Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Eğitim Yönetimi ve Denetimi | EYD7725 | Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü | Seçmeli | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Eğitim Yönetimi ve Denetimi | EYD7725 | Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü | Seçmeli | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü dersi, öğrencilere dijital teknolojilerin eğitim yönetimi süreçlerine entegrasyonu ve eğitimdeki dijital dönüşümün yönetilmesi konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmayı hedefler. Ders, dijital eğitim stratejilerinin oluşturulması, dijital araçların öğretim süreçlerinde etkin kullanımı ve dijital liderlik becerilerinin geliştirilmesi üzerine odaklanır. Öğrenciler, dijitalleşmenin eğitim politikaları ve uygulamaları üzerindeki etkilerini analiz ederek, eğitim sistemlerinde dijital dönüşümü yönetme becerisi kazanırlar.
-
Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü dersi, dijital teknolojilerin eğitim yönetimindeki rolünü ve etkisini incelemeyi amaçlar. Ders, dijital araçların eğitim süreçlerinde nasıl kullanılacağını, dijital eğitim politikalarının nasıl oluşturulacağını ve dijital liderlik stratejilerinin nasıl uygulanacağını ele alır. Ayrıca, dijital dönüşümün eğitimdeki zorlukları, fırsatları ve gelecekteki eğilimleri üzerinde durulur. Öğrenciler, dijital eğitimdeki yenilikleri ve uygulama örneklerini tartışarak, dijital eğitim sistemleri ve stratejileri hakkında bilgi edinirler.
Dijital Eğitim Yönetimi ve Dönüşümü dersi, öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmek amacıyla çeşitli öğrenme aktiviteleri ve yöntemleri sunar. Ders, çevrimiçi ve yüz yüze dersler, vaka analizleri, grup tartışmaları ve projeler gibi etkinliklerle desteklenir. Öğrenciler, dijital eğitim araçlarını ve teknolojilerini kullanarak öğretim süreçlerine dair çözüm önerileri geliştirir ve dijital liderlik becerilerini uygular. Ayrıca, dijital dönüşümün eğitimdeki yeri hakkında derinlemesine analizler yapmak için bireysel araştırmalar ve sunumlar yapılır.
Staj yoktur.
Türkçe
Selwyn, N. (2016). Education and technology: Key issues and debates. Bloomsbury Academic. Anderson, T., & Dron, J. (2011). The social media in education: A global perspective. Routledge. West, D. M. (2013). Digital schools: How technology can transform education. Brookings Institution Press. Fullan, M. (2013). The new pedagogy: Students and teachers as learning partners. Canadian Education Association. Johnson, L., Adams Becker, S., & Cummins, M. (2014). NMC Horizon Report: 2014 Higher Education Edition. The New Media Consortium.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dijital Eğitim Yönetimine Giriş |
2 | Eğitimde Dijitalleşme ve Teknolojilerin Rolü |
3 | Dijital Eğitim Stratejilerinin Geliştirilmesi |
4 | Eğitim Teknolojilerinin Seçimi ve Kullanımı |
5 | Dijital Eğitimde Liderlik ve Yöneticilik |
6 | Dijital Dönüşümün Eğitimdeki Etkileri |
7 | Eğitimde Dijital Araçlar ve Uygulamalar |
8 | Vize Sınavı |
9 | Dijital Eğitimde Öğrenci Katılımı ve Etkileşim |
10 | Dijital Eğitimde Değerlendirme ve Geri Bildirim |
11 | Eğitimde Dijital Liderlik Stratejileri |
12 | Dijital Dönüşümün Eğitim Politikasına Etkisi |
13 | Eğitimde Dijital Güvenlik ve Etik |
14 | Dijital Eğitimde Yenilikçi Uygulamalar ve Örnekler |
15 | Eğitimde Dijital Dönüşümün Geleceği |
16 | Dijital Eğitimde Zorluklar ve Çözüm Yolları |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 30 | 120 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |