Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO8069 | Dil ve Edebiyat Eğitiminde Metin Kullanımı | Seçmeli | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO8069 | Dil ve Edebiyat Eğitiminde Metin Kullanımı | Seçmeli | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu derste, dil ve Edebiyat öğretiminde metin seçiminden başlamak üzere kullanımı, analizi, yorumlanmasın nasıl öğretilmesi gerektiği amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, derslerde kullanılacak dil ve edebiyat öğretimiyle ilgili spesifik terim ve kavramlar listelenecek, özellikle İngilizce Fransızca karşılıkları da verilmek üzere derse ilişkin genel bir terimce yani alan terminolojisi oluşturulacaktır.
-
Eğitimin dil ve edebiyat paramatresinde farklı tür metinlerin nasıl kullanılacağı ve bu metinleri incelerken nelere dikkat edilmesi gerektiği kapsamlıca öğretilecektir. Bunun için Batı dil ve edebiyat kuram ve yöntemlerinden yararlanılacaktır.
Özellikle dil ve edebiyat öğretiminde dilsel inceleme, gösterge analizi ve söylem çözümlenmesine ilişkin öğrenme faaliyetleri ve yöntemlerine odaklanılacaktır.
Bu derste staj yapılmayacaktır.
Türkçe
1- Sarıca, B. (2016), “Dil Bilimlerinde Kültür ve Edebiyat” (Dil, toplum, sanat, edebiyat ve kültür), Ankara: Padam yayınları. 2- Günday, R. (2012), “Edebî Metinlerin İncelenmesi ve Öğretimi”, Ankara: Elhan Kitap Yayınları. 3- Özdemir, E. (1990), “Örnekli Açıklamalı Edebiyat Bilgileri Sözlüğü”, Ankara: Remzi Kitabevi.
Üniversitenin ÖBYS sayfasıdır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dil ve edebiyat öğretimine giriş |
2 | Dil eğitiminde metin kullanımı |
3 | Dil, kültür, edebiyat ilişkisi |
4 | Metinlerde farklı göstergeler |
5 | Metin öğretiminde gösterge analizi |
6 | Edebî metinlerde dilsel incelemeler |
7 | Edebî metinlerde söylem çözümlemesi |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Edebî metinlerde pragmatik yaklaşım |
10 | Edebî bütünce (corpus) seçiminin önemi |
11 | Edebî metinlerde dil - edebiyat ilişkisi |
12 | Edebî metinlerde dil - kültür ilişkisi |
13 | Edebî metinlerde dil - söylem ilişkisi |
14 | Metinler öğretiminde disiplinlerarasılık |
15 | Metinlerde yorumlama ve sentezleme |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarı yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |