Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) - Fen Bilimleri Enstitüsü - Mühendislik Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Mühendislik Yönetimi (Uzaktan Eğitim) MY7105 Değişim ve İnovasyon Yönetimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere organizasyonlarda değişim ve inovasyonun stratejik önemini anlatmayı ve bu kavramları etkili bir şekilde yönetmeyi amaçlar. Öğrencilere, organizasyonların rekabet avantajı elde etmek ve sürdürmek için nasıl değişim ve inovasyonu benimseyebileceği konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmayı hedefler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Değişim ve İnovasyon Kavramları, İnovasyon Stratejileri, İnovatif Pazarlama Stratejileri, İnovasyon Liderliğinin Rolü

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Haftalık ders içi sunumlar ve tartışmalar Öğrenci grupları arasında proje ve vaka çalışmaları Misafir konuşmacılar ve endüstri ziyaretleri İnovasyon ve değişim stratejilerini analiz eden ödevler Dönem sonu sınavları ve öğrenci performans değerlendirmeleri

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Değişim ve inovasyon kavramlarını tanımlayarak, organizasyonlar üzerindeki etkilerini analiz edebilme.
  • İnovasyonun farklı modellerini ve yaklaşımlarını anlayarak, organizasyon içinde uygulanabilir stratejiler geliştirebilme.
  • Değişim teorilerini ve modellerini ele alarak, organizasyon içinde değişimi planlama ve yönetme yeteneği kazanabilme.
  • İnovasyon stratejilerini belirleyerek, organizasyonun rekabet avantajını artırmak için uygulanabilir inovasyon süreçleri oluşturabilme.
  • İnovatif pazarlama stratejilerini geliştirerek, ürün ve hizmetlerin pazara başarılı bir şekilde sunulabilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Değişim ve İnovasyon Kavramları
2 Değişimin İnsan ve Organizasyon Üzerindeki Etkileri
3 İnovasyon Modelleri ve Yaklaşımları
4 İnovasyon Stratejileri
5 İnovasyon Süreci: Fikir Oluşturma, Geliştirme, Uygulama
6 Açık ve Kapalı İnovasyon
7 İnovatif Pazarlama Stratejileri
8 İnovatif Pazarlama Stratejileri
9 Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları
10 Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları
11 İnovasyon ve Müşteri Odaklılık
12 İnovasyon Liderliğinin Rolü
13 İnovatif Takım Yönetimi
14 İnovasyon Projelerinin Yönetimi
15 Sürdürülebilir İnovasyonun Önemi
16 Sürdürülebilir İnovasyonun Önemi
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 80
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 5 5
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 10 140
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi