Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 URT4009 Dağıtım Kanalları ve Lojistik Zorunlu 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Günümüzde rekabetin daha yoğun yaşandığı, dağıtım kanalında birbirinin müşterisi konumundaki firmaların isteklerinde büyük bir artış olduğu, bilgi teknolojilerinde takip edilmesi güç bir hızla gelişmelerin yaşandığı, küreselleşmenin etkisiyle dağıtım kanallarının ayrı bir önem kazandığı gözlenmektedir. Bu bağlamda dersin amacı dağıtım kanalları ve lojistik ile ilgili konuları işlemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dağıtım Kanallarına Giriş Dağıtım Kanallarında Aracılar Dağıtım Kanallarının Sınıflandırılması Dağıtım Kanallarının İşlevleri Dağıtım Kanalı Stratejileri Lojistik Yönetimine Giriş Lojistik Yönetiminin Çevresi Lojistik Yönetiminde Taşıma Türleri Yer Seçimi Yönetimi Depolama ve Stok Yönetimi Hizmet olarak Lojistik Lojistik Yönetiminde Bilgi Teknolojilerinin Önemi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Julian Dent - Distribution Channels David Grant - Logistic Management Orhan Küçük - Lojistik

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Dağıtım kanalı ve lojistik kavramlarını ve türlerini öğrenmek
  • Uluslararası pazardaki önemini öğrenmek
  • Bilgi teknolojileri ile ilişkilerini öğrenmek
  • Depolama ve Stok yönetimi konularında yetkin olmak
  • Taşımacılık konusuna hakim olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 ? Dinamik Pazar Yapısı ve Dağıtım Kanalı Rekabetsel Yapıda Pazarın Talebini Karşılama Gereği/Zorunluluğu Dağıtım kanalların İşlevleri, Türleri Kanalda İlişki Yapısı , Roller ve Çatışmalar
2 ? Dağıtım Kanalları Stratejileri ve Politikaları Yatay ve Dikey Entegrasyon İtme/Çekme Tekli/Çoklu Doğrudan/dolaylı ? Pazarlamada Dağıtım Kanalında Yeralan Aracılar( Üyeler) Geleneksel Kanallar Toptancı-Perakendeci-Franchising-Distribütör-Acente vb. Modern/Dijital/Mobil Omnichannel Hybrid Tüketici Pazarlarında Dağıtım Kanalları Endüstriyel Pazarlarda Dağıtım Kanalları @ HORECA ? Kanalda Üye seçimi
3 ? Pazarlamada Dağıtım Kanalı Yönetimi Ürün Yönetimi ve Dağıtım Kanalı Hizmet/Servis ve Dağıtım Kanalı Fiyat, Fiyatlandırma ve Dağıtım Kanalı Tutundurma ve Dağıtım Kanalı Dağıtım Kanalında Bilgi yönetimi
4 ? Dağıtım Kanalı ve Satış yönetimi Dağıtım Kanalı ve Satış Yönetimi İlişkisi Satış Gücü Yönetimi Operasyonel Satış yönetimi
5 ? Dağıtım Kanallarında Teknoloji
6 ? Dağıtım Kanalında Finansal Yapı (Ödemeler) Dağıtım Kanalı ve Satış yönetimi İlişkisi Satış Gücü Yönetimi Operasyonel Satış yönetimi
7 ? Global Dağıtım ve Kanal Yönetimi ? Dağıtım Kanalları ve Lojistik İlişkisi ? Dağıtım Kanallarında Kontrol ve Performans Değerlendirme
8 VİZE HAFTASI
9 ? Dağıtım Sistemleri ve Lojistik
10 ? Lojistik İşlevleri @ Müşteri Hizmetleri,
11 ? Lojistik İşlevleri @ Taşıma-Elleçleme
12 ? Lojistik İşlevleri @ Envanter Yönetimi ve Stok
13 ? Lojistik İşlevleri @ Depo ve Depolama Sistemleri
14 ? Lojistik İşlevleri @ Talep Tahmini ve Yönetimi
15 ? Lojistik İşlevleri @ Sipariş/Bilgi Yönetimi
16 ? Lojistik İşlevleri @ Ambalajlama-Etiketleme
17 FİNAL HAFTASI

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 10 1 10
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Sunum ve Hazırlığı 20 1 20
Seminer ve Hazırlığı 10 1 10
Demo ve Hazırlığı 20 1 20
Araştırma ve Hazırlığı 10 1 10
Rapor ve Hazırlığı 10 1 10
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 10 1 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi