Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans | GER2015 | Das deutsche Drama I | Zorunlu | 3 | 5,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans | GER2015 | Das deutsche Drama I | Zorunlu | 3 | 5,00 | 4 | 0 |
18. yüzyılı edebiyatını bu döneme ait önemli dramlar eşliğinde tanıtmak
-
Alman Dramının en önemli isimlerinden olan Aydınlanma Dönemi yazarlarından Lessing'in eserlerini incelemektir. Lessing'in Emilia Galotti, Schiller "Kabale und Liebe" adlı eserlerini incelemek, ardından sözkonusu yapıtların bu yüzyıl içerisindeki önemlerine değinmektir.
Bu derste öğrenme etkinliği ve öğretme yöntemi olarak anlatma yöntemi kullanılmaktadır.
Yok
Almanca
Lessing, "Emilia Galotti" Christian Rochow, "Das bürgerliche Trauerspiel" Benno von Wiese, "Die deutsche Tragödie von Lessing bis Hebbel" Schiller, "Kabale und Liebe" Andreas Englhart, "Einführung in das Werk Friedrich Schillers" Karl S. Guthke, "Schillers Dramen. Idealismus und Skepsis"
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Aydınlanma Çağı - Lessing'in Biyografisi |
2 | "Emilia Galotti" eserine giriş: 1. Perdenin yorumlanması |
3 | 2. ve 3. Perdenin Yorumlanması - "Virginia" efsanesinin tarihi örneği |
4 | 4. Perdenin Yorumlanması |
5 | 5. Perdenin Yorumlanması - Absolutism sonlarında soylular ve Burjuvazi |
6 | Eserin Yapısı - kişilerin dili ve karakterleri |
7 | Burjuva trajedisi - günümüz bakış açısından mizanseri örnekleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Friedrich Schülerin Biyografisi - "Kabale und Liebe" eserine giriş |
10 | 1. Perdenin yorumlanması |
11 | 2. ve 3. Perdenin Yorumlanması |
12 | 4. ve 5. Perdenin Yorumlanması |
13 | "Kabale und Liebe" ve "Emilia Galotti" eserlerinin karşılaştırılması |
14 | Modern bakış açısından Alımlama ve mizanseri örnekleri |
15 | Alman Milliyetçiliği Şairi olarak Schiller |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 2 | 32 | 64 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |