Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Alman Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans GER4101 Deutsche Gegenwartsliteratur Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Burada sunulan dersin amacı, öğrencilere Çağdaş Alman Edebiyatının en önemli eserleri hakkında belli bir farkındalık ve duyarlılık kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

“Şimdi”, edebiyat tarihinde, bizler hala o döneme ait olduğumuz için, başlangıcının ama sonunun belirlenemeyeceği bir dönem anlamına gelir. Çağdaş Alman edebiyatının başlangıcı, genellikle Demir Perde’nin çöküşüne veya 1989/90’da Almanya’nın yeniden birleşmesine dayanıyor. Sonraki yılların temel siyasi değişimleri ve son derece dinamik ekonomik ve medya gelişmeleri, bugün edebi metinlerde hala ele alınan ve estetik olarak işlenen sorunları ve zorlukları ortaya çıkardı. Yeni konular ve nesneler, yeni yazma yolları, poetolojik inançlar ortaya çıktı. Bundan dolayı 1989/90 sonrası edebiyat, önceki zamandan farklıdır, ancak (henüz) sonraki bir çağdan ayrılamaz. Ek olarak, bugünümüz doğrudan veya dolaylı olarak 11 Eylül 2001’deki terör saldırıları, 2008/09 küresel mali krizi, mülteci sorunu ve – en önemlisi – internet iletişimi ile şekilleniyor. COVID-19 salgını da kalıcı izler bırakacak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bu, ilgili edebi tartışmaların merkezinde yer alan edebi metinlerin ele alınması yoluyla yapılır. Bunlar esas olarak postmodern edebiyat, anma edebiyatı, pop edebiyatı ve kültürlerarası edebiyat kompleksleri etrafında döner. Aynı zamanda öğrencilere, bu alanlara mümkün olduğunca farklılıklar içeren bir bakış açısı kazandırmayı çalışılır. Sonuçta; bu derse katılanlar, çağdaş Alman edebiyatının nasıl işlediği ve etki yarattığı konusunda somut bir fikre sahip olacaklar.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Herrmann, Leonhard & Horstkotte, Silke: Gegenwartsliteratur: Eine Einführung. J. B. Metzler, 2016.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencinin bir akım hakkında temel bilgilere sahip olması.
  • Farklı edebi akımları birbirinden ayırt etmesi.
  • Bir edebi eseri tek başına okuyup anlaması.
  • Çağdaş alman edebiyatı ve kültürü hakkında genel bilgi sahibi olması.
  • Çağdaş alman edebiyatının en önemli yazarları tanıması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amacının tanıtılması ve çağdaş edebiyatı kavramın açıklanması
2 Postmodern edebiyat (I). Örneklem: Patrick Süskind’in “Das Parfüm” adlı romanı
3 Postmodern edebiyat (II). Örneklem: Patrick Süskind’in “Das Parfüm” adlı romanı (dersin devamı)
4 Postmodern edebiyat (III). Örneklem: Peter Stamm’ın “Agnes” adlı romanı
5 Postmodern edebiyat (IV). Örneklem: Peter Stamm’ın “Agnes” adlı romanı (dersin devamı)
6 Kültürlerarası Edebiyat (I). Örneklemler: Yüksel Pazarkaya’nın ve José F. A. Oliver’in şiirleri
7 Kültürlerarası Edebiyat (II). Örneklem: Feridun Zaimoğlu’nun “Kanak Sprak” adlı yapıtı
8 Kültürlerarası Edebiyat (III). Örneklem: Feridun Zaimoğlu’nun “Kanak Sprak” adlı yapıtı (dersin devamı)
9 Pop Edebiyatı (I). Örneklem: Christian Kracht’ın “Faserland” adlı romanı
10 Ara sınav
11 Pop Edebiyatı (II). Örneklem: Christian Kracht’ın “Faserland” adlı romanı (dersin devamı)
12 “Yeni Burjuvazi Edebiyatı” (I). Örneklem: Daniel Kehlmann’ın “Die Vermessung der Welt” adlı romanı
13 “Yeni Burjuvazi Edebiyatı” (II). Örneklem: Daniel Kehlmann’ın “Die Vermessung der Welt” adlı romanı (dersin devamı)
14 Internet Edebiyatı (I): Wolfgang Herrndorf’un “Arbeit und Struktur” adlı web bloğu
15 Internet Edebiyatı (II): Wolfgang Herrndorf’un “Arbeit und Struktur” adlı web bloğu (dersin devamı)
16 Final sınavı
17 Bütünleme sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 4 4
Seminer ve Hazırlığı 14 1 14
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 4 4
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5