Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TDEO7035 Değerler Eğitimi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının dil ve edebiyat eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel evrensel değerlerin belirlenmesi ve tanımlanması,temel evrensel değerler eğitimi, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi, temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri, ebeveynler ve evrensel değerler, dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, soru-cevap, uygulama, beyin fırtınası, ödev

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler temel evrensel değerleri belirler ve tanımlar.
  • Öğrenciler ahlak ve kişilik gelişimini bilir ve etkinliklere entegre eder.
  • Öğrenciler, dil ve edebiyat eğitiminde temel evrensel değerlerin ve eğitiminin önemini bilir
  • Öğrenciler lise öğrencisi için evrensel değerler eğitimine yönelik evde, ve okulda uygulanmak üzere etkinlikler geliştirir.
  • Öğrenciler evrensel değerler ile kültürel faktörleri entegre eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı
2 Temel evrensel değerler nelerdir ve okul öncesi dönemde hangi değerler öğretilmelidir?
3 Temel evrensel değerler ve ahlak gelişimi
4 Temel evrensel değerler ve kişilik ve karakter gelişimi
5 Dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları
6 Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemler
7 Değer Eğitiminde Kullanılan Ölçme- Değerlendirme Etkinlikleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri
10 Temel evrensel değerler eğitiminde ebeveynlerin rolleri
11 Kültürel değerler ve lise dönemine entegrasyonu
12 Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme
13 Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme
14 Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme
15 Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 10 2 20
Ödev ve Hazırlığı 10 2 20
Sunum ve Hazırlığı 10 3 30
Araştırma ve Hazırlığı 10 2 20
Arasınav ve Hazırlığı 10 3 30
Final ve Hazırlığı 10 3 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5