Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık (İngilizce) Şehir Ünv | ARCH 201 | Design Studio III | Zorunlu | 3 | 10,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık (İngilizce) Şehir Ünv | ARCH 201 | Design Studio III | Zorunlu | 3 | 10,00 | 4 | 4 |
Bu stüdyonun problematiği, öğrencileri kentsel dokuyu ve morfolojiyi kent pratiğini bir parçası olarak anlamaya teşvik etmektir. Böylece öğrenciler kentin toplumsal, tarihsel ve topografik katmanlarına temas edebilirler. Tasarım problematiği olarak, Topografya ve eğim Kentsel ve yakın çevre analizi Kamusal mekan Konut işlevinin temelde olduğu ve ek bir yapı ile birlikte bütüncül ele alındığı mimari tasarım olarak belirlenmiştir.
-
Kentsel dokunun şehrin çok katmanlı yapısının bir parçası olarak anlaşılması beklenmektedir. Bu katmanlar mekan, kültür, tarih, kamusallık ve topografya bağlamında değerlendirilmelidir. Atölye, mimarlığın, topluma ve mekana nasıl nüfuz ettiğini anlamak üzerine kurulmuştur. Bunun için öğrenciler kentin ve kültürel arka planın potansiyellerini tespit etmelidirler. Program: konut işlevine eklemlenen ve kamusal nitelik taşıyan ikincil bir işlevin de dahil edilmesiyle belirlenecektir. Öğrenciler ilk olarak, verilen bölgenin potansiyellerini anlamaya ve kentsel dokunun analizini yaparak potansiyellerini keşfetmeye çalışacaklardır. Analizler neticesinde belirlenen alanda kamusal/yarı-kamusal/özel işlevlerin organizasyonu belirlenecek ve mekânsal kararlarla, alana yaklaşım prensipleri belirlenecektir. İkincil olarak, kentsel bağlamı da içinde barındıracak şekilde, alanın içerisindeki mekânsal kararlar verilecek, mekanın –öğrenci tarafından belirlenecek– kullanıcısının ihtiyaçlarına yönelik prensip kararları alınacaktır. Son olarak, kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde mekânsal kararlar alınacaktır. Atölye kapsamında, geleneksek üretim metotlarına ek olarak, sayısal ortamda (CAD ortamında ve SketchUp gibi modelleme programları aracılığıyla) da tasarım yapılması beklenmektedir. Fakat, Arasınava (2. jüri) kadar bütün teslimler elle yapılacaktır.
-
-
İngilizce
The Architecture of the City / Aldo Rossi A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction / Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein Athmospheres / Peter Zumthor Complexity and Contradiction in Architecture / Robert Venturi Conversations with Students (Architecture at Rice) / Louis Kahn The Eyes of the Skin / Juhani Pallasmaa The Image of the City / Kevin Lynch Mutations / Rem Koolhaas, Stefano Boeri, Sanford Kwinter, Nadia Tazi, Hans Ulrich Obrist Ek Kaynaklar Archdaily, Dezeen, Wettbewerbe Aktuell, Croqiues, Domus, Yerli ve Yabancı Tasarım Dergileri
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Genel buluşma Stüdyo kültürüne ve içeriğine giriş. |
2 | Alan Gezisi Atölye çalışması |
3 | Kentsel analiz ve kamusal alan |
4 | ESKİZ/BEYİN FIRTINASI/YÜZLEŞME |
5 | Atölye çalışması PIN-UP |
6 | Konut ve maket çalışmaları |
7 | Konut ve maket çalışmaları |
8 | ARASINAV |
9 | Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad) |
10 | Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad) |
11 | Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad) |
12 | PIN-UP |
13 | Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad) |
14 | Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad) |
15 | Sistem detayı ölçeğinde atölye kritiği PIN-UP |
16 | Çalışmaların final kritikleriyle beraber tamamlanması |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 15 | 7 | 105 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 15 | 8 | 120 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |