Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | TDE506 | Diksiyon | Zorunlu | 10 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | TDE506 | Diksiyon | Zorunlu | 10 | 3,00 | 2 | 0 |
Kişinin konuşma aygıtını tam anlamıyla kullanıp, harfleri yutmadan doğru söyleyerek, diyaframdan nefes alma tekniğini öğrenip, sesini monotonluktan kurtararak, doğru vurgu yaparak İstanbul Türkçesiyls konuşmasını sağlamak.
-
Düzgün ve etkili konuşma teknikleri, ,diyafram, vücut dili...
Soru cevap,uygulama,tartışma, beyin fırtınası.
Yok
Türkçe
Nüzhet Şenbay: Diksiyon Sanatı Suat Taşer : Konuşma Eğitimi
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dilimizin Özelliklerini bilir |
2 | Dil, Dudak, Çene Tembelliğini giderme ( Tekerleme Uygulamaları ) uygulamaları yapar |
3 | Diksiyon-Fonetik , Deşifre, Boğumlanma uygulamaları yapar |
4 | Harflerin çıkış yerleri. Harflerin Telâffuz uygulamalarını yapar |
5 | Doğru, Diyaframdan nefes alma tekniklerini uygular |
6 | Ses Nefes kontrolü yapar |
7 | Sesi Monotonluktan Kurtarma (Ses Değişimleri ) çalışmaları yapar |
8 | çalışma haftası |
9 | arasınav |
10 | Dilimize Akıcılık Kazandırma ( Ulama,Çekim Eki ) yollarını bilir |
11 | Etkili Konuşma Tekniğini ( Göğüs-Kafa Sesi ) uygular |
12 | Etkili Konuşma Tekniği Uygular |
13 | İstanbul Türkçesinde Daralmayı bilir |
14 | Duygusal-Akılcı Anlatım yapar |
15 | Duygusal-Akılcı Anlatım Uygulaması yapar |
16 | Tonlama-Vurgu ve Metin Değerlendirmesi yapar |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Sunum ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |