelişti

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Martin, J. N., & Nakayama, T. K. (2010). Intercultural Communication in Contexts (5th. Ed.), The Mc-Graw Hills Co., NY. / Dalmar Fisher (1996). Communication in Organizations. West Publishing Company./T rompenaars, F., & Hampden-Turner, C. (1998). Riding

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kültür ve kültürlerarası iletişim farkındalığı ve anlayışı geliştirmiş olmak
  • Etkin iletişimde örgütsel ve kültürlerarası engelleri anlama ve bu engelleri aşma becerisi geliştirmiş olmak
  • Örgütlerdeki iletişim ilişkileri, kanalları, yönleri, grup içi iletişim ağlari gibi farklı iletişim konularını öğrenmiş olmak
  • Etkin bireylerarası iletişim için gerekli dinleme ve sözel olmayan iletişim becerilerini edinmiş olmak
  • Kendi kültürünü ve değerlerini takdir etmenin yanında, diğer kültürlerin değerlerini de anlamak ve takdir etmeyi öğrenmiş olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İletişim süreci konusuna giriş
2 İletişim kuramları/modelleri
3 Algı süreci, yanlılık, kalıp yargılar, önyargı, etnik merkezcilik
4 Kültür kavramı, kültürel değerlerin, inançların, algı ve iletişim tarzlarının karşılaştırılması
5 Hofstede'nin kültür boyutları (güç mesafesi, bireycilik-toplulukculuk, belirsizlikten kaçınma, erillik-dişillik)
6 Hall'un kültür boyutlari (yüksek/düşük bağlamlı, monokronik/polikronik), Trompenaars'ın kültür boyutları
7 İletişimde kültürel farklılıklar, Örgütlerde Çeşitlilik Yönetimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Sözlü olmayan iletişim, vücut dili, alan kavramı, metailetişim
10 Dinleme düzeyleri, dinleme becerisini geliştirme
11 Örgütlerde bireylerarası iletişim, ast-üst ve eş düzey çalışan ilişkileri
12 Örgütlerde biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim kanalları
13 Bireylerarası ve örgütsel iletişim engelleri ve bu engelleri aşma yolları
14 Etkin örgütsel iletişim kavramı, iletişim ve yüksek performanslı örgütler
15 Örgütlerde grup ve takım içi iletişim, takım (merkezi/merkezi olmayan) iletişim ağları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 14 0
Proje ve Hazırlığı 5 1 5
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 2 14 28
Atölye ve Hazırlığı 0 1 0
Sunum ve Hazırlığı 0 1 0
Seminer ve Hazırlığı 0 1 0
Demo ve Hazırlığı 0 1 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 1 1
Rapor ve Hazırlığı 0 1 0
Arasınav ve Hazırlığı 30 1 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 20 1 20
Final ve Hazırlığı 40 1 40
Teorik Ders Saati 3 1 3
Uygulama Ders Saati 0 1 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi