Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği TRAE401 Dil Bilgisi Öğretimi Zorunlu 7 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dilbilgisinin yeni Türkçe programındaki yerini tartışmak, sezdirme yollarını tanıtmak ve ortaokul dilbilgisi kazanımlarını incelemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dil bilgisinin temel kavramları; Türkçenin ses, şekil, anlam ve söz dizimi yönünden temel özellikleri; dil bilgisi öğretimi ve dil bilgisi öğretiminin amacı; Türkçe Dersi Öğretim Programlarında dil bilgisi öğretimi modelleri ve yaklaşımları (Davranışçı, Bilişsel ve Yapılandırıcı) açısından değerlendirilmesi; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (1-8. Sınıflar) dil bilgisi kazanımları; dil bilgisi öğretiminde konular (ses bilgisi, şekil bilgisi, anlam bilgisi) ve öğretiminde izlenecek sıra; yöntem ve teknikler, etkinlik örnekleri; metin merkezli dil bilgisi öğretimi uygulamaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatma, soru-cevap, tartışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cahit Epçaçan, Erhan Akın (2019). Dil Bilgisi Öğretimi

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler dil bilgisinin Türkçe öğretimindeki yerini kavrar.
  • Öğrenciler Türkçe öğretim programlarındaki dil bilgisi öğretimi durumlarını tartışır.
  • Öğrenciler dil becerileriyle dil bilgisi öğretimini birleştirir.
  • Dil bilgisi öğretimi yaklaşımlarının kavrar.
  • Dil bilgisi öğretiminde yöntem ve teknikleri kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi
2 Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi
3 Dil bilgisi öğretiminin amaçları
4 Dil bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemler
5 Dil bilgisi öğretiminde kullanılan teknikler
6 Dil bilgisi öğretiminin sorunları
7 Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – davranışçı yaklaşım
8 Ara Sınav Haftası
9 Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım
10 Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım
11 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
12 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
13 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
14 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
15 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 6 6 36
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5