Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih - Lisans - 2014 | TAR3076 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Seçmeli | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih - Lisans - 2014 | TAR3076 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Seçmeli | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Cumhuriyet döneminde uygulanan eğitim politikalarının amacının nitelikli yurttaşlar yetiştirmek olduğu tezini, bunun Türk tarihi için önemini anlatmak ve bu çerçevede yararlanılan eğitim yöntemleri hakkında bilgi vermek.
-
Milli Mücadele Döneminde Türk Maarifinin Durumu ve Öğretmen Yetiştirme Politikası, Öğretmen Yetiştiren Okullar, Öğretmen Teşkilatları, TBMM Hükümeti Dönemi (1920-1923), Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikalarına Yön Veren Temel Yasalar, Cumhuriyet Dönemi Müfredat Programları ve Eğitime Yön Veren Temel Belgeler, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikalarına Temel Oluşturan Önemli Toplantı ve Şuralar, Cumhuriyetin İlk Yıllarındaki Reform Hareketleri, Cumhuriyet Dönemi Türk Maarifi ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları, Köy Öğretmeni Yetiştirme Politikaları, Köy Enstitüleri, Türk Eğitim Sistemindeki Sorunlar.
Dersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevaplarla dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.
-
Türkçe
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, İstanbul 2001. Osman Ergin, Türkiye Maarifi, Cumhuriyet Devri Mektepleri, V, İstanbul 1943. Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma, İstanbul 2003. Mustafa Ergün, Atatürk Devri Türk Eğitimi, Ankara 1982. Şevket Süreyya Aydemir, Suyu Arayan Adam, İstanbul 1965. Zeki Sarıhan, Milli Mücadelede Maarif Ordusu, İstanbul 2013.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim ve eğitim sistemleri gibi genel kavramlar hakkında bilgilendirme. |
2 | Milli Mücadele dönemi eğitiminin genel özellikleri. |
3 | Milli Mücadele dönemi eğitim politikaları. |
4 | Cumhuriyetin en önemli inkılabı: Tevhid-i Tedrisat Kanunu. |
5 | Halk Eğitimi ve Millet Mektepleri |
6 | Başöğretmen Atatürk'ün eğitim anlayışı. |
7 | Türk Maarifindeki yenilik ve gelişmeler. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dil, tarih ve kültür devriminin Türk eğitimine yansıması. |
10 | Darülfünundan Üniversiteye Geçiş. QGH<NVHN|÷UHWLP Darülfünundan Üniversiteye Geçiş |
11 | Köy Enstitülerinin açılması ve eğitim şuraları. |
12 | 2. Dünya Savaşı ve Türk Eğitim sistemi. |
13 | Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti dönemi eğitim politikaları. |
14 | 1960-1980 yıllarında ve 12 Eylül 1980 askeri darbesinden sonra Türk eğitimi. |
15 | Geçmişten günümüze Türk eğitiminin sorunları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 18 | 1 | 18 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 29 | 1 | 29 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |