Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgi ve Belge Yönetimi -Tezli Yüksek Lisans - 2014 | BBY7001 | Dijital Kurumlarda Bilgi Altyapısı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgi ve Belge Yönetimi -Tezli Yüksek Lisans - 2014 | BBY7001 | Dijital Kurumlarda Bilgi Altyapısı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
-
-
-
-
-
Türkçe
Cibaroğlu, O (2017) Elektronik Belge Yönetim Sistemi'nde Belgelerin Uzun Süreli Korunmasına Dair Bir Yaklaşım Değerlendirmesi: Açık Arşiv Bilgi Sistemi Referans Modeli (OAIS), 3. e-BEYAS Sempozyumu, 309-331. Eroğlu, Şahika, (2020). Regulations on Access to Government Information and Impacts on Open Government: A Case of Turkey, Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi 8 (1), 43-65 Gollins, T. (2009). “Parsimonious Preservation: preventing pointless processes! (The small simple steps that take digital preservation a long way forward),” Online Information Proceedings UK National Archives, https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/information-management/parsimonious-preservation.pdf Green, A. (2018). “Trustworthy technology: the future of digital archives”, The National Archives, available at: https://blog.nationalarchives.gov.uk/blog/trustworthy-technology-futuredigitalarchives/ (accessed 29th May 2020). Harvey, R. and Weatherburn, J. (2018). Preserving Digital Materials, 3rd ed., by. Lanham, MD: Rowman & Littlefield. xxv, 249 pp. Henkoğlu, Türkay (2017) Kişisel Verileriniz Ne Kadar Güvende? Bilgi Güvenliği Kapsamında Bir Değerlendirme,Arşiv Dünyası. Henkoğlu, Türkay (2019) Bilgi Saklama Süreçlerinde Yapay Zekâ Sistemlerinin Kullanımına Yönelik Risk Değerlendirmesi, Arşiv Dünyası. Johnson, V., Ranade, S. and Thomas, D. (2014), "Size matters: The implications of volume for the digital archive of tomorrow – a case study from the UK national archives", Records Management Journal, Vol. 24 No. 3, pp. 224-237. https://doi.org/10.1108/RMJ-01-2014-0004 Kandur, H. (2016). “The role of institutional competencies for the long term preservation o felectronic records: The Experience of the Turkish Public Sector,” Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML) 5: 527-533. Külcü, O. Çakmak, T. (2010) Evaluation of the ERM application in Turkey within the framework of InterPARES Project, INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION MANAGEMENT, cilt.30, ss.199-211. McDonald, G. (2019). A Framework for Technology-Assisted Sensitivity Review: Using Sensitivity Classification to Prioritise Documents for Review, School of Computing Science, College of Science and Engineering, University of Glasgow. McLeod, J. (2015). “Access to information: challenges and opportunities for the records profession”, 7th Conference on Scientific Archives, Rio de Janeiro, 24-26 June, available at: http://nrl.northumbria.ac.uk/25700/ Moss, M.S. and Gollins, T.J. (2017), “Our digital legacy: an archival perspective”, Journal of ContemporaryArchival Studies, Vol. 4, Article 3, available at https://elischolar.library.yale.edu/jcas/vol4/iss2/3 Şahin, Özdemir, L. (2020), ARCHIVES IN THE DIGITAL AGE: THE READINESS OF THE TURKISH GENERATION Z FOR THE CHALLENGE, Arşiv Dünyası , cilt.7, no.2020, ss.1-14, 2020. Özdemir, L. (2019), "The inevitability of digital transfer: How prepared are UK public bodies for thetransfer of born-digital records to the archives?" Records Management Journal, 29(1/2), pp. 224-239. https://doi.org/10.1108/RMJ-09-2018-0040 Özdemirci, F. (2018) “ Sağlık Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Toplumsal Bellek/Gelecek Açısından Değerlendirilmesi”, Bilgi Yönetimi Dergisi, 1:2 149-155. ss. e–Dergi: https://dergipark.org.tr/by/issue/40526/500294 Özdemirci, F. M. Torunlar (2015) BİLGİ ÇAĞINDA ARŞİVSEL BİLGİ ANALİZİ BİLGİ-İKTİDAR-İDEOLOJİ-DEVLET Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 2015.http://fahrettinozdemirci.com.tr/wp-content/uploads/2020/04/Bilgi-C%CC%A7ag%CC%86%C4%B1nada-Ars%CC%A7ivsel-Bilgi-Analizi-Bilgi_I%CC%87ktidar_I%CC%87deoloji_Devlet.pdf Özdemirci, F. Bayram Özlem G., Torunlar Mehmet, Saraç Selvet, Bahattin Yalçınkaya (2013) Elektronik Belge Yönetimi ve Arşivleme Sistemi: Geçiş Süreci ve Uygulama Yönetimi , Boyut Matbaacılık, Ankara. Ranade, S. (2018). “Access technologies for the disruptive digital archive” in Future Archives, FacetPublishing DOI: https://doi.org/10.29085/9781783302192.007 pp 79-98. Sloyan, V. (2016), “Born-digital archives at the wellcome library: appraisal and sensitivity review of two hard drives”, Archives and Records, Vol. 37 No. 1, pp. 20-36, doi: 10.1080/23257962.2016.1144504 Yıldırım, B. F. & Özdemirci, F. (2019) “ Kurumlarda Örtük Bilginin Yapay Zeka Destekli Tavsiye Sistemleri Aracılığıyla Ortaya”, Bilgi Yönetimi Dergisi, 2:1 34-43. ss. e–Dergi: https://dergipark.org.tr/by/issue/45460/544239 Diğer Kaynaklar Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik. (1988). Resmi Gazete (Sayı: 19816), available at:adresi:http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.9189&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=ar%C5%9Fiv Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik. (2019). Resmi Gazete (Sayı:30922), available at:http://www.devletarsivleri.gov.tr/varliklar/dosyalar/mevzuat/arsivhizmetleri.pdf Devlet Arşivleri Başkanlığı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. (2018). Resmi Gazete (Sayı:30480). https://www.devletarsivleri.gov.tr/varliklar/dosyalar/mevzuat/19.5.11.pdf (accessed on12th May 2020). Digital Preservation Coalition Handbook. https://www.dpconline.org/handbook The National Archives. Digital Transfer Steps. available at: https://www.nationalarchives.gov.uk/information-management/manage-information/digitalrecords-transfer/digital-transfer-steps/ The National Archives. (2017). “Digital strategy”. available at: www.nationalarchives.gov.uk/documents/the-national-archives-digital-strategy-2017-19.pd f The National Archives. (2017). “Understanding Digital Continuity”. https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/information-management/understandingdigital-continuity.pdf The National Archives (2016a), “The application of technology-assisted review to born-digital records transfer, Inquiries and beyond”, available at: www.nationalarchives.gov.uk/documents/technology-assisted-review-to-born-digital-records-transfer.pdf The National Archives (2016b), “The digital landscape in government 2014-15 business intelligence review”, available at: www.nationalarchives.gov.uk/documents/digital-landscape-in-government-2014-15.pdf The National Archives (2015), “Information management assessment”, available at: www.nationalarchives.gov.uk/documents/informationmanagement/ima-programme-lessons-learned.pdf The National Archives (2011), “Identifying Information Assets,” available at: https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/identify-information-assets.pdf and https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/information-management/information-assets-factsheet.pdf The National Archives. Information Asset Register Template, available at: www.nationalarchives.gov.uk › documents › iar_template The National Archives (2017) “Understanding Digital Continuity” available at: https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/information-management/understanding-digital-continuity.pdf The National Archives, “Information Management Assessment” available at: https://www.nationalarchives.gov.uk/information-management/manage-information/ima/ima-reports-action-plans/
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dijital Çağda Bilgi Yönetimi |
2 | Dijital Çağda Belge Yönetimindeki yeni fırsatlar ve riskler |
3 | Bilgi Varlıkların Etkin Yönetimi |
4 | Dijital Süreklilik |
5 | Dijital Kurumlarda Arşivsel Süreçler |
6 | Dijital Transfer |
7 | Teknoloji Destekli Süreçler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik |
10 | İkinci Nesil Arşivler |
11 | Dijital Koruma |
12 | DROID Dosya Türü Profileme Aracı |
13 | Bilgi Yönetimi Öz Değerlendirme Aracı |
14 | Bilgi Yönetimi Öz Değerlendirmenin Kullanılması |
15 | Vaka Çalışması (Case-study) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 8 | 4 | 32 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |