Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE401 | Dil Bilgisi Öğretimi | Zorunlu | 7 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE401 | Dil Bilgisi Öğretimi | Zorunlu | 7 | 2,00 | 2 | 0 |
Dilbilgisinin yeni Türkçe programındaki yerini tartışmak, sezdirme yollarını tanıtmak ve ortaokul dilbilgisi kazanımlarını incelemek.
-
Dil bilgisinin temel kavramları; Türkçenin ses, şekil, anlam ve söz dizimi yönünden temel özellikleri; dil bilgisi öğretimi ve dil bilgisi öğretiminin amacı; Türkçe Dersi Öğretim Programlarında dil bilgisi öğretimi modelleri ve yaklaşımları (Davranışçı, Bilişsel ve Yapılandırıcı) açısından değerlendirilmesi; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (1-8. Sınıflar) dil bilgisi kazanımları; dil bilgisi öğretiminde konular (ses bilgisi, şekil bilgisi, anlam bilgisi) ve öğretiminde izlenecek sıra; yöntem ve teknikler, etkinlik örnekleri; metin merkezli dil bilgisi öğretimi uygulamaları.
anlatma, soru-cevap, tartışma
yok
Türkçe
Cahit Epçaçan, Erhan Akın (2019). Dil Bilgisi Öğretimi
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi |
2 | Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi |
3 | Dil bilgisi öğretiminin amaçları |
4 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemler |
5 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılan teknikler |
6 | Dil bilgisi öğretiminin sorunları |
7 | Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – davranışçı yaklaşım |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım |
10 | Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım |
11 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme |
12 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme |
13 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme |
14 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme |
15 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |