Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans KSS452 Dil ve Kültür Seçmeli 7 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere, dil ile kültür arasındaki karşılıklı ilişki temelinde, mesleki açıdan gerekli bilgi ve kültür donanımı kazandırmaya odaklanmıştır. Bu ders, öğrencilerin, öğretecekleri dili kültürel olarak daha yakından tanımalarını, dolayısıyla dil öğrenim/öğretim süreçlerini daha verimli ve etkili kılmayı amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ara sınava kadar olan zaman zarfında dil, kültür, dil ve kültür ilişkisi gibi temel ve genel konulara odaklanılırken, arasınavlardan dönem sonuna kadar fransız dilinin tarihçesi, gelişim aşamaları, günümüz fransızcasının yapısal özellikleri ve kültürel arkaplanı gibi konulara ağırlık verilmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersin öğretim elemanı tarafından ders anlatımı, Sınıf tartışmaları, Literatür taraması, internet ve kütüphane araştırması, Bireysel çalışma (bilgiye ulaşma ve yorumlama), Grup çalışması (bilgi ve deneyim paylaşımı)

Staj Durumu

staj yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ali Dündar, Eğitim ve Dil, Ank., 1992 Bozkurt Güvenç, Kültürel Kimlik Üzerine, İst. 2004 Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil, İst., 2005 Mehmet Kaplan, Türk Milletinin Kültürel Değerleri, İst. 1986 Sadık Kemal Tural, Zamanın Elinden Tutmak, İst. 1993

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Dilin önemini ve kültürün içindeki yerini kavramak
  • Yerel ve evrensel değerleri kavramak.
  • Eğitimde millî ve milletlerarası çağdaş meseleler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Öğrenen, kendi kültürünü daha iyi tanıyabilecek ve başka bir kültürle ilişkisinde kendinden emin bir şekilde konumlanabilecektir.
  • Kültür ve dilin önemli unsurlar olduğunu ancak kendine özgü benzersizliğe sahip bir insanı kapsamaması gerektiğini anlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kültür kavramı ve tanımları
2 Kültürü oluşturan unsurlar
3 Millî kültür, evrensel kültür
4 Dil-kültür ilişkisi
5 Dil nedir? Dilin insan hayatındaki yeri
6 Edebiyat-kültür ilişkisi
7 Dilin millet, kültür ve medeniyet varlığı içindeki yeri
8 Ders çalışma
9 Ara imtihanlar
10 Dil ile sosyal yapı arasındaki ilişki
11 Dil ve düşünce
12 Dilin ve edebî metinlerin kültürel boyutları
13 Edebî eserlerde Türkçe�in söz varlığı
14 Söz varlığının içerdiği öğeler
15 Dilbilim ve dalları
16 Dilbilim ve dalları
17 Ders çalışma

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 5 25
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 5 25
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 5 5 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5