Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği MB153 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenme

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri;

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mukaddes, N.M. (2015). Yaşam boyu dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eşlik eden durumlar. Ankara: Nobel. Semerci, B. (2014). Bebeklikten erişkinliğe dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Ankara: Alfa. Semerci, B., Aksoy, U (2018). Erişkinlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu - Tanı ve Tedavi Kılavuzu. TPD Çalışma Birimleri Dizisi 23. Sürücü, Ö. (2016) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Anne baba el kitabı. İstanbul: Bilgi. Whitney, R. V., & Pickren, W. (2014). Self-Regulation: A Family Systems Approach for Children with Autism, Learning Disabilities, ADHD & Sensory Disorders Format: Book. Pesi Publishing & Media.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • DEHB nu tanımlar
  • DEHB in belirtilerini sıralar
  • DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar
  • DEHB in çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar
  • DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini açıklar
  • DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar.
  • Okul ve aile işbirliği için rehberlik yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanımı ve özellikler
2 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun temel belirtileri
3 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve risk faktörleri
4 Gelişim dönemine göre dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
5 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı nasıl konmaktadır?
6 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eş tanılar
7 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akademik performans üzerine etkileri
8 Ara Sınav
9 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve aile ilişkileri
10 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akran ilişkileri
11 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri
12 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri
13 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri
14 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisi
15 Yavaş Bilişsel Tempo
16 Dikkat Eksiikliği Hiperaktivite Bozukluğunu gözden geçirme
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 8 8 64
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7