Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM1003 | Davranış Bilimlerine Giriş | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM1003 | Davranış Bilimlerine Giriş | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu ders; öğrencinin normal ve normal dışı davranışı tanımlayarak, davranış gelişim sürecini değerlendirmesini hedeflemektedir.
-
Bu ders; gelişim sürecinde temel kavramlar, gelişim sürecini etkileyen faktörler, davranış gelişim teorileri ve gelişim sürecini değerlendirmeyi içermektedir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
Yok
Türkçe
• Göktuna Yaylacı F, Karakuş M, Çapan BE, Kurtyılmaz Y. (2012) Davranış Bilimlerine Giriş (Ed. Bilhan Kartal). Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1 Baskı, Eskişehir. • Öztürk M. Psikanaliz ve Psikoterapi. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2010 • Burger JM, Kişilik. Kaknüs Yayınları. 2014. Upton D. • Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Psikolojiye Giriş. Pearson Education, İkinci Baskıdan Çeviri, Tabak RS. Palme Yayıncılık, Ankara 2017. • Murgen CT. Psikolojiye Giriş. Ed: Karakaş S. Eski R. 20.Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya 2013. • Öztürk M, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara,2015. • Güney Salih (2016). Davranış Bilimleri. 10. Baskı. Nobel Yayıncılık. • Zencirkıran Memet (2017). Davranış Bilimleri. 2. Baskı. Dora Yayınevi
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Davranış bilimlerine giriş |
2 | Davranış bilimlerinin gelişim süreci, gelişimindeki temel kavramlar |
3 | Davranış bilimleri gelişimini etkileyen faktörler |
4 | Kültür, özellikleri, işlevleri, kültürel değişme |
5 | Sosyal etki ve uyma davranışı sosyal statü, rol davranışı |
6 | Sosyal yapı, sosyal ilişki ve sosyal kurumlar |
7 | Toplumsallaşma süreci, tabakalaşma, sosyal gruplar |
8 | Ara Sınav |
9 | Öğrenme teorileri, dikkat ve bellek |
10 | Algılama, algılar ve duygular |
11 | Kişilik, benlik, dürtüler ve içgüdüler |
12 | Bilişsel süreç, duygusal zekâ |
13 | Davranış gelişim teorileri (çocukluk, gençlik, yetişkinlik, yaşlılık) |
14 | Sağlık profesyonelleri ve davranış |
15 | Sağlık profesyonelleri ve davranış |
16 | Dersin Değerlendirmesi Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |