Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) - 2015 CSE3017 Digital Design Zorunlu 5 6,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kombinasyonal ve Ardışıl devrelerin analiz ve tasarım tekniklerini, farklı kodlu sistemler ile farklı devreleri de kapsayan lojik devre tasarım ve ilkelerini vermek. Kullanılan lojik kapı ailelerinin elektriksel karakteristiklerini öğretmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sayı sistemleri ve dönüşümler: Giriş, sayı tabanları arası dönüşüm, on tabanından farklı aritmetikler, negatif sayılar, çift kodlu ondalık sayılar. Boolean cebri: Boolean cebrinde gerçek fonksiyonellerin hesabı, dualite, boolean cebrinin temelleri, boolean cebrinde kurulum teorisi, boolean basitleştirmelerinde örnek, anahtarlama fonksiyonlarına örnek. Boolean fonksiyonlarının sadeleştirmesi: Boolean fonksiyonlarının standart formu, fonksiyonların minimum terimi ve maksimum teriminin oluşturulması, boolean fonksiyonlarının Karnaugh haritalarında gösterimi, karnough haritalarında fonksiyonların basitleştirilmesi, toplamalar çarpımı ifadesinin sadeleştirilmesi, tanımlanmamış özel fonksiyonlar. Ardışıl devrelere giriş : Ardışıl devrelerin modelleri, hafıza birimleri, latch ler, flip floplar, zamanlayıcı devreler. Aritmetik mantık birimleri, yazmaçlar ve temel mikroişlemci yapısı.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik dersler, laboratuvar ve uygulama saatleri, projeler.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Digital Design," 3rd Edition, by M. Mano, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, 2002. ISBN# 0130621218

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Boolean cebrinin temel öğelerine ilişkin bilgileri , değerlendirilmelerini ve bunların lojik tasarımlara uygulatılmasınını anlayabileceklerdir
  • kombinasyonal ve ardışıl mantıksal/sayısal devreler ve modular tasarım teknikleri ayrıntılı olarak kavrayacaklardır
  • mantık devrelerini analiz ve sentez etme yetenekleri geliştireceklerdir.
  • mayısal tasatım tekniklerinin kullanımı, arzulanan özellikte, verimlilikte ve beceride sistem tasarlanma ve geliştirme yeteneği gelişebilecektir
  • bilgisayar mühendisliğinin alt yapısını anlayabileceklerdir
  • yeni aygıtların verimli kullanılmasını ve geliştirme tekniklerini öğrenebileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Analog and Digital sinyaller ve sistemler. Neden iki seviyelimantık kullanılır? Sayı sistemleri Analog and Digital Signals and Systems. Why Two Level Logic is used? Number systems Lab1: Introduce AND, OR, NOT gates. Use 7408 (AND) and 7432 ICs to obtain AND/OR truth tables
2 Sayı sistemleri, complement sayı gösterimi, temel matematik işlemleri, ikili kodlar, Lab2: FPGA nedir?, Altera FPGA kit kullanımı . Basit AND kapısı uyg.
3 İkili kodlar, ikili sinyaller, ADC ve DAC, ikili depolama, boolean cebri
4 Boolean cebri, Boolean fonk., kanonik ve standart formlar,Lab4: FPGA kit kullanarak basit bir kombinezonsal devre uyg.
5 Kanonik ve Standart formlar, digital lojik kapılar, Lojik kapıların CMOS gerçeklenmesi, Lab5: Assigntment #1,FPGA ile floating point çarpıcı modülü tasarımı
6 Lojik kapılar kullanılarak lojik fonksiyonların gerçeklenmesi, fonksiyon minimizasyonu, Karnough haritaları, 5 değişkenli K-maps
7 NAND-NOR gerçeklemeleri, ikili toplayıcı, kodlayıcı, kod çözücü,Lab7: Assigntment #2,7-parçalı gösterge kullanımı, ADC kullanımı
8 Arasınav
9 MUX, DEMUX ve kombinezonsal devre tasarım örnekleri.üç durumlu buffer. ardışıl devreler, Lab8: Assigntment #3, FPGA kullanarak flip flop nası yapılır?. PWM sinyali üretimi
10 ardışıl devreler, tutucular, Flip floplar, sonlu durum makinaları
11 sonlu durum makinaları, ardışıl devre tasarımı. mealy/moore makinaları gerçeklen., Lab10: Assigntment #4, RAM yapısı, FPGA kullanarak 8-bit ve 4 adreslik ram donanımı tasarımı
12 Registerlar, kaydırıcı registerlar, seri digital systemler. bellek and pregramlanabilir mantık.
13 ROM & RAM. Hardware çarpıcılar, Lab12: Assigntment #5, algoritmik durum makinaları
14 Hardware çarpıcılar, algoritmik durum makinaları
15 Lab14: Assignment#5 sunumları
16 uygulama, özür sınavı
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 10 100
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 20 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6