Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme - Yönetim Organizasyon PAZ3052 Dijital Pazarlama Seçmeli 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İşletmelerin pazarlama stratejilerine etki eden dijital pazarlama kavramları ve trendleri hakkında bilgi vermek. Öğrencileri kreatif ve medya ajansları dahil olmak üzere işletmelerin kullandığı dijital pazarlama araçlarına yönelik hazırlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dijital Pazarlama Teknikleri ve Dijital Çağda Pazarlama Stretejisi, Elektronik Ticaret, Kurumsal Web Sitesi Yönetimi, Dijital İletişim ve Sosyal Medyada Marka yönetimi konularının tartışılması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

“The Art of Digital marketing”-Ian Dodson (Wiley) “Digital marketing Strategy”-Simon Kingsnorth(KoganPage) “Understanding Digital Marketing”-Damian Ryan (KoganPage) “Social Media Marketing-A Practitioner Guide”-Svend Hollendsen, Philip Kotler, Marc Oliver

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Dijital Pazarlama Trendlerini Öğrenmek
  • Dijital Çağda yeni Müşteri, Yeni Tarz Aracılar, Paylaşım Ekonomisi ve Bireysel Müşteri Hizmetleri kavramlarının önemini kavramak
  • Elektronik Ticaret Planı Hazırlamak
  • Sosyal Medyada Marka yönetimi ve İletişim Unsurlarını Öğrenmek
  • Dijital ajans briefi yazma aşamalarını öğrenmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dijital Pazarlamaya Giriş:Pazarlama 1.0'dan Pazarlama 5.0'a İşletme Yönetimi ve Post Truth Toplum
2 Dijital Pazarlama Teknikleri: Pazarlama Otomasyonu, İçerik Pazarlaması ve Big Data
3 Dijital Pazarlama Teknikleri: Mobil Pazarlama, Dönüşüm Oranı Optimizasyonu, SEO/SEM, Sosyal Medya Pazarlaması
4 Dijital Pazarlama Teknikleri: Giyilebilir Teknolojiler, Dijiital PR, Nesnelerin Interneti, Dijital pazarlama ortaklığı ve Metaverse
5 Dijital Çağda Pazarlama: Yeni Müşteri Bağlantıları Oluşturmak
6 Dijital Çağda Pazarlama Stratejisi ve Elektronik Ticarete Giriş
7 Elektronik Ticaret Planı Hazırlamak: Elektronik Ticaret Planı Hazırlama Aşamaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Kurumsal Web Sitesi Yönetmek ve Dijital İletişim Araçları
10 Programatik Reklamcılık ve Landing Page
11 Sosyal Medya Kavramları: Sosyal Medya Yönetimde Kullanılan Genel Terimler ve Google Analitik Kavramları
12 Sosyal Medya Mecralarında Marka yönetimi: Sosyal Medya Türleri
13 Sosyal medya Mecralarında Marka Yönetimi: Sosyal Medya Platform Stratejisi ile Marka Kimliği Yönetmek
14 Sosyal Medyada Hedefleme ve Sosyal Medya Analitikleri
15 Dijital Ajans Yönetimi ve Dijital İletişim Briefi Hazırlamak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 1 0
Ödev ve Hazırlığı 0 1 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 14 0
Atölye ve Hazırlığı 0 1 0
Sunum ve Hazırlığı 0 1 0
Seminer ve Hazırlığı 0 1 0
Demo ve Hazırlığı 0 1 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 1 0
Rapor ve Hazırlığı 0 1 0
Arasınav ve Hazırlığı 30 1 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 1 0
Final ve Hazırlığı 30 1 30
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 14 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5