Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
YDIO-Tezli Yüksek Lisans-2020 ELT7006 Curriculum Design in English Language Teaching Seçmeli 2 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders; (İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretildiği) EFL ders müfredatlarını, ders içeriklerini ve programlarını inceleme, değerlendirme ve geliştirme ve uygulamada; kuramsal, kapsayıcı ve uygulamalı bir inceleme sağlamayı hedefler. İngiliz Dili eğitiminde, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğreten derslerin müfredatlarının değerlendirmesi, uyarlanması ve geliştirilmesine odaklanır. Bu ders, öğretmen adaylarının sadece EFL derslerini seçmek ve incelemek değil, aynı zamanda onların gelecekteki kendi öğretimleri ve öğrenme durumları üzerine farkındalıklarını geliştirmek üzere geniş bir EFL ders müfredatları yelpazesinden örnekler sağlar. Bu ders ayrıca ders içerik planlamalarını da içerir. Bu nedenle, ders içeriği planlaması da kapsam dahilindedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretmen adayları, ders desenlemenin içinde yer aldığı “Genel müfredat” ve “ders müfredatı” kavramlarını inceleyebilecek, anlayabilecek, kullanabilecek ve değrlendirebilecekler. Öğretmen adayları, bir İngiliz Dili Eğitimi gerekliliği olan müfredatlar, ders içerikleri ve programlarının ve ders desenlemenin içeriğini inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek ve geliştirebilecekler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğretim üyesi: akademik konuşmalar yapmak, powerpoint sunumları yapmak, açıklama seansları yapmak, vaka çalışmalarının sunumlarını yapmak, öğretmen adaylarının çiftli ve grup çalışmalarını izlemek ve yönlendirmek, tüm-sınıf tartışma seanslarını yönlendirmek, öğretmen adaylarının bireysel çalışma seanslarını yönetmek, öğretmen adaylarıyla tartışma seanslarını yöNetmek, öğretmen adaylarına sözlü ve yazılı geri-dönüt vermek. Öğretmen adayları: tekil, çiftli ve grup çalışmaları yapmak, tartışma seanslarına katılmak, sözlü sunumlar yapmak, soru-yanıt seanslarına katılmak, söylem incelemesi seanslarına katılmak, tüm-sınıf çalışma seanslarına katılmak, makale inceleme seanslarına katılmak, kendi gözlem ve deneyimlere ilişkin öyküleme seanslarına katılmak.• Öğretmen adayları, kendi öğretim uygulamalarında kullanabilmek üzere, bir İngiliz Dili Eğitimi gerekliliği olan müfredat düzenleme, ders desenleri ve programlarındaki yaklaşımları, yöntemleri, teknikleri inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek ve geliştirebilecekler. Öğretmen adayları, İngiliz Dili eğitiminde müfredat, kurs ve ders desenlemenin bileşenleri olan ders kitapları, öğretmen kitapları, elektronik kitaplar, etkinlik kitapları, uygulama kitapları, çevrim içi platform gibi materyalleri ve ayrıca ders planlarını inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek, uyarlayabilecek ve geliştirebilecek; ve onları gelecekteki kariyerleri için kullanabileceklerdir. Öğretmen adayları, en önemli İngiliz Dili Eğitimi bileşenlerinden olan müfredat, kurs ve ders desenlemesini anlama ve hakkında bilgi edinme yoluyla, bu bilgi ve anlayışı nasıl kullanacakları ve geliştireceklerini öğrenirken meslekleri için de bir aidiyet hissi geliştirebilecekler.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BASIC SOURCE: -Ian McGrath, I. (2002). Materials Evaluations and Design for Language teaching. USA: Oxford University Press. -Johnson, R. K. (1994). (Chp: 1. pp. 1-24). Curriculum Overview. The second language curriculum. London: CUP -Nunan, D. (1995). (Chp 11. pp. 208-228). Materials development. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Nunan, D. (1995). (Chp 12. pp. 228-248). Language teaching methods: A critical analysis. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Macalister, J. and Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. UK: Routledge. Suggested Reading List -Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press. -Barrett, B. and Sharma, P. (2007). Blended learning. UK: MacMillan. -Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. London: Longman. -Harwood, N. (2010). (Ed.). English language teaching materials: Theory and practice. London: CUP. -Ian McGrath, I. (2002). Materials Evaluations and Design for Language teaching. USA: Oxford University Press. -Johnson, R. K. (1994). The second language curriculum. London: CUP. -Kauchak, D. P. and Eggen, P. D. (1998). Learning and Teaching. Boston: Allyn and Bacon. -Nunan, D. (1995). (Chp 11. pp. 208-228). Materials development. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Nunan, D. (1995). (Chp 12. pp. 228-248). Language teaching methods: A critical analysis. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Macalister, J. and Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. UK: Routledge. -Tomlinson, B. (2002). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. -Tomlinson, B. and Masuhara, H. (2010). Research for materials development in language learning. India, London: Continuum. -Richards, C. J. (2001). Curriculum development in language teaching. London: CUP.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları, ders desenlemenin içinde yer aldığı “Genel müfredat” ve “ders müfredatı” kavramlarını inceleyebilecek, anlayabilecek, kullanabilecek ve değerlendirebilecekler.
