Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | IO4051 | Curriculum Design in English Language Teaching | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | IO4051 | Curriculum Design in English Language Teaching | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders, bir dil programının geliştirilmesi veya yenilenmesinde yer alan planlama ve uygulama süreçleri yoluyla dili, müfredat geliştirme faaliyetlerine bağlı olarak gören İngilizce öğretme-öğrenme sürecine bir yaklaşım sunar. Bu süreçler, öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemeyi, programın bağlamını analiz etmeyi, öğrenme çıktılarının planlanmasını, bir dersin veya bir dizi öğretim materyalinin organizasyonunu ve programın değerlendirilmesini içerir. Ders, program geliştirme, uygulama ve gözden geçirmede daha etkili planlama ve karar vermenin temelini oluşturmak için dil müfredatı geliştirmedeki temel konuları ve uygulamaları incelemeyi amaçlamaktadır.
-
Bu ders kapsamında öğrencilere müfredatın temel kavramları; ELT Müfredatının farklı öğretim seviyelerindeki teorik ve pratik yönleri, mevcut İngilizce müfredatına yaklaşımlar ve ELT programlarının farklı bağlamlarda farklı uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin dil programlarını analiz etme, uyarlama ve uygulama prosedürlerini öğrenmeleri beklenir. İngilizce öğretim programları arasındaki ilişki ve diğer derslerle ilişkisi: yöntemler. teknikleri. araçlar ve materyaller: kurs boyunca dil programlarının değerlendirilmesi de dersin kapsamında yer almaktadır.
"Sunum Soru-Cevap Grup Tartışması"
yok
İngilizce
"Nation, I.S.P. & Macalister, J. (2010). Language Curriculum Design, New York, NY: Routlage Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. MEB (2018). Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı .Ankara "
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | "Dil öğretiminde Program geliştirmeye giriş " |
2 | Durum analizi |
3 | İhtiyaç analizi |
4 | Prensipler (1-2) |
5 | Prensipler (3) |
6 | Hedef ve Kazanımlar |
7 | İçerik ve Sıralama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Biçim |
10 | Sunum |
11 | Gözlem ve ölçme |
12 | Değerlendirme |
13 | Değerlendirme |
14 | İzlence çeşitleri |
15 | Ders kitabını ders içeriğine alma ve uyarlama |
16 | Tekrar |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 0 | 2 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |