Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Hemşirelik HEM1003 Davranış Bilimlerine Giriş Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders; öğrencinin normal ve normal dışı davranışı tanımlayarak, davranış gelişim sürecini değerlendirmesini hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders; gelişim sürecinde temel kavramlar, gelişim sürecini etkileyen faktörler, davranış gelişim teorileri ve gelişim sürecini değerlendirmeyi içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Göktuna Yaylacı F, Karakuş M, Çapan BE, Kurtyılmaz Y. (2012) Davranış Bilimlerine Giriş (Ed. Bilhan Kartal). Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1 Baskı, Eskişehir. • Öztürk M. Psikanaliz ve Psikoterapi. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2010 • Burger JM, Kişilik. Kaknüs Yayınları. 2014. Upton D. • Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Psikolojiye Giriş. Pearson Education, İkinci Baskıdan Çeviri, Tabak RS. Palme Yayıncılık, Ankara 2017. • Murgen CT. Psikolojiye Giriş. Ed: Karakaş S. Eski R. 20.Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya 2013. • Öztürk M, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara,2015. • Güney Salih (2016). Davranış Bilimleri. 10. Baskı. Nobel Yayıncılık. • Zencirkıran Memet (2017). Davranış Bilimleri. 2. Baskı. Dora Yayınevi

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İnsan davranışı ile ilgili bilgi sahibi olur
  • Gelişim süreci ve tamel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Davranış gelişim teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Gelişim sürecinde yaşananabilecek olası sorunları tespit etme becerisine sahip olur.
  • Normal dışı davranışı tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, Davranış bilimlerine giriş
2 Davranış bilimlerinin gelişim süreci, gelişimindeki temel kavramlar
3 Davranış bilimleri gelişimini etkileyen faktörler
4 Kültür, özellikleri, işlevleri, kültürel değişme
5 Sosyal etki ve uyma davranışı sosyal statü, rol davranışı
6 Sosyal yapı, sosyal ilişki ve sosyal kurumlar
7 Toplumsallaşma süreci, tabakalaşma, sosyal gruplar
8 Ara Sınav
9 Öğrenme teorileri, dikkat ve bellek
10 Algılama, algılar ve duygular
11 Kişilik, benlik, dürtüler ve içgüdüler
12 Bilişsel süreç, duygusal zekâ
13 Davranış gelişim teorileri (çocukluk, gençlik, yetişkinlik, yaşlılık)
14 Sağlık profesyonelleri ve davranış
15 Sağlık profesyonelleri ve davranış
16 Dersin Değerlendirmesi Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 1 12
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5