Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO7035 | Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO7035 | Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının dil ve edebiyat eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır.
-
Temel evrensel değerlerin belirlenmesi ve tanımlanması,temel evrensel değerler eğitimi, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi, temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri, ebeveynler ve evrensel değerler, dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları
Anlatma, soru-cevap, uygulama, beyin fırtınası, ödev
-
Türkçe
Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı |
2 | Temel evrensel değerler nelerdir ve okul öncesi dönemde hangi değerler öğretilmelidir? |
3 | Temel evrensel değerler ve ahlak gelişimi |
4 | Temel evrensel değerler ve kişilik ve karakter gelişimi |
5 | Dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları |
6 | Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemler |
7 | Değer Eğitiminde Kullanılan Ölçme- Değerlendirme Etkinlikleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri |
10 | Temel evrensel değerler eğitiminde ebeveynlerin rolleri |
11 | Kültürel değerler ve lise dönemine entegrasyonu |
12 | Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme |
13 | Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme |
14 | Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme |
15 | Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Araştırma ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |