Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mimarlık ve Tasarım Fakültesi - Mimarlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Mimarlık (İngilizce) Şehir Ünv ARCH 201 Design Studio III Zorunlu 3 10,00 4 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu stüdyonun problematiği, öğrencileri kentsel dokuyu ve morfolojiyi kent pratiğini bir parçası olarak anlamaya teşvik etmektir. Böylece öğrenciler kentin toplumsal, tarihsel ve topografik katmanlarına temas edebilirler. Tasarım problematiği olarak, Topografya ve eğim Kentsel ve yakın çevre analizi Kamusal mekan Konut işlevinin temelde olduğu ve ek bir yapı ile birlikte bütüncül ele alındığı mimari tasarım olarak belirlenmiştir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kentsel dokunun şehrin çok katmanlı yapısının bir parçası olarak anlaşılması beklenmektedir. Bu katmanlar mekan, kültür, tarih, kamusallık ve topografya bağlamında değerlendirilmelidir. Atölye, mimarlığın, topluma ve mekana nasıl nüfuz ettiğini anlamak üzerine kurulmuştur. Bunun için öğrenciler kentin ve kültürel arka planın potansiyellerini tespit etmelidirler. Program: konut işlevine eklemlenen ve kamusal nitelik taşıyan ikincil bir işlevin de dahil edilmesiyle belirlenecektir. Öğrenciler ilk olarak, verilen bölgenin potansiyellerini anlamaya ve kentsel dokunun analizini yaparak potansiyellerini keşfetmeye çalışacaklardır. Analizler neticesinde belirlenen alanda kamusal/yarı-kamusal/özel işlevlerin organizasyonu belirlenecek ve mekânsal kararlarla, alana yaklaşım prensipleri belirlenecektir. İkincil olarak, kentsel bağlamı da içinde barındıracak şekilde, alanın içerisindeki mekânsal kararlar verilecek, mekanın –öğrenci tarafından belirlenecek– kullanıcısının ihtiyaçlarına yönelik prensip kararları alınacaktır. Son olarak, kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde mekânsal kararlar alınacaktır. Atölye kapsamında, geleneksek üretim metotlarına ek olarak, sayısal ortamda (CAD ortamında ve SketchUp gibi modelleme programları aracılığıyla) da tasarım yapılması beklenmektedir. Fakat, Arasınava (2. jüri) kadar bütün teslimler elle yapılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

The Architecture of the City / Aldo Rossi A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction / Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein   Athmospheres / Peter Zumthor  Complexity and Contradiction in Architecture / Robert Venturi  Conversations with Students (Architecture at Rice) / Louis Kahn  The Eyes of the Skin / Juhani Pallasmaa  The Image of the City / Kevin Lynch  Mutations / Rem Koolhaas, Stefano Boeri, Sanford Kwinter, Nadia Tazi, Hans Ulrich Obrist  Ek Kaynaklar Archdaily, Dezeen,  Wettbewerbe Aktuell, Croqiues, Domus, Yerli ve Yabancı Tasarım Dergileri 

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kentsel dokunun potansiyellerini ve sorunlarını tespit ederek, kentin kültürel, tarihi ve topografik katmanlarına temas edebilmek.
  • Kentsel dokunun dinamiklerine yaslanarak mimari süreçleri ve tasarım kararlarını şekillendirebilmek.
  • Sunum tekniklerini kullanarak, konsept ve tasarım süreçlerini anlatabilmek.
  • Topoğrafya meselesi ile baş edebilmek ve eğimli arazide üretim yapabilmek.
  • Kamusal mekan kavramını sorgulamak ve tasarım bağlamında değerlendirebilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Genel buluşma Stüdyo kültürüne ve içeriğine giriş.
2 Alan Gezisi Atölye çalışması
3 Kentsel analiz ve kamusal alan
4 ESKİZ/BEYİN FIRTINASI/YÜZLEŞME
5 Atölye çalışması PIN-UP
6 Konut ve maket çalışmaları
7 Konut ve maket çalışmaları
8 ARASINAV
9 Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad)
10 Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad)
11 Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad)
12 PIN-UP
13 Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad)
14 Konut + … Konusu ile ilgili mimari tasarım süreçleri ve dijital ortamda tasarım süreçlerinin sürdürülmesi ( Sketch Up, Autocad)
15 Sistem detayı ölçeğinde atölye kritiği PIN-UP
16 Çalışmaların final kritikleriyle beraber tamamlanması
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 15 7 105
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 1 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 15 8 120

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5