Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 MAT2085 Diferansiyel Denklemler Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, adi diferansiyel denklemlerin (ADD) ve bunların çözüm yöntemlerinin öğretilmesidir. Diferansiyel denklemler, değişen diferansiyel büyüklükler arasındaki ilişkileri ifade ettiğinden, ders kapsamında verilen konular bir tüm mühendislik alanlarına uygulanabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, Birinci mertebe denklemler ve mühendislik uygulamaları, İkinci ve daha yüksek mertebeli diferansiyel denklemler ve mühendislik uygulamaları, Değişken katsayılı denklemler, Lineer denklem sistemleri: Skaler ve matris yöntemler, Laplace dönüşümü, Mühendislik uygulamaları, Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümüne giriş

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1. Anlatım, 2. Soru-Cevap, 3. Tartışma, 4. Alıştırma ve Uygulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Çengel, Y. A. ve Palm, W. J. (Türkçesi: Tahsin Engin), 2012, Mühendisler ve Fen Bilimciler İçin Diferansiyel Denklemler, Güven Kitabevi, İzmir. 2.Differential Equations, Second ed. Richard Bronson , McGraw Hill. 3. A Guided Tour of Mathematical Physics, Snieder R., Published by Samizdat Press, 1994. 4.Yüksek Matematik Cilt I-II-III, Karadeniz A., Birsen Yayınevi 5.Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler, Bekir Karaoğlu, Seçkin yayınevi. 6.Lineer Sistemlerin Mühendislik Matematiği, Prof.Dr.H.Ergun Bayrakçı, Çağlayan Kitabevi. 7.Modern Uygulamalı Diferensiyel Denklemler Yaşar Pala ,Nobel Yayınevi.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Endüstride karşılaşılan karmaşık mühendislik problemleri saptama, formüle etme, çözme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını seçme ve etkin kullanabilme becerisi.
  • Disiplin içi ve Disiplinler arası takım çalışması ve bireysel çalışma yapabilme ve sorumluluk alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, kendini sürekli yenileme ve hareketlilik yapabilme becerisi.
  • Farklı tipte diferansiyel denklemlerin çözümünü yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması
2 Diferansiyel Denklemlerin Çözümü
3 Değişkenlerine Ayrılabilir Tipte Diferansiyel Denklemler
4 Homojen Denklemler
5 Tam Diferansiyel Denklemler
6 Integrasyon Çarpanı
7 Uygulamalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Lineer Denklemler
10 Riccati Denklemi
11 Clairaut Denklemi
12 Lagrange Denklemi
13 Çarpanlara Ayrılabilen Denklemler
14 Yüksek Mertebeden Homojen Lineer Denklemler
15 Yüksek Mertebeden Sabit Katsayılı Homojen Denklemler
16 Yüksek Mertebeden Homojen Olmayan Lineer Denklemler
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 4 64
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 16 4 64
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5