Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans IO4051 Curriculum Design in English Language Teaching Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, bir dil programının geliştirilmesi veya yenilenmesinde yer alan planlama ve uygulama süreçleri yoluyla dili, müfredat geliştirme faaliyetlerine bağlı olarak gören İngilizce öğretme-öğrenme sürecine bir yaklaşım sunar. Bu süreçler, öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemeyi, programın bağlamını analiz etmeyi, öğrenme çıktılarının planlanmasını, bir dersin veya bir dizi öğretim materyalinin organizasyonunu ve programın değerlendirilmesini içerir. Ders, program geliştirme, uygulama ve gözden geçirmede daha etkili planlama ve karar vermenin temelini oluşturmak için dil müfredatı geliştirmedeki temel konuları ve uygulamaları incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere müfredatın temel kavramları; ELT Müfredatının farklı öğretim seviyelerindeki teorik ve pratik yönleri, mevcut İngilizce müfredatına yaklaşımlar ve ELT programlarının farklı bağlamlarda farklı uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin dil programlarını analiz etme, uyarlama ve uygulama prosedürlerini öğrenmeleri beklenir. İngilizce öğretim programları arasındaki ilişki ve diğer derslerle ilişkisi: yöntemler. teknikleri. araçlar ve materyaller: kurs boyunca dil programlarının değerlendirilmesi de dersin kapsamında yer almaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

"Sunum Soru-Cevap Grup Tartışması"

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Nation, I.S.P. & Macalister, J. (2010). Language Curriculum Design, New York, NY: Routlage Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. MEB (2018). Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı .Ankara "

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Program geliştirmedeki program ve izlence gibi temel kavramları ve tanımları öğrenir ve kullanır.
  • Bir yabancı dil öğretim programındaki, hedef, kazanım, program ve öğretim çıktıları, yeterlilikler ve standartların önemini ve bunların nasıl belirlendiklerini bilir.
  • Programın planlanması, tasarımı, geliştirilmesi ve uygulanmasında kullanılabilecek prosedürleri kullanarak dil öğretiminin kalitesini artırmak için program geliştirmenin temellerini bilir.
  • Ders planlamanın temel prensiplerini bilir.
  • Hem ders kitapları hem de dijital kaynaklar da dahil olmak üzere, öğrenme ve öğretim yöntemleri hakkında nasıl karar verileceğini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 "Dil öğretiminde Program geliştirmeye giriş "
2 Durum analizi
3 İhtiyaç analizi
4 Prensipler (1-2)
5 Prensipler (3)
6 Hedef ve Kazanımlar
7 İçerik ve Sıralama
8 Ara Sınav Haftası
9 Biçim
10 Sunum
11 Gözlem ve ölçme
12 Değerlendirme
13 Değerlendirme
14 İzlence çeşitleri
15 Ders kitabını ders içeriğine alma ve uyarlama
16 Tekrar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 2 2
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 5 70
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 0 2 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5