Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İşletme (İngilizce) - Lisans | OB2044 | Culture and Communication | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İşletme (İngilizce) - Lisans | OB2044 | Culture and Communication | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Kültürlerarası ve Örgütsel iletişim vurgusu yapılarak iletişim sürecini incelemek. Öğrencilerin kendilerinin ve başkalarının iletişim becerilerinin farkına varmasını sağlamak. Kültür ve kültürlerarası iletişim farkındalığı ve anlayışını oluşturmak. Öğrenc
-
İletişim sürecine giriş, İletişim kuramları, Algı süreci, Kültür kavramı, Kültürel değerler, Hofstede'nin kültür boyutlari, Hall'un kültür boyutlari, Trompenaar'in kültür boyutları, Sözel olmayan iletişim, Dinleme düzeyleri ve dinleme becerisinin gelişti
-
-
İngilizce
Martin, J. N., & Nakayama, T. K. (2010). Intercultural Communication in Contexts (5th. Ed.), The Mc-Graw Hills Co., NY. / Dalmar Fisher (1996). Communication in Organizations. West Publishing Company./T rompenaars, F., & Hampden-Turner, C. (1998). Riding
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İletişim süreci konusuna giriş |
2 | İletişim kuramları/modelleri |
3 | Algı süreci, yanlılık, kalıp yargılar, önyargı, etnik merkezcilik |
4 | Kültür kavramı, kültürel değerlerin, inançların, algı ve iletişim tarzlarının karşılaştırılması |
5 | Hofstede'nin kültür boyutları (güç mesafesi, bireycilik-toplulukculuk, belirsizlikten kaçınma, erillik-dişillik) |
6 | Hall'un kültür boyutlari (yüksek/düşük bağlamlı, monokronik/polikronik), Trompenaars'ın kültür boyutları |
7 | İletişimde kültürel farklılıklar, Örgütlerde Çeşitlilik Yönetimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sözlü olmayan iletişim, vücut dili, alan kavramı, metailetişim |
10 | Dinleme düzeyleri, dinleme becerisini geliştirme |
11 | Örgütlerde bireylerarası iletişim, ast-üst ve eş düzey çalışan ilişkileri |
12 | Örgütlerde biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim kanalları |
13 | Bireylerarası ve örgütsel iletişim engelleri ve bu engelleri aşma yolları |
14 | Etkin örgütsel iletişim kavramı, iletişim ve yüksek performanslı örgütler |
15 | Örgütlerde grup ve takım içi iletişim, takım (merkezi/merkezi olmayan) iletişim ağları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 14 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 40 | 1 | 40 |
Teorik Ders Saati | 3 | 1 | 3 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 1 | 0 |