Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB153 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB153 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenme
-
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri;
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje
Yok
Türkçe
Mukaddes, N.M. (2015). Yaşam boyu dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eşlik eden durumlar. Ankara: Nobel. Semerci, B. (2014). Bebeklikten erişkinliğe dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Ankara: Alfa. Semerci, B., Aksoy, U (2018). Erişkinlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu - Tanı ve Tedavi Kılavuzu. TPD Çalışma Birimleri Dizisi 23. Sürücü, Ö. (2016) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Anne baba el kitabı. İstanbul: Bilgi. Whitney, R. V., & Pickren, W. (2014). Self-Regulation: A Family Systems Approach for Children with Autism, Learning Disabilities, ADHD & Sensory Disorders Format: Book. Pesi Publishing & Media.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanımı ve özellikler |
2 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun temel belirtileri |
3 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve risk faktörleri |
4 | Gelişim dönemine göre dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu |
5 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı nasıl konmaktadır? |
6 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eş tanılar |
7 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akademik performans üzerine etkileri |
8 | Ara Sınav |
9 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve aile ilişkileri |
10 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akran ilişkileri |
11 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri |
12 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri |
13 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri |
14 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisi |
15 | Yavaş Bilişsel Tempo |
16 | Dikkat Eksiikliği Hiperaktivite Bozukluğunu gözden geçirme |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 8 | 8 | 64 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |