Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Eğitim Yönetimi ve Denetimi EYD7725 Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü Seçmeli 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü dersi, öğrencilere dijital teknolojilerin eğitim yönetimi süreçlerine entegrasyonu ve eğitimdeki dijital dönüşümün yönetilmesi konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmayı hedefler. Ders, dijital eğitim stratejilerinin oluşturulması, dijital araçların öğretim süreçlerinde etkin kullanımı ve dijital liderlik becerilerinin geliştirilmesi üzerine odaklanır. Öğrenciler, dijitalleşmenin eğitim politikaları ve uygulamaları üzerindeki etkilerini analiz ederek, eğitim sistemlerinde dijital dönüşümü yönetme becerisi kazanırlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü dersi, dijital teknolojilerin eğitim yönetimindeki rolünü ve etkisini incelemeyi amaçlar. Ders, dijital araçların eğitim süreçlerinde nasıl kullanılacağını, dijital eğitim politikalarının nasıl oluşturulacağını ve dijital liderlik stratejilerinin nasıl uygulanacağını ele alır. Ayrıca, dijital dönüşümün eğitimdeki zorlukları, fırsatları ve gelecekteki eğilimleri üzerinde durulur. Öğrenciler, dijital eğitimdeki yenilikleri ve uygulama örneklerini tartışarak, dijital eğitim sistemleri ve stratejileri hakkında bilgi edinirler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü dersi, öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmek amacıyla çeşitli öğrenme aktiviteleri ve yöntemleri sunar. Ders, çevrimiçi ve yüz yüze dersler, vaka analizleri, grup tartışmaları ve projeler gibi etkinliklerle desteklenir. Öğrenciler, dijital eğitim araçlarını ve teknolojilerini kullanarak öğretim süreçlerine dair çözüm önerileri geliştirir ve dijital liderlik becerilerini uygular. Ayrıca, dijital dönüşümün eğitimdeki yeri hakkında derinlemesine analizler yapmak için bireysel araştırmalar ve sunumlar yapılır.

Staj Durumu

Staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Selwyn, N. (2016). Education and technology: Key issues and debates. Bloomsbury Academic. Anderson, T., & Dron, J. (2011). The social media in education: A global perspective. Routledge. West, D. M. (2013). Digital schools: How technology can transform education. Brookings Institution Press. Fullan, M. (2013). The new pedagogy: Students and teachers as learning partners. Canadian Education Association. Johnson, L., Adams Becker, S., & Cummins, M. (2014). NMC Horizon Report: 2014 Higher Education Edition. The New Media Consortium.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Dijital eğitim yönetiminin temel kavramlarını ve uygulamalarını açıklar.
  • Eğitimde dijital dönüşümün etkilerini analiz eder ve dijital stratejiler geliştirir.
  • Dijital eğitim araçlarını ve teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğretim süreçlerini yönetir.
  • Dijital liderlik stratejilerini belirler ve eğitimde dijital liderlik becerilerini uygular.
  • Dijital güvenlik, etik ve gizlilik konularında eğitim politikaları geliştirir ve uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dijital Eğitim Yönetimine Giriş
2 Eğitimde Dijitalleşme ve Teknolojilerin Rolü
3 Dijital Eğitim Stratejilerinin Geliştirilmesi
4 Eğitim Teknolojilerinin Seçimi ve Kullanımı
5 Dijital Eğitimde Liderlik ve Yöneticilik
6 Dijital Dönüşümün Eğitimdeki Etkileri
7 Eğitimde Dijital Araçlar ve Uygulamalar
8 Vize Sınavı
9 Dijital Eğitimde Öğrenci Katılımı ve Etkileşim
10 Dijital Eğitimde Değerlendirme ve Geri Bildirim
11 Eğitimde Dijital Liderlik Stratejileri
12 Dijital Dönüşümün Eğitim Politikasına Etkisi
13 Eğitimde Dijital Güvenlik ve Etik
14 Dijital Eğitimde Yenilikçi Uygulamalar ve Örnekler
15 Eğitimde Dijital Dönüşümün Geleceği
16 Dijital Eğitimde Zorluklar ve Çözüm Yolları
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 30 120
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 5 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5