  • Öğretmen adayları, bir İngiliz Dili Eğitimi gerekliliği olan müfredatlar, ders içerikleri ve programlarının ve ders desenlemenin içeriğini inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek ve geliştirebilecekler.
  • Öğretmen adayları, kendi öğretim uygulamalarında kullanabilmek üzere, bir İngiliz Dili Eğitimi gerekliliği olan müfredat düzenleme, ders desenleri ve programlarındaki yaklaşımları, yöntemleri, teknikleri inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek ve geliştirebilecekler.
  • Öğretmen adayları, İngiliz Dili eğitiminde müfredat, kurs ve ders desenlemenin bileşenleri olan ders kitapları, öğretmen kitapları, elektronik kitaplar, etkinlik kitapları, uygulama kitapları, çevrim içi platform gibi materyalleri ve ayrıca ders planlarını inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek, uyarlayabilecek ve geliştirebilecek; ve onları gelecekteki kariyerleri için kullanabileceklerdir.
  • Öğretmen adayları, en önemli İngiliz Dili Eğitimi bileşenlerinden olan müfredat, kurs ve ders desenlemesini anlama ve hakkında bilgi edinme yoluyla, bu bilgi ve anlayışı nasıl kullanacakları ve geliştireceklerini öğrenirken meslekleri için de bir aidiyet hissi geliştirebilecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı, organizasyon ve terminoloji
2 Müfredat, kurs ve der desenlemeyi kapsayan Birinci Dil Edinimi ve İkinci Dil Edinimi yaklaşımları
3 Müfredat, kurs ve der desenlemeyi kapsayan Birinci Dil Edinimi ve İkinci Dil Edinimi yaklaşımları
4 ELT EFL ve ESL müfredat desenleme ve müfredat çeşitleri
5 ELT EFL ve ESL müfredat desenleme ve müfredat çeşitleri
6 Bir EFL/ESL müfredat ve kurs desenini inceleme ve değerlendirme: fiziksel boyutlar ve format
7 Bir EFL/ESL ders içeriğinin müfredat ve kurs dahilinde incelenmesi ve değerlendirilmesi: Ders müfredatı çeşitleri ve içeriği
8 Ara Sınav Haftası
9 Bir EFL/ESL ders müfredatının incelenmesi ve değerlendirilmesi: Ders müfredatı çeşitleri ve içeriği
10 Bir EFL/ESL müfredatının ve ders müfredatının incelenmesi ve değerlendirilmesi: Yöntembilim
11 Bir EFL/ESL müfredatının ve ders müfredatının incelenmesi ve değerlendirilmesi: Yöntembilim
12 Bir EFL/ESL dersinin incelenmesi ve değerlendirilme: Ünite ve modül desenleme
13 Bir EFL/ESL dersinin incelenmesi ve değerlendirilme: Ünite ve modül desenleme
14 Bir EFL/ müfredat örneği inceleme ve eleştiri yazma
15 Örnek bir müfredat desenleme çalışması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 15 30
Proje ve Hazırlığı 1 15 15
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 20 40
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5