Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
YDIO-Tezli Yüksek Lisans-2020 | ELT7006 | Curriculum Design in English Language Teaching | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
YDIO-Tezli Yüksek Lisans-2020 | ELT7006 | Curriculum Design in English Language Teaching | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu ders; (İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretildiği) EFL ders müfredatlarını, ders içeriklerini ve programlarını inceleme, değerlendirme ve geliştirme ve uygulamada; kuramsal, kapsayıcı ve uygulamalı bir inceleme sağlamayı hedefler. İngiliz Dili eğitiminde, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğreten derslerin müfredatlarının değerlendirmesi, uyarlanması ve geliştirilmesine odaklanır. Bu ders, öğretmen adaylarının sadece EFL derslerini seçmek ve incelemek değil, aynı zamanda onların gelecekteki kendi öğretimleri ve öğrenme durumları üzerine farkındalıklarını geliştirmek üzere geniş bir EFL ders müfredatları yelpazesinden örnekler sağlar. Bu ders ayrıca ders içerik planlamalarını da içerir. Bu nedenle, ders içeriği planlaması da kapsam dahilindedir.
-
Öğretmen adayları, ders desenlemenin içinde yer aldığı “Genel müfredat” ve “ders müfredatı” kavramlarını inceleyebilecek, anlayabilecek, kullanabilecek ve değrlendirebilecekler. Öğretmen adayları, bir İngiliz Dili Eğitimi gerekliliği olan müfredatlar, ders içerikleri ve programlarının ve ders desenlemenin içeriğini inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek ve geliştirebilecekler.
Öğretim üyesi: akademik konuşmalar yapmak, powerpoint sunumları yapmak, açıklama seansları yapmak, vaka çalışmalarının sunumlarını yapmak, öğretmen adaylarının çiftli ve grup çalışmalarını izlemek ve yönlendirmek, tüm-sınıf tartışma seanslarını yönlendirmek, öğretmen adaylarının bireysel çalışma seanslarını yönetmek, öğretmen adaylarıyla tartışma seanslarını yöNetmek, öğretmen adaylarına sözlü ve yazılı geri-dönüt vermek. Öğretmen adayları: tekil, çiftli ve grup çalışmaları yapmak, tartışma seanslarına katılmak, sözlü sunumlar yapmak, soru-yanıt seanslarına katılmak, söylem incelemesi seanslarına katılmak, tüm-sınıf çalışma seanslarına katılmak, makale inceleme seanslarına katılmak, kendi gözlem ve deneyimlere ilişkin öyküleme seanslarına katılmak.• Öğretmen adayları, kendi öğretim uygulamalarında kullanabilmek üzere, bir İngiliz Dili Eğitimi gerekliliği olan müfredat düzenleme, ders desenleri ve programlarındaki yaklaşımları, yöntemleri, teknikleri inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek ve geliştirebilecekler. Öğretmen adayları, İngiliz Dili eğitiminde müfredat, kurs ve ders desenlemenin bileşenleri olan ders kitapları, öğretmen kitapları, elektronik kitaplar, etkinlik kitapları, uygulama kitapları, çevrim içi platform gibi materyalleri ve ayrıca ders planlarını inceleyebilecek, anlayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek, uyarlayabilecek ve geliştirebilecek; ve onları gelecekteki kariyerleri için kullanabileceklerdir. Öğretmen adayları, en önemli İngiliz Dili Eğitimi bileşenlerinden olan müfredat, kurs ve ders desenlemesini anlama ve hakkında bilgi edinme yoluyla, bu bilgi ve anlayışı nasıl kullanacakları ve geliştireceklerini öğrenirken meslekleri için de bir aidiyet hissi geliştirebilecekler.
yok
İngilizce
BASIC SOURCE: -Ian McGrath, I. (2002). Materials Evaluations and Design for Language teaching. USA: Oxford University Press. -Johnson, R. K. (1994). (Chp: 1. pp. 1-24). Curriculum Overview. The second language curriculum. London: CUP -Nunan, D. (1995). (Chp 11. pp. 208-228). Materials development. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Nunan, D. (1995). (Chp 12. pp. 228-248). Language teaching methods: A critical analysis. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Macalister, J. and Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. UK: Routledge. Suggested Reading List -Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press. -Barrett, B. and Sharma, P. (2007). Blended learning. UK: MacMillan. -Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. London: Longman. -Harwood, N. (2010). (Ed.). English language teaching materials: Theory and practice. London: CUP. -Ian McGrath, I. (2002). Materials Evaluations and Design for Language teaching. USA: Oxford University Press. -Johnson, R. K. (1994). The second language curriculum. London: CUP. -Kauchak, D. P. and Eggen, P. D. (1998). Learning and Teaching. Boston: Allyn and Bacon. -Nunan, D. (1995). (Chp 11. pp. 208-228). Materials development. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Nunan, D. (1995). (Chp 12. pp. 228-248). Language teaching methods: A critical analysis. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Macalister, J. and Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. UK: Routledge. -Tomlinson, B. (2002). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. -Tomlinson, B. and Masuhara, H. (2010). Research for materials development in language learning. India, London: Continuum. -Richards, C. J. (2001). Curriculum development in language teaching. London: CUP.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders tanıtımı, organizasyon ve terminoloji |
2 | Müfredat, kurs ve der desenlemeyi kapsayan Birinci Dil Edinimi ve İkinci Dil Edinimi yaklaşımları |
3 | Müfredat, kurs ve der desenlemeyi kapsayan Birinci Dil Edinimi ve İkinci Dil Edinimi yaklaşımları |
4 | ELT EFL ve ESL müfredat desenleme ve müfredat çeşitleri |
5 | ELT EFL ve ESL müfredat desenleme ve müfredat çeşitleri |
6 | Bir EFL/ESL müfredat ve kurs desenini inceleme ve değerlendirme: fiziksel boyutlar ve format |
7 | Bir EFL/ESL ders içeriğinin müfredat ve kurs dahilinde incelenmesi ve değerlendirilmesi: Ders müfredatı çeşitleri ve içeriği |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Bir EFL/ESL ders müfredatının incelenmesi ve değerlendirilmesi: Ders müfredatı çeşitleri ve içeriği |
10 | Bir EFL/ESL müfredatının ve ders müfredatının incelenmesi ve değerlendirilmesi: Yöntembilim |
11 | Bir EFL/ESL müfredatının ve ders müfredatının incelenmesi ve değerlendirilmesi: Yöntembilim |
12 | Bir EFL/ESL dersinin incelenmesi ve değerlendirilme: Ünite ve modül desenleme |
13 | Bir EFL/ESL dersinin incelenmesi ve değerlendirilme: Ünite ve modül desenleme |
14 | Bir EFL/ müfredat örneği inceleme ve eleştiri yazma |
15 | Örnek bir müfredat desenleme çalışması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |