Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 PAZ1057 Dağıtım Kanalları Yönetimi Seçmeli 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin, pazara, ürüne, işletmenin satış hacmine ve satış yöntemine göre stok seviyesinin belirlenmesine katkıda bulunabilmesini ve maliyet faktörlerinin belirlenmesine yardımcı olmasını, alınan siparişlere göre sevkiyat planlarını kontrol edebilecek ve ilk onayını yapabilmesini, yapılan sevkiyat planlarına göre de müşteri ile iletişim kurarak sipariş takibinde bulunabilmesini sağlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste, stok yönetimi, maliyet faktörlerinin belirlenmesi, siparişlerin planlanması, siparişlerin takibinin yapılması konuları açıklanmaktadır. Dağıtım, dağıtım kavramı, dağıtım kanal yapısı, lojistik yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, bütünleşme, dikey bütünleşme, yatay bütünleşme konularına yer verilmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Görsel sunum teknikleri, örnek olay uygulamaları ile Anlatım

Staj Durumu

Staj mecburi değildir.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

F. Asuman Yalçın. (2002). E-Tedarik Zinciri Yönetimi, İstanbul: Türkmen Kitabevi. Ahmet Hüsrev Eroğlu. (2005). Endüstriyel İşletmelerde Dağıtım Kanalları Seçimi ve Dizaynı, Ankara: Asil Yayın ve Dağıtım. İsmet Mucuk. (2006). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Yayınevi, 17. Basım.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Dağıtım kanal yapısını öğrenmek.
  • Dağıtım politikalarını kavramak.
  • Dağıtım stratejilerini öğrenmek.
  • Dağıtımda bütünleşme yöntemlerini öğrenmek.
  • Tedarik zinciri ve lojistik yönetimini öğrenmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dağıtım kavramı
2 Dağıtımın pazarlamadaki yeri ve önemi
3 Dağıtım kanalı alternatifleri
4 Dağıtım kanalında bütünleşme
5 Dağıtım kanalında yatay bütünleşme
6 Dağıtım kanalında dikey bütünleşme
7 Dağıtım kanalında aracılar
8 Ara Sınav Haftası
9 Toptancı
10 Perakendeci
11 Acente
12 Dağıtım politikaları
13 Dağıtım stratejileri
14 Tedarik Zinciri Yönetimi
15 Lojistik Yönetimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 3 9
Proje ve Hazırlığı 1 1 1
Ödev ve Hazırlığı 1 1 1
Arasınav ve Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 1 1
Final ve Hazırlığı 1 60 60

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi