Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) - 2015 | CSE3017 | Digital Design | Zorunlu | 5 | 6,00 | 3 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) - 2015 | CSE3017 | Digital Design | Zorunlu | 5 | 6,00 | 3 | 2 |
Kombinasyonal ve Ardışıl devrelerin analiz ve tasarım tekniklerini, farklı kodlu sistemler ile farklı devreleri de kapsayan lojik devre tasarım ve ilkelerini vermek. Kullanılan lojik kapı ailelerinin elektriksel karakteristiklerini öğretmek.
-
Sayı sistemleri ve dönüşümler: Giriş, sayı tabanları arası dönüşüm, on tabanından farklı aritmetikler, negatif sayılar, çift kodlu ondalık sayılar. Boolean cebri: Boolean cebrinde gerçek fonksiyonellerin hesabı, dualite, boolean cebrinin temelleri, boolean cebrinde kurulum teorisi, boolean basitleştirmelerinde örnek, anahtarlama fonksiyonlarına örnek. Boolean fonksiyonlarının sadeleştirmesi: Boolean fonksiyonlarının standart formu, fonksiyonların minimum terimi ve maksimum teriminin oluşturulması, boolean fonksiyonlarının Karnaugh haritalarında gösterimi, karnough haritalarında fonksiyonların basitleştirilmesi, toplamalar çarpımı ifadesinin sadeleştirilmesi, tanımlanmamış özel fonksiyonlar. Ardışıl devrelere giriş : Ardışıl devrelerin modelleri, hafıza birimleri, latch ler, flip floplar, zamanlayıcı devreler. Aritmetik mantık birimleri, yazmaçlar ve temel mikroişlemci yapısı.
Teorik dersler, laboratuvar ve uygulama saatleri, projeler.
Yok
İngilizce
Digital Design," 3rd Edition, by M. Mano, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, 2002. ISBN# 0130621218
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Analog and Digital sinyaller ve sistemler. Neden iki seviyelimantık kullanılır? Sayı sistemleri Analog and Digital Signals and Systems. Why Two Level Logic is used? Number systems Lab1: Introduce AND, OR, NOT gates. Use 7408 (AND) and 7432 ICs to obtain AND/OR truth tables |
2 | Sayı sistemleri, complement sayı gösterimi, temel matematik işlemleri, ikili kodlar, Lab2: FPGA nedir?, Altera FPGA kit kullanımı . Basit AND kapısı uyg. |
3 | İkili kodlar, ikili sinyaller, ADC ve DAC, ikili depolama, boolean cebri |
4 | Boolean cebri, Boolean fonk., kanonik ve standart formlar,Lab4: FPGA kit kullanarak basit bir kombinezonsal devre uyg. |
5 | Kanonik ve Standart formlar, digital lojik kapılar, Lojik kapıların CMOS gerçeklenmesi, Lab5: Assigntment #1,FPGA ile floating point çarpıcı modülü tasarımı |
6 | Lojik kapılar kullanılarak lojik fonksiyonların gerçeklenmesi, fonksiyon minimizasyonu, Karnough haritaları, 5 değişkenli K-maps |
7 | NAND-NOR gerçeklemeleri, ikili toplayıcı, kodlayıcı, kod çözücü,Lab7: Assigntment #2,7-parçalı gösterge kullanımı, ADC kullanımı |
8 | Arasınav |
9 | MUX, DEMUX ve kombinezonsal devre tasarım örnekleri.üç durumlu buffer. ardışıl devreler, Lab8: Assigntment #3, FPGA kullanarak flip flop nası yapılır?. PWM sinyali üretimi |
10 | ardışıl devreler, tutucular, Flip floplar, sonlu durum makinaları |
11 | sonlu durum makinaları, ardışıl devre tasarımı. mealy/moore makinaları gerçeklen., Lab10: Assigntment #4, RAM yapısı, FPGA kullanarak 8-bit ve 4 adreslik ram donanımı tasarımı |
12 | Registerlar, kaydırıcı registerlar, seri digital systemler. bellek and pregramlanabilir mantık. |
13 | ROM & RAM. Hardware çarpıcılar, Lab12: Assigntment #5, algoritmik durum makinaları |
14 | Hardware çarpıcılar, algoritmik durum makinaları |
15 | Lab14: Assignment#5 sunumları |
16 | uygulama, özür sınavı |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 10 | 100 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |